- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Definicje prawne kosmetyku na gruncie prawa, przeznaczenie, funkcje jakie można przypisywać produktom kosmetycznym, zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków, dystrybutorzy i osoby odpowiedzialne, umowy na wytwarzanie kosmetyków, oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków, zgłoszenie produktów kosmetycznych oraz konsekwencje działań niezgodnych z prawem jak również kwestie związane z nadzorem przez inspekcje produktu znajdującego się w obrocie.
Zajęcia prowadzi ekspert branży kosmetycznej – Marta Łanoch
Cel szkolenia. Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę odnośnie najważniejszych aspektów związanych z obrotem i nadzorem nad produktami kosmetycznymi, w tym znajomość podstaw prawnych i aspektów dotyczących reklamy, elementów obowiązkowych znakowania, umiejscowienia informacji przekazywanych konsumentom, sposobu zapisu wykazu składników. Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił rozpoznać dozwolone i niedozwolone komunikaty stosowane w przekazach marketingowych, stworzyć poprawne oznakowanie kosmetyku, zweryfikować umowy na produkcję kosmetyków.
Kogo zapraszamy na zajęcia? Szkolenie dedykowane jest firmom kosmetycznym i farmaceutycznym, agencjom reklamowym, działom regulatory affairs, R&D i działom marketingowym. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które chciałyby poznać podstawowe regulacje dotyczące produktów kosmetycznych, jak również do osób na bardziej zaawansowanym poziomie wdrożenia.
Program szkolenia
WPROWADZANIE KOSMETYKÓW DO OBROTU
1. Produkt kosmetyczny – definicje
Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Kosmetyki na gruncie prawa, definicja prawna kosmetyku. Regulacje prawne dotyczące kosmetyków: rozporządzenie 1223/2009, ustawa o produktach kosmetycznych, decyzja Komisji (UE) 2019/701.
2. Kosmetyki – klasyfikacji produktu
Co wziąć pod uwagę podczas klasyfikacji produktu? Produkty z pogranicza oraz najczęściej popełniane błędy przy klasyfikacji produktu. Przykłady z orzecznictwa.
3. Kosmetyki – przeznaczenie i zastosowanie
Czy kosmetyk może pomagać zwalczać chorobę skóry lub łagodzić jej objawy? Jakie przeznaczenie, funkcję możemy przypisywać produktom kosmetycznym i z czego powinno ono wynikać? Na co zwracać uwagę?
4. Osoba odpowiedzialna
Kim jest osoba odpowiedzialna i jakie ma obowiązki w procesie wprowadzania do obrotu kosmetyków? Co musi zapewnić? Jakie obowiązki dotyczące dokumentacji na niej spoczywają? Zgłoszenia produktu kosmetycznego do CPNP przed wprowadzeniem do obrotu. Czy zgłoszenie do CPNP dotyczy także dystrybutora?
5. Dystrybucja kosmetyków
Dystrybutorzy produktów kosmetycznych, pojęcie dystrybutora według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych 2009 oraz ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych. Jakie obowiązki na nich spoczywają? Kiedy dystrybutor staje się osobą odpowiedzialną za produkt kosmetyczny? Informowanie o ciężkim działaniu niepożądanym, identyfikacja w łańcuchu dostaw.
6. Dokumentacja produktów kosmetycznych
Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego, wykaz substancji zakazanych w produktach kosmetycznych, wykaz substancji, które mogą być zawarte w produktach kosmetycznych wyłącznie z zastrzeżeniem określonych ograniczeń. Jakie dane potrzebne są do raportu bezpieczeństwa?
7. CBD a kosmetyki
Jak wygląda aktualna sytuacja prawna dotycząca stosowania CBD w kosmetykach? Ruchy Komisji Europejskiej, europejska baza Cosing- Cosmetic ingredient database.
8. Zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków
Obowiązki związane z zakładem produkcyjnym wytwarzającym produkty kosmetyczne określone przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych oraz Ustawę z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych.
9. Umowa na wytwarzanie kosmetyków
Umowa na wytwarzanie kontraktowe kosmetyków (marki własne, OEM). Na co zwracać uwagę przy zapisach takiej umowy? Mechanizmy zabezpieczające prawidłowe wykonanie umowy oraz ustalające ewentualne kwestie odpowiedzialności.
10. Oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków
Aspekty prawne dotyczące komunikacji produktu kosmetycznego. Obowiązkowe elementy oznakowania kosmetyków. Jakie oświadczenia mogą być używane w reklamie kosmetyków w świetle Rozporządzenia Komisji (UE) nr 655/2013 nr 655/2013 z dnia 10 lipca 2013 r. określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi? Kosmetyk naturalny a kosmetyk ekologiczny. Umiejscowienie informacji stanowiących oznakowanie. Oświadczenia typu „free from”, „ekologiczny” itp. Samoregulacja branży dotycząca reklamy kosmetyków, w tym wytycznych dotyczących Dobrych Praktyk Deklaracji Marketingowych i Reklamy Kosmetyków – Przewodnik techniczny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz nowych wytyczne dotyczące sposobu prezentacji produktów kosmetycznych – Karta odpowiedzialnej reklamy i komunikacji marketingowej przyjęta przez członków Stowarzyszenia Cosmetics Europe (komunikacja przekazywana przez influencerów).
11. Zgłoszenie produktów kosmetycznych do CPNP
Zgłaszanie kosmetyków do CPNP, czyli internetowego systemem zgłaszania produktów kosmetycznych funkcjonującego zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 dotyczącego produktów kosmetycznych.
12. Działania niezgodnie z prawem
Wprowadzenie do obrotu kosmetyków niezgodnie z prawem – konsekwencje określone w przepisach, rodzaje sankcji, właściwości Organów, czynniki brane pod uwagę przy wymierzaniu sankcji oraz przykładowe decyzje wydawane przez Organy.
Wykładowca – Marta Łanoch

Marta Łanoch
MARTA ŁANOCH
Marta Łanoch – Prawniczka, doświadczona trenerka, wykładowca. Prowadzi liczne szkolenia i uczestniczy jako prelegentka na konferencjach dla firm z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej.
Założycielka wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych. Więcej o wykładowcy …
Zakres, omawiana tematyka. Zakres szkolenia obejmuje przede wszystkim podstawowe, obowiązujące już akty prawne takie jak:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych,
- ustawa o produktach kosmetycznych,
a także aktualnie pojawiające się przewodniki i wytyczne wydawane w ramach samoregulacji rynku.
W programie zajęć o prawnych aspektach wprowadzania kosmetyków do obrotu znajdą się m.in.: wymogi dla etykiety kosmetyków, kosmetyki z CBD, kosmetyki ekologiczne, kosmetyki naturalne, INCI, dozwolone claimy i komunikacja, zgłoszenia do CPNP, produkty z pogranicza, reklama kosmetyków, produkcja kosmetyków, raport bezpieczeństwa kosmetyku. Poruszone zostaną również zagadnienie kosmetyków z CBD, konopiami, ekologicznych i naturalnych.
Na co zwrócimy szczególną uwagę. Szkolenie oferuje kompleksowe omówienie aspektów związanych z wprowadzeniem produktu kosmetycznego na rynek, jego oznakowania, dopuszczalnej prawnie strategii marketingowej, a także kwestii związanych z nadzorem przez inspekcje produktu znajdującego się w obrocie.
Warsztaty w godz. 10:00-15:00 – Rozpoczynamy o 10-tej. Poszczególne części oddzielone są przerwami. Na godzinę 15:00 zaplanowane jest zakończenie zajęć dotyczących wprowadzania kosmetyków do obrotu.
Polbi – Uczymy tego, na czym się znamy
Kosmetyki – Wprowadzanie do obrotu
Opiekun warsztatów – Karolina Rutecka
Polbi Contact Center: 721 552 750
e-mail: karolina.rutecka@polbi.com.pl
Polbi | Płatności i faktury | Regulamin szkoleń | Certyfikaty i zaświadczenia | Zwolnienie z VAT
Kosmetyki, wprowadzanie do obrotu produktów kosmetycznych w aspekcie prawnym | Renomowany wykładowca i praktyk – Marta Łanoch | Zajęcia na żywo w formie online – live webinar | Możliwość zamówienia szkolenia wewnętrznego | Czas trwania: około 5 godzin | Cena katalogowa: 598 PLN (VAT zw.)
Program
ASPEKTY PRAWNE WPROWADZANIA KOSMETYKÓW DO OBROTU
PROGRAM SZKOLENIA
1. Produkt kosmetyczny – definicje
Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Kosmetyki na gruncie prawa, definicja prawna kosmetyku. Regulacje prawne dotyczące kosmetyków: rozporządzenie 1223/2009, ustawa o produktach kosmetycznych, decyzja Komisji (UE) 2019/701.
2. Kosmetyki - klasyfikacji produktu
Co wziąć pod uwagę podczas klasyfikacji produktu? Produkty z pogranicza oraz najczęściej popełniane błędy przy klasyfikacji produktu. Przykłady z orzecznictwa.
3. Kosmetyki – przeznaczenie i zastosowanie
Czy kosmetyk może pomagać zwalczać chorobę skóry lub łagodzić jej objawy? Jakie przeznaczenie, funkcję możemy przypisywać produktom kosmetycznym i z czego powinno ono wynikać? Na co zwracać uwagę?
