SZKOLENIE O ETYKIETACH KOSMETYKÓW
Co to znaczy prawidłowa etykieta w przypadku kosmetyku? Jak poprawnie tworzyć etykiety produktu kosmetycznego?

Poznaj zasady prawidłowego tworzenia etykiet produktów kosmetycznych
Dzięki szkoleniu zdobędziesz umiejętność opracowania prawidłowej etykiety kosmetyku i będziesz wiedzieć:
➤ jakie przepisy regulują tworzenie etykiet produktów kosmetycznych
➤ jak określać wykaz składników zawartych w kosmetyku (INCI)
➤ jak oznaczać termin trwałości produktu kosmetycznego na etykiecie
➤ jak opisywać środki ostrożności na etykiecie wyrobu kosmetycznego
➤ czego nie umieszczać a co należy wykazać w deklaracji marketingowej
Etykiety produktów kosmetycznych – Idea szkolenia
Etykieta produktu kosmetycznego to zagadnienie dla technologów, kontrolerów jakości i marketingowców. Poznaj szczegółowo regulacje prawne i zdobądź praktyczną wiedzę jak powinna wyglądać i co musi zawierać etykieta produktu kosmetycznego. Zdobądź praktyczną wiedzę o wymogach dla oznaczeń na kosmetykach. Naucz się jak umieszczać informacje obowiązkowe, jak również informacje dodatkowe, które mogą się znaleźć na produkcie kosmetycznym.
Główne punkty szkolenia o tworzeniu etykiety kosmetyku
- Etykiety produktów kosmetycznych – regulacje prawne, przepisy dotyczące wykonywania etykiet dla kosmetyków.
- Prawidłowa etykieta kosmetyku, jak powinna wyglądać prawidłowa etykieta kosmetyku?
- Termin trwałości kosmetyku, oznaczanie termin trwałości produktu kosmetycznego na etykiecie. jak robić to w sposób bezpieczny zarówno dla konsumenta jak i producenta.
- Deklaracje marketingowe, jak pisać deklaracje marketingowe w oparciu o badania aplikacyjne, jak analizować dane, poprawna i potwierdzona deklaracja marketingowa.
- Deklaracja marketingowa – czego nie robić? Czego nie pisać, jakich haseł nie używać, a które hasła są prawnie zakazane.
- Zalecenia co do sposobu użycia kosmetyku, jak opisać sposób użycia wyrobu kosmetycznego, odpowiedzialność producenta za używanie kosmetyków przez konsumentów.
- Środki ostrożności, na co zwracać uwagę, jak opisywać środki ostrożności na etykiecie produktu kosmetycznego.
- Skład INCI, jak opisać skład INCI na etykiecie kosmetyków, prawidłowe nazewnictwo i zasady tworzenia i zapisu, wymagania prawne.
- Oznaczenie osoby odpowiedzialnej, kim jest osoba odpowiedzialna za produkt kosmetyczny i dlaczego oraz w jaki sposób musi zostać umieszczona na etykiecie kosmetyku.
- Parametry techniczne etykiety, jaka wielkość i użyta czcionka, jak etykieta powinna zostać naniesiona na opakowanie kosmetyku?
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program
Kogo zapraszamy na zajęcia o etykietowaniu kosmetyków?
Na warsztaty prezentujące zasady tworzenia etykiety produktów kosmetycznych zapraszamy: technologów produkcji kosmetyków, osoby zajmujące się kontrolą jakości produktów kosmetycznych, dystrybutorów kosmetyków, safety assessorów, osoby pracujące w działach marketingu firm kosmetycznych.
Jak wyglądają zajęcia o przygotowywaniu etykiet kosmetyków?
Powinieneś wiedzieć, że nasze szkolenie to:
- szkolenie online na żywo w czasie rzeczywistym,
- bezpośredni kontakt z wykładowcą podczas szkolenia,
- możliwość zadawania na bieżąco pytań i zgłaszania sugestii,
- bezpłatny komplet materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika.
