- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
Statystyka medyczna i archiwum w podmiocie leczniczym. Szkolenie omawiające obowiązki wynikające z przepisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Formularze statystyczne, zbieranie informacji do sprawozdań, zasady przechowywania dokumentacji. Zakończenie okresu rozliczeniowego. Podczas szkolenia zostaną omówione najnowsze wymagania wynikające z ustawy o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Tytuł: Statystyka medyczna i archiwum w podmiocie medycznym
Prowadzące: Elżbieta Morawska, Beata Walewska
Szkolenie: 1 dzień zajęć, 5 godzin, zajęcia: 10:00-15:00.
Wprowadzenie do szkolenia
Szkolenie przewidziane dla osób zajmujących się przygotowaniem sprawozdań statystycznych i prowadzących archiwum w podmiocie leczniczym. Szkolenie obejmuje swoim zakresem zagadnienia związane z całą sprawozdawczością miesięczną, kwartalną i roczna jak też sposoby zbierania danych do sprawozdań. Zagadnienia z zakresu uprawnień do leczenia oraz zgód na leczenie.
Adresaci szkolenia
Szkolenie pt. „Statystyka medyczna i archiwum w podmiocie medycznym” skierowanej jest do pracowników Działów Statystyki i archiwum w podmiocie leczniczym.
Cel szkolenia
Szkolenie ma na celu omówienie przepisów dotyczących statystyki i prowadzenia archiwum w podmiocie leczniczym. Podczas zajęć omówione zostaną ogólne zasady prowadzenia i dokumentacji udzielania świadczeń. Uczestnicy zapoznają się z przepisami dotyczącymi udzielania świadczeń medycznych i archiwizowania dokumentów oraz praktycznymi radami jak prowadzić sprawozdawczość tak by koniec roku nie stanowił problemu.
PROGRAM
- Dane niezbędne do wykonania sprawozdań w podmiotach leczniczych.
- Weryfikacja uprawnień do świadczeń i dokumentowanie uprawnień.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej e świetle zmian ustawowych.
- Zasady prowadzenia archiwum lub składnicy akt w podmiocie.
- Wejścia w życie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
- Omówienie przepisów ustawy o wspieraniu osób o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Materiały dydaktyczne
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Metody prowadzenia szkolenia
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu, ćwiczeń i dyskusji. Uczestnicy mogą skorzystać z praktycznych rad i sugestii wykładowców będący praktykami, na co dzień prowadzących pełną statystykę medyczną, archiwum i współpracujących z NFZ.
Efekty, rezultaty szkolenia
Podczas szkolenia omówione zostaną przepisy dotyczące statystyki udzielanych świadczeń medycznych oraz prowadzenia elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
Uczestnicy zajęć zostaną zapoznani z regulacjami prawnymi dotyczącymi archiwizowania dokumentów i prowadzenia archiwum w podmiocie leczniczym.
Na szkoleniu wykładowcy zaprezentują praktyczne zagadnienia związane z sprawozdawczością miesięczną oraz sprawozdawczością kwartalną i roczna prowadzoną w podmiocie leczniczym.
Udział w szkoleniu pozwoli poznać sposoby zbierania danych do sprawozdań związanych ze statystyką medyczną.
Uczestnikom szkolenia udzielone zostaną praktyczne rady, jak poprawnie prowadzić sprawozdawczość medyczną i prawidłowo zorganizować archiwum.
Kontakt w sprawie szkolenia
Koordynator szkolenia
Joanna Ajdys
tel. 22 629 13 88
Program
1. Dane niezbędne do wykonania sprawozdań w podmiotach leczniczych.
Metody zbierania danych potrzebnych do wykonania sprawozdań obowiązujących w podmiotach leczniczych.
2. Weryfikacja uprawnień do świadczeń i dokumentowanie uprawnień.
Skutki zmian ustawy o świadczeniach medycznych w zakresie weryfikacji uprawnień do świadczeń i dokumentowania tych uprawnień.
3. Udostępnianie dokumentacji medycznej e świetle zmian ustawowych.
4. Zasady prowadzenia archiwum lub składnicy akt w podmiocie.
5. Wejścia w życie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
Przewidywane skutki wejścia w życie i stosowania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
6. Omówienie przepisów ustawy o wspieraniu osób o znacznym stopniu niepełnosprawności.
Warszawa - Centrum miasta
Sale szkoleniowe zlokalizowane w samym centrum stolicy, w bezpośredniej bliskości Dworca Centralnego.
