➤ W trakcie szkolenia omawiamy pojęcia i i definicje kosmetyku na gruncie prawa.
➤ Poznasz przeznaczenie i funkcje jakie można przypisywać produktom kosmetycznym.
➤ Tematy poruszane podczas zajęć to: zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków, dystrybutorzy kosmetyków i osoby odpowiedzialne, umowy na wytwarzanie kosmetyków, oświadczenia, oznakowanie produktów kosmetycznych i reklama kosmetyków.
➤ Dogłębnie analizujemy procedurę zgłoszenia kosmetyków do sprzedaży oraz konsekwencje działań niezgodnych z prawem jak również kwestie związane z nadzorem przez inspekcje nad produktem kosmetycznym znajdującym się już w obrocie.
Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę odnośnie najważniejszych aspektów związanych z obrotem i nadzorem nad produktami kosmetycznymi, w tym znajomość podstaw prawnych i aspektów dotyczących reklamy, elementów obowiązkowych znakowania, umiejscowienia informacji przekazywanych konsumentom, sposobu zapisu wykazu składników.
Produkt kosmetyczny – definicje, kosmetyki na gruncie prawa. Czym właściwie jest produkt kosmetyczny?
Kosmetyki – klasyfikacja produktu, produkty z pogranicza oraz błędy popełniane przy klasyfikacji.
Przeznaczenie i funkcje produktów kosmetycznych, na co zwracać uwagę?
Osoba odpowiedzialna w procesie wprowadzania kosmetyków do obrotu.
Dystrybutorzy produktów kosmetycznych, pojęcie dystrybutora i obowiązki spoczywające na dystrybutorach.
Dokumentacja kosmetyków, raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego, substancje zakazane w produktach kosmetycznych.
CBD a kosmetyki, aktualna sytuacja prawna dotycząca stosowania CBD w kosmetykach.
Zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków, umowa na wytwarzanie kontraktowe kosmetyków (marki własne, OEM).
Oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków, aspekty prawne dotyczące komunikacji produktu kosmetycznego.
CPNP – zgłoszenie produktów kosmetycznych do systemu internetowego i konsekwencje wprowadzenia kosmetyków do obrotu niezgodnie z prawem.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajduje się w zakładce – Program.
Szkolenie oferuje kompleksowe omówienie aspektów związanych z wprowadzeniem produktu kosmetycznego na rynek, jego oznakowania, dopuszczalnej prawnie strategii marketingowej, a także kwestii związanych z nadzorem przez inspekcje produktu znajdującego się w obrocie.
Szkolenie dedykowane jest firmom kosmetycznym i farmaceutycznym, agencjom reklamowym, działom regulatory affairs, R&D i działom marketingowym. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które chciałyby poznać podstawowe regulacje dotyczące produktów kosmetycznych, jak również do osób na bardziej zaawansowanym poziomie wdrożenia.
Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił rozpoznać dozwolone i niedozwolone komunikaty stosowane w przekazach marketingowych, stworzyć poprawne oznakowanie kosmetyku, zweryfikować umowy na produkcję kosmetyków.
Powinieneś wiedzieć, że nasze szkolenie „Wprowadzanie kosmetyków do obrotu” to:
Chcesz poznać wykładowcę, zobacz zakładkę – Osoba prowadząca.
Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Kosmetyki na gruncie prawa, definicja prawna kosmetyku. Regulacje prawne dotyczące kosmetyków: rozporządzenie 1223/2009, ustawa o produktach kosmetycznych, decyzja Komisji (UE) 2019/701.
Co wziąć pod uwagę podczas klasyfikacji produktu? Produkty z pogranicza oraz najczęściej popełniane błędy przy klasyfikacji produktu. Przykłady z orzecznictwa.
Czy kosmetyk może pomagać zwalczać chorobę skóry lub łagodzić jej objawy? Jakie przeznaczenie, funkcję możemy przypisywać produktom kosmetycznym i z czego powinno ono wynikać? Na co zwracać uwagę?
Kim jest osoba odpowiedzialna i jakie ma obowiązki w procesie wprowadzania do obrotu kosmetyków? Co musi zapewnić? Jakie obowiązki dotyczące dokumentacji na niej spoczywają? Zgłoszenia produktu kosmetycznego do CPNP przed wprowadzeniem do obrotu. Czy zgłoszenie do CPNP dotyczy także dystrybutora?
Dystrybutorzy produktów kosmetycznych, pojęcie dystrybutora według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych 2009 oraz Ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych. Jakie obowiązki na nich spoczywają? Kiedy dystrybutor staje się osobą odpowiedzialną za produkt kosmetyczny? Informowanie o ciężkim działaniu niepożądanym, identyfikacja w łańcuchu dostaw.
Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego, wykaz substancji zakazanych w produktach kosmetycznych, wykaz substancji, które mogą być zawarte w produktach kosmetycznych wyłącznie z zastrzeżeniem określonych ograniczeń. Jakie dane potrzebne są do raportu bezpieczeństwa?