Chcesz poznać wykładowcę, zobacz zakładkę – Osoba prowadząca.
Potrzebujesz więcej informacji?
- Jak powinna wyglądać prawidłowa etykieta na podstawie rozporządzenia WE 1223/2009. Wymagania prawne w zakresie wykonywania etykiet dla produktów kosmetycznych uwzględnione w Rozporządzeniu WE 1223/2009.
- Jak oznaczać termin trwałości na etykiecie. Praktyczne aspekty jak powinno się prawidłowo oznaczać termin trwałości kosmetyku na etykiecie. Jak robić to w sposób bezpieczny zarówno dla konsumenta jak i producenta.
- Jak pisać deklaracje marketingowe w oparciu o badania aplikacyjne. Praktyczne umiejętności jak zlecać badania aplikacyjne kosmetyku, aby na ich podstawie napisać poprawną i potwierdzoną deklarację marketingową. Jak analizować otrzymane wyniki badań aplikacyjnych, pod kątem odpowiedniej deklaracji marketingowej.
- Czego nie pisać w deklaracji marketingowej. Jakich deklaracji i jakich haseł nie używać w deklaracjach marketingowych. Które z nich są prawnie zakazane.
- Jakie informacje zawrzeć w sposobie użycia. Jak prawidłowo opisać sposób użycia aby produkt był bezpieczny dla konsumenta. Czy producent bierze odpowiedzialność za używanie kosmetyków przez konsumentów?
- Jakie informacje zawrzeć w środkach ostrożności. Jak opisywać środki ostrożności na etykiecie ? W jaki sposób powinny być napisane, aby konsument nie bał się używać produktu kosmetycznego. Czy środki ostrożności na pewno są potrzebne na etykiecie ?
- Jak pisać skład INCI na etykiecie. Prawidłowe nazewnictwo i zasady tworzenia i zapisu składu INCI na etykiecie produktu kosmetycznego. Wymagania prawne.
- Jak oznaczać osobę odpowiedzialną na etykiecie? Kim jest osoba odpowiedzialna za produkt kosmetyczny - dlaczego i w jaki sposób musi zostać umieszczona na etykiecie kosmetyku. Jakie są jej zadania w tym zakresie.
- Parametry techniczne etykiety. Jak powinna wyglądać prawidłowa etykieta, jaka wielkość i czcionka powinna zostać wzięta pod uwagę. Z jakich materiałów najlepiej tworzyć etykiety. Jak powinny zostać naniesione na opakowanie.
- Q&A etykiet rynkowych. Analiza wybranych etykiet rynkowych. Ćwiczenia praktyczne.
Marta Majszyk-Świątek
MARTA MAJSZYK–ŚWIĄTEK
Kosmetolog i technolog produkcji kosmetyków, biolog analityczny. Safety Assessor do spraw produktów kosmetycznych.
Ekspert i praktyk branży kosmetycznej.
Wykładowca i trener i nauczyciel akademicki. Aktywny członek Krajowej Izby Kosmetologii.
Marta Majszyk-Świątek pracuje jako kosmetolog, technolog produkcji kosmetyków i biolog analityczny. Specjalizuję się w spersonalizowanych terapiach zabiegowych.
Assessor ds. produktów kosmetycznych - Marta Majszyk-Świątek pełni również funkcje Safety Assessor ds. produktów kosmetycznych. Prowadzi audyty u klientów z branży produkcji kosmetyków wizytując fabryki gdzie weryfikuje stosowane tam standardy. Wykonuje m.in. Raportu Oceny Bezpieczeństwa Produktu Kosmetycznego i analizy etykiety oraz prowadzi doradztwo związane ze zmianą receptury w przypadku niezgodności.