Centrum LIM, III piętro – budynek Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa
Central Tower, Centrum Konferencyjnym As-Bud – Al. Jerozolimskie 81, 00-001 Warszawa

Szkolenia w samym centrum Warszawy. Trafisz bez trudu. Dogodny dojazd.
Beata Walewska
Praktyk, ekspert, specjalista, prowadząca szkolenia.
Pracownik działu organizacji wojewódzkiego zespołu zakładów opieki zdrowotnej. Posiada wieloletnią praktykę w prowadzeniu pełnej statystyki medycznej, archiwum i współpracy z NFZ. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
Elżbieta Morawska
Praktyk, ekspert, specjalista, prowadząca szkolenia.
Kierownik działu statystyki medycznej wojewódzkiego zespołu zakładów opieki zdrowotnej. Posiada wieloletnią praktykę w prowadzeniu pełnej statystyki medycznej, archiwum i współpracy z NFZ.
Elżbieta Morawska prowadzi szkolenia m.in. z zakresu obsługi i dokumentacji pacjenta, roli koordynatora leczenia onkologicznego i karty diagnostyki i leczenia onkologicznego DiLO, obiegu dokumentacji w podmiocie leczniczym, prowadzenia dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, organizacji archiwum.
Elżbieta Morawska to wykładowca doskonale oceniany przez uczestników naszych szkoleń.
7-dniowy termin płatności!
Firmom i instytucjom proponujemy odroczony termin płatności.
Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed rozpoczęciem szkolenia.
Za fakturę można zapłacić po zajęciach.
Firmy
Termin płatności za szkolenie dla firm wynosi 7 dni od wystawienia faktury.
Osoby fizyczne
Osoby fizyczne dokonują płatności najpóźniej w dniu szkolenia.
Faktura za szkolenie
Uczestnicy szkolenia otrzymują faktury w dniu szkolenia.
Formy płatności za szkolenie
Płatności można dokonywać na konto bankowe lub gotówką w dniu szkolenia.
Numer rachunku bankowego
mBank S.A. – 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
IBAN numer – PL 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
kod BIC/SWIFT – BREXPLPWMBK
Co obejmuje opłata za szkolenie?
Cena szkolenia zawiera:
- udział w zajęciach,
- serwis kawowy, obiad,
- materiały dydaktyczne,
- konsultacje w trakcie szkolenia,
- zaświadczenie o ukończenia kursu.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu
Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.
- Gdy rezygnacja z udziału w szkoleniu nie wpłynie do Polbi do dnia rozpoczęcia kursu, Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia.
- Jeżeli rezygnacja wpłynie do Polbi po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu, Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ustalonej ceny w zgłoszeniu.
- Jeżeli rezygnacja ze szkolenia wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu do Zamawiającego – nie zostanie on obciążony żadnymi kosztami.
Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Zwolnienie szkoleń z podatku VAT
Szkolenia są zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Cena szkolenia netto jest równa cenie szkolenia brutto. Więcej informacji …
Organizacja szkolenia
9:45 – Rejestracja uczestników szkolenia.
10:00 – Rozpoczęcie szkolenia.
15:00 – Planowane zakończenie.
Ilość godzin wykładowych
Szkolenie obejmuje 5 godzin lekcyjnych, gwarantując realizację programu i pozwalając zarezerwować czas na pytania uczestników zajęć i konsultacje z prowadzącym szkolenie.
Posiadamy Certyfikat Jakości spełniający wymagania normy ISO 9001 : 2015
Instytucja zaświadczająca: QS Zürich AG
Data ważności certyfikatu: 2021-03-15.
System Zarządzania Jakością obejmuje przedmiot działalności: Organizacja i prowadzenie działalności edukacyjnej, kursów, szkoleń i doradztwa.
Wyraź swoją opinię o szkoleniu
Dążąc do ciągłego podnoszenia jakości naszych szkoleń chętnie skorzystamy z Państwa uwag i sugestii. Wystaw ocenę naszym zajęciom wypełniając anonimową ankietę. Ankieta – Ocena szkolenia.
Kontakt z działem szkoleń
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM, biuro – III piętro, budynek hotelu Marriott.
Sekretariat czynny w godzinach 9:00 – 17:00.
Telefon: 22 629 13 88, Fax: 22 699 59 15.
Mail: biuro@polbi.com.pl