Jak wygląda aktualna sytuacja prawna dotycząca stosowania CBD w kosmetykach? Ruchy Komisji Europejskiej, europejska baza Cosing- Cosmetic ingredient database.
Obowiązki związane z zakładem produkcyjnym wytwarzającym produkty kosmetyczne określone przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych oraz ustawę o produktach kosmetycznych.
Umowa na wytwarzanie kontraktowe kosmetyków (marki własne, OEM). Na co zwracać uwagę przy zapisach takiej umowy? Mechanizmy zabezpieczające prawidłowe wykonanie umowy oraz ustalające ewentualne kwestie odpowiedzialności.
Aspekty prawne dotyczące komunikacji produktu kosmetycznego. Obowiązkowe elementy oznakowania kosmetyków. Jakie oświadczenia mogą być używane w reklamie kosmetyków w świetle Rozporządzenia Komisji (UE) nr 655/2013 nr 655/2013 z dnia 10 lipca 2013 r. określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi? Kosmetyk naturalny a kosmetyk ekologiczny. Umiejscowienie informacji stanowiących oznakowanie. Oświadczenia typu „free from”, „ekologiczny” itp. Samoregulacja branży dotycząca reklamy kosmetyków, w tym wytycznych dotyczących Dobrych Praktyk Deklaracji Marketingowych i Reklamy Kosmetyków - Przewodnik techniczny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz nowych wytyczne dotyczące sposobu prezentacji produktów kosmetycznych - Karta odpowiedzialnej reklamy i komunikacji marketingowej przyjęta przez członków Stowarzyszenia Cosmetics Europe (komunikacja przekazywana przez influencerów).
Zgłaszanie kosmetyków do CPNP, czyli internetowego systemem zgłaszania produktów kosmetycznych funkcjonującego zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 dotyczącego produktów kosmetycznych.
Wprowadzenie do obrotu kosmetyków niezgodnie z prawem – konsekwencje określone w przepisach, rodzaje sankcji, właściwości Organów, czynniki brane pod uwagę przy wymierzaniu sankcji oraz przykładowe decyzje wydawane przez Organy.
Zapraszam na moje szkolenie
Marta Łanoch
Marta Łanoch - Prawniczka, ekspert, doświadczony wykładowca, który prowadzi szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej oraz uczestniczy w konferencjach jako prelegentka.
MARTA ŁANOCH
Ekspert i praktyk prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego. Prowadzi praktykę prawniczą doradzając w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Prowadzi liczne szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej. Jako prawnik doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Praktyk i ekspert. Marta Łanoch to ekspert i praktyk w obszarze prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego.
FoodMedLaw. Marta Łanoch jest założycielką wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych na gruncie regulacji krajowych jak i przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.
Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Kosmetyki na gruncie prawa, definicje kosmetyku. Regulacje prawne dotyczące kosmetyków.
Kilka słów o szkoleniu dotyczącym kosmetyków?
Regulacje prawne z obszaru objętego tematyką szkolenia. W trakcie zajęć prowadzonych przez prawnika praktyka, doradcę i eksperta z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej Martę Łanoch, omawiane będą regulacje prawne:
W programie zajęć o prawnych aspektach wprowadzania kosmetyków do obrotu znajdą się m.in.: wymogi dla etykiety kosmetyków, kosmetyki z CBD, kosmetyki ekologiczne, kosmetyki naturalne, INCI, dozwolone claimy i komunikacja, zgłoszenia do CPNP, produkty z pogranicza, reklama kosmetyków, produkcja kosmetyków, raport bezpieczeństwa kosmetyku. Poruszone zostaną również zagadnienie kosmetyków z CBD, konopiami, ekologicznych i naturalnych.
Szkolenia dotyczące kosmetyków w naszej ofercie edukacyjnej. Wśród naszych propozycji szkoleń znajdziesz wiele różnych tematów dotyczących kosmetyków. Polecamy w szczególności:
Możesz także zamówić szkolenie wewnętrzne (zamknięte). Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją kompleksowego szkolenia dotyczącego prawnych aspektów wprowadzania do obrotu produktów kosmetycznych to prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas zapytania ofertowego.
Certyfikat ze szkolenia, faktura, płatności
➤ Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty
➤ Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności i faktury
➤ W cenie materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej
➤ Działamy jako placówka oświatowa – Zaświadczenia i wpisy w rejestrach
➤ Możemy dopasować kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
Szkolenie: Kosmetyki - Wprowadzanie do obrotu
➤ Wprowadzanie kosmetyków do obrotu
➤ Prawne aspekty związane z obrotem i nadzorem nad produktami kosmetycznymi
➤ Szkolenie dedykowane firmom kosmetycznym i farmaceutycznym
➤ Wykładowca, ekspert branży farmaceutycznej i kosmetycznej - Marta Łanoch
➤ Czas trwania: około 5 godzin z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
➤ Kontakt: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.