4. Osoba odpowiedzialna
Kim jest osoba odpowiedzialna i jakie ma obowiązki w procesie wprowadzania do obrotu kosmetyków? Co musi zapewnić? Jakie obowiązki dotyczące dokumentacji na niej spoczywają? Zgłoszenia produktu kosmetycznego do CPNP przed wprowadzeniem do obrotu. Czy zgłoszenie do CPNP dotyczy także dystrybutora?
5. Dystrybucja kosmetyków
Dystrybutorzy produktów kosmetycznych, pojęcie dystrybutora według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych 2009 oraz Ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych. Jakie obowiązki na nich spoczywają? Kiedy dystrybutor staje się osobą odpowiedzialną za produkt kosmetyczny? Informowanie o ciężkim działaniu niepożądanym, identyfikacja w łańcuchu dostaw.
6. Dokumentacja produktów kosmetycznych
Raport bezpieczeństwa produktu kosmetycznego, wykaz substancji zakazanych w produktach kosmetycznych, wykaz substancji, które mogą być zawarte w produktach kosmetycznych wyłącznie z zastrzeżeniem określonych ograniczeń. Jakie dane potrzebne są do raportu bezpieczeństwa?
7. CBD a kosmetyki
Jak wygląda aktualna sytuacja prawna dotycząca stosowania CBD w kosmetykach? Ruchy Komisji Europejskiej, europejska baza Cosing- Cosmetic ingredient database.
8. Zakład produkcyjny i wytwarzanie kosmetyków
Obowiązki związane z zakładem produkcyjnym wytwarzającym produkty kosmetyczne określone przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych oraz ustawę o produktach kosmetycznych.
9. Umowa na wytwarzanie kosmetyków
Umowa na wytwarzanie kontraktowe kosmetyków (marki własne, OEM). Na co zwracać uwagę przy zapisach takiej umowy? Mechanizmy zabezpieczające prawidłowe wykonanie umowy oraz ustalające ewentualne kwestie odpowiedzialności.
10. Oświadczenia, oznakowanie i reklama kosmetyków
Aspekty prawne dotyczące komunikacji produktu kosmetycznego. Obowiązkowe elementy oznakowania kosmetyków. Jakie oświadczenia mogą być używane w reklamie kosmetyków w świetle Rozporządzenia Komisji (UE) nr 655/2013 nr 655/2013 z dnia 10 lipca 2013 r. określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi? Kosmetyk naturalny a kosmetyk ekologiczny. Umiejscowienie informacji stanowiących oznakowanie. Oświadczenia typu „free from”, „ekologiczny” itp. Samoregulacja branży dotycząca reklamy kosmetyków, w tym wytycznych dotyczących Dobrych Praktyk Deklaracji Marketingowych i Reklamy Kosmetyków – Przewodnik techniczny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz nowych wytyczne dotyczące sposobu prezentacji produktów kosmetycznych – Karta odpowiedzialnej reklamy i komunikacji marketingowej przyjęta przez członków Stowarzyszenia Cosmetics Europe (komunikacja przekazywana przez influencerów).
11. Zgłoszenie produktów kosmetycznych do CPNP
Zgłaszanie kosmetyków do CPNP, czyli internetowego systemem zgłaszania produktów kosmetycznych funkcjonującego zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 dotyczącego produktów kosmetycznych.
12. Działania niezgodnie z prawem
Wprowadzenie do obrotu kosmetyków niezgodnie z prawem – konsekwencje określone w przepisach, rodzaje sankcji, właściwości Organów, czynniki brane pod uwagę przy wymierzaniu sankcji oraz przykładowe decyzje wydawane przez Organy.
Zapraszam na moje szkolenie
Marta Łanoch
Szkolenie online na żywo
Szkolenia online są nowoczesną, zdalną formą prowadzenia zajęć umożliwiającą przesyłanie uczestnikom zajęć relacji „na żywo„ (live webinar) obejmującej prelekcje, wykłady i ćwiczenia oraz zapewniającą dostęp do przygotowanych prezentacji.
Wymagane sprzętowe
🖥️ Komputer, laptop, tablet lub smartfon
🔊 Głośniki lub słuchawki
🌐 Stabilne podłączenie do Internetu
⚙️ Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
Logowanie na zajęcia
🕘 Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
⌛️ Zachęcamy do odwiedzenia tzw. wirtualnej poczekalni aby sprawdzić poprawności połączenia.
GetResponse – wirtualna sala szkoleniowa
Nasi wykładowcy dzielą się wiedzą za pośrednictwem platformy szkoleniowej – Webinary GetResponse.
Marta Łanoch - Prawniczka, ekspert, doświadczony wykładowca
Marta Łanoch – Prawniczka, ekspert, doświadczony wykładowca, który prowadzi szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej oraz uczestniczy w konferencjach jako prelegentka.
Prawnik, doradca i ekspert, wykładowca

Marta Łanoch
MARTA ŁANOCH
Ekspert i praktyk prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego. Prowadzi praktykę prawniczą doradzając w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych. Prowadzi liczne szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej.
Prawnik i doradca. Jako prawnik doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Praktyk i ekspert. Marta Łanoch to ekspert i praktyk w obszarze prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego.
FoodMedLaw. Marta Łanoch jest założycielką wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych na gruncie regulacji krajowych jak i przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.
PRAWNE ASPEKTY WPROWADZANIA KOSMETYKÓW DO OBROTU
PŁATNOŚCI, NUMER RACHUNKU BANKOWEGO I FAKTURY
Więcej informacji | Płatności i faktury
Konto bankowe – mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
Faktury – Faktury w formacie PDF wysyłamy uczestnikom w dniu szkolenia. Na życzenie faktura może zostać wystawiona przed szkoleniem.
Terminy płatności – Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem. Płatności prosimy dokonywać przelewem.
- Przedsiębiorcy i firmy – termin płatności do 7 dni po szkoleniu.
- Jednostki budżetowe i samorządowe – termin płatności do 21 dni po szkoleniu.
- Osoby prywatne dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
Co obejmuje opłata? Cena zawiera: udział w zajęciach, materiały dydaktyczne, konsultacje w trakcie szkolenia, zaświadczenie o ukończenia kursu.
Zwolnienie z VAT. Nasze szkolenia są zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT. Cena netto jest równa cenie brutto | Więcej informacji …
Rezygnacja z udziału w szkoleniu – Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.
- Gdy rezygnacja wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu lub kursie – Zamawiający nie zostanie obciążony żadnymi kosztami.
- Gdy rezygnacja wpłynie do POLBI już po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa – Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ceny ustalonej w zgłoszeniu.
- Gdy rezygnacja nie wpłynie do POLBI do dnia rozpoczęcia szkolenia – Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami określonymi w zgłoszeniu.
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z dokonania opłaty |️ Regulamin udziału w szkoleniach Polbi
Szkolenie – Czym właściwie jest produkt kosmetyczny? Kosmetyki na gruncie prawa, definicja prawna kosmetyku. Regulacje prawne dotyczące kosmetyków.
Organizacja zajęć – Wprowadzanie kosmetyków do obrotu
10:00 – Rozpoczęcie warsztatów.
15:00 – Planowane zakończenie zajęć.
Poszczególne bloki zajęć oddzielają przerwy.
JAK WPROWADZIĆ KOSMETYK NA RYNEK? PRAWNE ASPEKTY WPROWADZANIA PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH DO OBROTU
Regulacje prawne z obszaru objętego tematyką szkolenia. W trakcie zajęć prowadzonych przez prawnika praktyka, doradcę i eksperta z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej Martę Łanoch, omawiane będą regulacje prawne:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych,
- ustawa z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych,
- Decyzja Komisji (UE) 2019/701 z dnia 5 kwietnia 2019 r. ustanawiająca słownik wspólnych nazw składników do stosowania na etykietach produktów kosmetycznych,
- Decyzja Wykonawcza Komisji z dnia 25 listopada 2013 r. w sprawie wytycznych dotyczących załącznika I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 dotyczącego produktów kosmetycznych (2013/674/UE).
Materiały dydaktyczne (szkoleniowe). Każdy uczestnik szkolenia poświęconego praktycznym zagadnieniom wprowadzania produktu kosmetycznego na rynek otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Możesz także zamówić szkolenie wewnętrzne (zamknięte). Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją kompleksowego szkolenia dotyczącego prawnych aspektów wprowadzania do obrotu produktów kosmetycznych to prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas | zapytania ofertowego.
Jak zgłosić się na szkolenie i co dalej? Zapisz się na szkolenie „Wprowadzanie kosmetyków do obrotu – aspekty prawne” korzystając z internetowego formularza a my zajmiemy się całą resztą. Za pośrednictwem poczty elektronicznej:
- poinformujemy o przyjęciu zgłoszenia,
- udostępnimy materiały szkoleniowe,
- prześlemy linki z zaproszeniem na zajęcia,
- wystawimy i prześlemy fakturę za szkolenie,
- wyślemy zaświadczenie o uczestnictwie w zajęciach.
Kontakt z organizatorem. Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM, Biuro czynne w godzinach 9:00 – 17:00, Telefon: 22 629 13 88, Fax: 22 699 59 15, e-mail: biuro@polbi.com.pl