Szkolenie ma na celu zapoznanie z zasadami nadzoru i dobrymi praktykami w zakresie kwalifikacji odbiorców, dostawców i zleceniobiorców oraz dostarczenie niezbędnych danych pozwalających na nadzorowanie skuteczności systemu jakości DPD.
DPD (DOBRA PRAKTYKA DYSTRYBUCYJNA). KWALIFIKACJA I NADZÓR NAD ODBIORCAMI, DOSTAWCAMI I ZLECENIOBIORCAMI W HURTOWNI FARMACEUTYCZNEJ. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ.
Analiza wymagań prawnych. Wymagania prawne dla systemu jakości hurtowni farmaceutycznej oraz kwalifikacji odbiorców i dostawców, w tym dostawców usług.
Kwalifikacja dostawców i odbiorców. Zasady realizacji wymagań, dobre praktyki w zakresie nadzoru i weryfikacji uprawnień.
Działania zlecane podmiotom zewnętrznym. Obowiązki zleceniodawcy i zleceniobiorcy. Dokumentowanie działań zlecanych. Najczęstsze metody kontroli.
Zarządzanie personelem hurtowni farmaceutycznej. Wymagania dla Osoby Odpowiedzialnej i personelu hurtowni. Szkolenia pracowników.
Księga Jakości. Omówienie zakresu danych Księgi Jakości, elementów niezbędnych oraz zasad opracowania, nadzoru i aktualizacji na podstawie wytycznych GIF.
Nadzór nad dokumentacją DPD. Omówienie dobrych praktyk zarządzania dokumentacją systemu jakości w hurtowni farmaceutycznej.
Zarządzanie ryzykiem jakości. Zakres obszarów tematycznych, niezbędne elementy procedury postępowania z ryzykiem w hurtowni farmaceutycznej, metodologia i stosowane narzędzia.
Postępowanie z odchyleniami procesów DPD. Cel i zakres procedury postępowania z odchyleniami dotyczącymi procesów DPD, zasady dokumentowania.
Kontrola zmian w procesach dystrybucji. Cel i zakres wymaganej procedury oraz zasad postępowania i dokumentowania zmian w procesach dystrybucji.
Audyt wewnętrzny. Działania korygujące i zapobiegawcze, wymagania dla procesu audytu oraz rodzaju stosowanych dokumentów, działania naprawcze oraz zasad ich realizacji oraz raportowanie.
Przegląd zarządzania systemu jakości jako praktyczne narzędzie do oceny systemu DPD.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajduje się w zakładce – Program
Szkolenie dotyczące kwalifikacja i nadzoru nad odbiorcami, dostawcami i zleceniobiorcami uczestniczącymi w dystrybucji hurtowej oraz zasad zarządzania systemem jakości zgodnie z DPD kierowane jest do:
➤ Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty
➤ Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności i faktury
➤ W cenie materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej
➤ Działamy jako placówka oświatowa – Zaświadczenia i wpisy w rejestrach
➤ Możemy dopasować kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
➤ Warsztaty prowadzi ekspert DPD
➤ Czas trwania: 5 godzin z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
➤ Kontakt: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl
1. Analiza wymagań prawnych
Wymagania prawne dla systemu jakości hurtowni farmaceutycznej oraz kwalifikacji odbiorców i dostawców, w tym dostawców usług w oparciu o ustawę Prawo Farmaceutyczne i rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (DPD).
2. Kwalifikacja dostawców i odbiorców
Zasady realizacji wymagań, dobre praktyki w zakresie nadzoru i weryfikacji uprawnień dostawców i odbiorców.
3. Działania zlecane podmiotom zewnętrznym
Obowiązki zleceniodawcy i zleceniobiorcy. Dokumentowanie działań zlecanych. Najczęstsze metody kontroli działań zlecanych.
4. Zarządzanie personelem hurtowni farmaceutycznej
Wymagania dla Osoby Odpowiedzialnej i personelu hurtowni. Szkolenia pracowników – cel i zakres procedury szkoleń, program szkoleń, dokumentowanie i ocena efektywności szkoleń.
5. Księga Jakości
Omówienie zakresu danych Księgi Jakości, elementów niezbędnych oraz zasad opracowania, nadzoru i aktualizacji na podstawie wytycznych GIF z uwzględnieniem praktycznych aspektów sporządzania Księgi Jakości w hurtowni farmaceutycznej.
6. Nadzór nad dokumentacją DPD
Omówienie dobrych praktyk zarządzania dokumentacją systemu jakości w hurtowni farmaceutycznej oraz przykładowej procedury.
7. Zarządzanie ryzykiem jakości
Zakres obszarów tematycznych, niezbędne elementy procedury postępowania z ryzykiem w hurtowni farmaceutycznej, metodologia i najczęściej stosowane narzędzia z obszaru zarządzania ryzykiem jakości.
8. Postępowanie z odchyleniami procesów DPD
Cel i zakres procedury postępowania z odchyleniami dotyczącymi procesów DPD, zasady dokumentowania.
9. Kontrola zmian w procesach dystrybucji
Cel i zakres wymaganej procedury oraz zasad postępowania i dokumentowania zmian w procesach dystrybucji.
10. Audyt wewnętrzny
Audyt wewnętrzny hurtowni farmaceutycznej. Działania korygujące i zapobiegawcze – omówienie niezbędnych wymagań dla procesu audytu oraz rodzaju stosowanych dokumentów.
11. Działania naprawcze
Cel i zakres działań naprawczych oraz zasad ich realizacji oraz raportowanie.
12. Przegląd zarządzania systemu jakości
Praktyczne narzędzie do oceny systemu DPD, zasady realizacji przeglądu zarządzania systemu jakości oraz dokumentowania.
13. Podsumowanie i wnioski praktyczne.
Szkolenie prowadzi specjalista i ekspert - wykładowca Polbi.
Jak wyglądają warsztaty o kontroli zmian w procesach dystrybucyjnych?
Metoda prowadzenia szkolenia
Zajęcia omawiające problematykę DPD dotycząca kwalifikacji oraz nadzoru nad odbiorcami, dostawcami i zleceniobiorcami w dystrybucji hurtowej prowadzone są w formie wykładu, prezentacji przykładów oraz dyskusji i odpowiedzi na pytania na czacie.
Efekty, rezultaty szkolenia
W czasie zajęć zostaną przekazane uczestnikom szkolenia informacje o wymaganiach, zasadach realizacji wymagań, stosowanych narzędziach oraz praktyczna wiedza na temat nadzorowania działań w zakresie zasad kwalifikacji i weryfikacji uprawnień podmiotów uczestniczących w dystrybucji hurtowej.
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia zdalnego on-line w formie webinarium to prosimy o kontakt. | Zapytanie ofertowe
Propozycje zbliżonych tematycznie szkoleń prezentujemy w kategorii - Farmacja
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.