Szkolenie ma na celu zapoznanie z zagadnieniami związanymi z rozpatrywaniem reklamacji od strony kupującego jak i sprzedawcy oraz omówienie zasad zwrotu towarów. Zdobyte umiejętności pozwolą na zgodne z prawem odrzucanie reklamacji niezasadnych, a z drugiej strony pozwolą na skuteczne składanie reklamacji i dochodzenie swoich praw przed sprzedawcami
Nabyta podczas zajęć wiedza pozwoli minimalizować koszty związane z obsługą reklamacji oraz skutecznie dochodzić własnych roszczeń przed sprzedawcami.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy producentów, dystrybutorów, sprzedawców bez względu na branże i wielkość przedsiębiorstwa. Zajęcia dotyczące reklamacji i zwrotów polecamy w szczególności pracownikom działów sprzedaży, reklamacji, obsługi klienta, właścicielom firm.
Podstawy reklamacji, rękojmia za wady rzeczy oraz za dzieło lub roboty, gwarancja.
Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej, wady za które odpowiada sprzedawca, czas trwania rękojmi, uprawnienia kupującego i obowiązki sprzedawcy.
Rękojmia za dzieło i za roboty budowlane, przesłanki i zakres odpowiedzialności wykonawcy.
Gwarancja, kto udziela gwarancji, kto odpowiada z tytułu gwarancji, obowiązki gwaranta, termin na załatwienie reklamacji, gwarancja a rękojmia.
Nienależyte wykonanie usługi, szkody za które odpowiada usługobiorca, związek przyczynowy między szkodą a działaniem usługobiorcy, sposoby naprawy szkody.
Niewykonanie usługi, odpowiedzialność za szkody, kiedy odpowiada usługobiorca, jak powinno się naprawić szkodę.
Dochodzenie roszczeń z tytułu reklamacji, procedura reklamacji i ewentualna droga sądowa.
Zwroty towarów zakupionych stacjonarnie, zakupionych na odległość lub poza lokalem (np. na targach, na stoisku).
Podatkowe skutki reklamacji i zwrotów, faktury korygujące, korekta podatku VAT i podatków PIT lub CIT.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajduje się w zakładce – Program
➤ Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty
➤ Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności i faktury
➤ Cena regularna za osobę: 548 zł netto/brutto (VAT zw.) – Zwolnienie z VAT
➤ W cenie materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej
➤ Działamy jako placówka oświatowa – Zaświadczenia i wpisy w rejestrach
➤ Możemy dopasować kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
➤ Szkolenia i kursy o zbliżonej tematyce znajdziesz w kategorii: Podatki – CIT, PIT, VAT
➤ Reklamacje towarów i usług oraz zwroty towarów – aspekty prawne i podatkowe
➤ Kurs dla osób odpowiedzialnych za rozpatrywanie reklamacji towarów i usług
➤ Wykładowca – Paweł Terpiłowski, radca prawny, ekspert podatkowy
➤ Czas trwania – około 6 godzin z przerwami, zajęcia online na żywo
➤ Kontakt – Polbi, Warszawa: tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Program opracował Paweł Terpiłowski
Organizator szkolenia - Polbi, Warszawa
PAWEŁ TERPIŁOWSKI
Szkoleniowiec z zakresu prawa gospodarczego i podatku VAT.
Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Wiedzę prawniczą zdobył w największych łódzkich kancelariach. Pracował jako autor i redaktor w wydawnictwie prawniczym oraz jako specjalista ds. podatku VAT w międzynarodowej korporacji świadczącej usługi BPO. Jest autorem i współautorem wielu publikacji prawniczych i podatkowych.
W Polbi prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte na zamówienie, online i stacjonarnie, również w siedzibie zamawiającego. Szkoli specjalistów zajmujących się podatkiem VAT i odpowiadających za poprawność faktur. Z jego wiedzy i doświadczenia korzystają osoby pracujące w korporacjach, instytucjach i mniejszych przedsiębiorstwach.
Dla Pawła najważniejsze jest zrozumienie tematu oraz potrzeb, dzięki czemu jest wykładowcą odpowiedzialnym i skutecznym. Ucząc stawia na partnerską współpracę, wsparcie i bezpośredni kontakt, dlatego jest wykładowcą lubianym i wysoko ocenianym przez uczestników szkoleń.
Jak wyglądają warsztaty dotyczące rozpatrywania reklamacji i dokonywaniu zwrotów?