Polbi

Wprowadzanie kosmetyków do obrotu

Czym właściwie jest produkt kosmetyczny?

Definicje prawne kosmetyku na gruncie prawa, przeznaczenie, funkcje jakie można przypisywać produktom kosmetycznym, zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków, dystrybutorzy i osoby odpowiedzialne, umowy na wytwarzanie kosmetyków, oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków, zgłoszenie produktów kosmetycznych oraz konsekwencje działań niezgodnych z prawem jak również kwestie związane z nadzorem przez inspekcje produktu znajdującego się w obrocie.

 

Kosmetyki - Szkolenie - Wprowadzanie do obrotu produktów kosmetycznych

 

Wprowadzanie kosmetyków do obrotu – Cel szkolenia


Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę odnośnie najważniejszych aspektów związanych z obrotem i nadzorem nad produktami kosmetycznymi, w tym znajomość podstaw prawnych i aspektów dotyczących reklamy, elementów obowiązkowych znakowania, umiejscowienia informacji przekazywanych konsumentom, sposobu zapisu wykazu składników.

Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił rozpoznać dozwolone i niedozwolone komunikaty stosowane w przekazach marketingowych, stworzyć poprawne oznakowanie kosmetyku, zweryfikować umowy na produkcję kosmetyków.

 

Kogo zapraszamy na zajęcia?


Szkolenie dedykowane jest firmom kosmetycznym i farmaceutycznym, agencjom reklamowym, działom regulatory affairs, R&D i działom marketingowym. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które chciałyby poznać podstawowe regulacje dotyczące produktów kosmetycznych, jak również do osób na bardziej zaawansowanym poziomie wdrożenia.

 

Główne punkty agendy szkolenia dotyczącego zasad wprowadzania kosmetyków do obrotu


  • Produkt kosmetyczny – definicje, kosmetyki na gruncie prawa. Czym właściwie jest produkt kosmetyczny?
  • Kosmetyki – klasyfikacji produktu, produkty z pogranicza oraz błędy popełniane przy klasyfikacji.
  • Przeznaczenie i funkcje produktów kosmetycznych, na co zwracać uwagę?
  • Osoba odpowiedzialna w procesie wprowadzania kosmetyków do obrotu.
  • Dystrybutorzy produktów kosmetycznych, pojęcie dystrybutora i obowiązki spoczywające na dystrybutorach.
  • Dokumentacja kosmetyków, raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego, substancje zakazane w produktach kosmetycznych.
  • CBD a kosmetyki, aktualna sytuacja prawna dotycząca stosowania CBD w kosmetykach.
  • Zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków, umowa na wytwarzanie kontraktowe kosmetyków (marki własne, OEM).
  • Oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków, aspekty prawne dotyczące komunikacji produktu kosmetycznego.
  • CPNP – zgłoszenie produktów kosmetycznych do systemu internetowego i konsekwencje wprowadzenia kosmetyków do obrotu niezgodnie z prawem.

 

Wykładowca – Marta Łanoch


Marta Łanoch – Prawnik, wykładowca, ekspert PolbiMarta Łanoch. Wykładowca Polbi. Szkolenia i warsztaty

MARTA ŁANOCH

Marta Łanoch – Prawniczka, doświadczona trenerka, wykładowca. Prowadzi liczne szkolenia i uczestniczy jako prelegentka na konferencjach dla firm z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej.

Założycielka wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.

 

Na co zwrócimy szczególną uwagę


Szkolenie oferuje kompleksowe omówienie aspektów związanych z wprowadzeniem produktu kosmetycznego na rynek, jego oznakowania, dopuszczalnej prawnie strategii marketingowej, a także kwestii związanych z nadzorem przez inspekcje produktu znajdującego się w obrocie.

 

Szkolenie: Kosmetyki – Wprowadzanie do obrotu


Kontakt z organizatorem: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88, mail: biuro@polbi.com.pl

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.