Wprowadzenie kosmetyku na rynek - Marta Majszyk-Świątek pomaga przedsiębiorcom w tworzeniu lub konsultacji receptury oraz przygotowania próbek kosmetyku, przygotowaniu próby półtechnicznej oraz wykonanie niezbędnych badań, przygotowaniu Raportu Oceny Bezpieczeństwa oraz wyprodukowaniu gotowego kosmetyku.
Kosmetyki - Etykietowanie. Poznaj, jakie są wymogi dla etykiet wyrobów kosmetycznych?
Tworzenie etykiet produktów kosmetyczny
Tworzenie etykiet, etykieta i kontretykieta kosmetyku oraz parametry techniczne etykiety kosmetyku. Deklaracje marketingowe, niezbędne informacje i dozwolone hasła reklamowe. Terminy trwałości kosmetyku. INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients). Alergeny, barwniki i konserwanty na etykiecie produktu kosmetycznego.
Kilka słów o warsztatach dotyczących tworzenia etykiet kosmetyków?
- Uczestniczysz w spotkaniu online i warsztatach prowadzonych na żywo
- Korzystasz z eksperckiej wiedzy wykładowcy – Marty Majszyk-Świątek
- Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie
- Prezentujemy wymogi poprawnego tworzenie etykiety kosmetyków
- Inne szkolenia o podobnej tematyce znajdziesz w kategorii – Kosmetyki
Efekty, rezultaty szkolenia o etykietowaniu kosmetyków. Dzięki uczestnictwo w praktycznych warsztatach dotyczących etykiet kosmetyków:
- poznasz regulacje prawne z zakresu wykonywania etykiet produktów kosmetycznych,
- będziesz wiedział jak powinna prawidłowo wyglądać etykieta w przypadku kosmetyków,
- poznasz praktyczne aspekty oznaczania terminu trwałości produktu kosmetycznego na etykiecie,
- zdobędziesz praktyczne umiejętności jak pisać poprawną deklarację marketingową,
- dowiesz się jakich haseł nie używać w deklaracjach marketingowych produktu kosmetycznego,
- jak prawidłowo opisać sposób użycia wyrobu kosmetycznego aby kosmetyk był bezpieczny podczas używania go przez konsumenta,
- na co zwracać uwagę, wskazując na etykiecie produktu informacje o sposobie użycia kosmetyku i środkach ostrożności,
- będziesz potrafił stosować prawidłowe nazewnictwo przy określaniu wykaz składników zawartych w kosmetyku zgodnie z INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients),
- będziesz wiedział, kim jest osoba odpowiedzialna za produkt kosmetyczny i dlaczego i w jaki sposób musi zostać wskazana na etykiecie kosmetyku,
- nauczysz się, jakie parametry techniczne powinna posiadać prawidłowa etykieta kosmetyku.
Szkolenia dotyczące kosmetyków w naszej ofercie edukacyjnej
Wśród naszych propozycji szkoleń znajdziesz wiele różnych tematów dotyczących kosmetyków. Polecamy w szczególności:
Etykiety produktów kosmetycznych - Szkolenie zamknięte, na zamówienie
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne specjalnie dla Siebie. Jeśli planujesz realizacją zamkniętego szkolenia dotyczącego wszystkich praktycznych aspektów opracowywania i tworzenia etykiet produktów kosmetyczny, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji.
Certyfikat ze szkolenia, faktura, płatności
Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty
Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności i faktury
W cenie materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej
Działamy jako placówka oświatowa – Zaświadczenia i wpisy w rejestrach
Możemy dopasować kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
Szkolenie: Kosmetyki - Tworzenie etykiet
Prawidłowa etykieta produktu kosmetycznego
Wymagania prawne i techniczne oraz wytyczne dla prawidłowego tworzenia etykiet kosmetyków
Wykładowca, ekspert branży farmaceutycznej i kosmetycznej – Marta Majszyk-Świątek
Czas trwania – 4 godziny z przerwami, webinar, zajęcia online na żywo
Kontakt: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl