- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
Szkolenie – Reprezentacja i reklama. Pojęcia, definicje i różnice. Materiały reklamowe, próbki, sponsoring, sprzedaż premiowa, rabaty. Zasady dokumentowania wydatków, koszty podatkowe, stosowanie zwolnień podatkowych.
✔ Podatki CIT, PIT i VAT. Wydatki na reprezentację i reklamę w aspekcie podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych i podatku od towarów i usług.
✔ Świadczenia na rzecz pracowników. Zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy oraz ustalanie przychodów pracowników.
✔ Samochody służbowe. Wykorzystywanie przez pracowników samochodów służbowych do prywatnych celów.
Cel szkolenia
Szkolenie dotyczy skomplikowanej tematyki reprezentacji i reklamy w ujęciu podatkowym. Ze względu na nieprecyzyjne definicje, liczne i sprzeczne interpretacje podatkowe oraz orzecznictwo sądowe kwestia ta powoduje kłopoty w prawidłowym stosowaniu przepisów.
Omawiając wybrane zagadnienia podatkowe z zakresu reklamy, wydatków na reprezentację i sponsoring, kwestie sprzedaży premiowej i rabatów, nieodpłatnych świadczeń czy świadczeń dla pracowników prowadzący zajęcia zapozna uczestników szkolenia z całokształtem działań o charakterze marketingowym na gruncie podatku VAT oraz podatków dochodowych – PIT i CIT.
Adresaci szkolenia
Szkolenie poświęcone problematyce reprezentacji i reklamie na gruncie podatków PIT, CIT i VAT adresowane jest do:
- księgowych i pracowników działów finansowo-księgowych,
- osób odpowiedzialnych za dokonywanie rozliczeń kosztów i świadczeń na rzecz pracowników,
- właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
- właścicieli firm, dyrektorów finansowych i doradców podatkowych,
- wszystkich osób zainteresowanych tematyką podatków PIT, CIT i VAT w aspekcie wydatków ponoszonych na reprezentację i reklamę.
Wykładowca – Tomasz Wojewoda
Szkolenie dotyczące kompleksowej analizy zagadnień prawnych związanych z wydatkami na reprezentację i reklamę w aspekcie podatkowym (CIT, PIT, VAT) prowadzi Tomasz Wojewoda.
Zakres szkolenia
Omawiana na szkoleniu tematyka dotyczy wydatków na reprezentację i reklamę, sponsoring oraz kosztów udziału w targach i imprezach, świadczeń na rzecz pracowników, wydatków związanych ze spotkaniami i wyjazdami integracyjnymi czy szkoleniami pracowników z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodu w przypadku podatków dochodowych od osób fizycznych (PIT i CIT). Poruszone zostaną kwestie świadczenia usług lub przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy, zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych i moment powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług – VAT.
Metoda prowadzenia zajęć
Wykłady i ćwiczenia na szkoleniu „Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym” prowadzone są w oparciu o autorskie programy i prezentację praktycznych przykładów.
Materiały dydaktyczne, certyfikat (zaświadczenie)
Każdy uczestnik zajęć dotyczących zagadnień reprezentacji, reklamy i sponsoringu w aspekcie podatkowym otrzymuje bezpłatnie komplet autorskich materiałów szkoleniowych oraz Zaświadczenie o ukończeniu kursu potwierdzające uczestnictwo w zajęciach.
Kontakt z działem szkoleń
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM, biuro – budynek hotelu Marriott, III piętro (03.190)
Sekretariat czynny w godzinach 9:00 – 17:00
Telefon: 22 629 13 88, Fax: 22 699 59 15
e-mail: biuro@polbi.com.pl
Program
REPREZENTACJA I REKLAMA, SPONSORING, SPRZEDAŻ PREMIOWA ORAZ ŚWIADCZENIA NA RZECZ PRACOWNIKÓW W ASPEKCIE PODATKÓW DOCHODOWYCH ORAZ PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG
Program szkolenia
1. Definicja reprezentacji i reklamy – elementy rozróżniające reklamę od reprezentacji.
2. Wydatki na reprezentację – zasady rozliczania na gruncie podatków dochodowych, przypadki kiedy mogą stanowić koszty podatkowe np.:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- wydatki na dekoracje biura,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety itp.
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych,
- kartki świąteczne itp.
3. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
4. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę np.:
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,
- reklama a marketing – skutki podatkowe rozróżnienia,
- upominki reklamowe, tablice reklamowe, degustacje, plakaty, udział w konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych,
- temporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę,
- dystrybuowanie materiałów reklamowych, standy, katalogi, wzorniki itp.
- reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym itp.
5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
- rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług,
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe,
- udział w targach i imprezach reklamowych – zasady rozliczeń podatkowych.
6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach hazardowych:
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach – zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
- zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych,
- przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.),
- rabaty naturalne – zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług,
- sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych.
7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych np.:
- wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników itp.
- wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów.
9. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom oraz stosowania zwolnienia z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie VAT.
10. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów oraz zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych kwot zwracanych pracownikom z tytułu uczęszczania dzieci pracowników do przedszkoli, żłobków, klubów dziecięcych, wynajęcie dziennego opiekuna itp.
11. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
12. Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
13. Podatek VAT należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
14. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- zasady rozliczania VAT – u należnego w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy – najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
- przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – różnice w rozliczeniach podatkowych,
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
- użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
- zasady ustalania podstawy opodatkowania,
- import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
- przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP – kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
- zasady ewidencjonowania czynności nieodpłatnych w kasie rejestrującej.
15. Przypadki, gdy świadczenia na cel reprezentacji i reklamy nie podlegają opodatkowaniu VAT – em,
16. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
17. Zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych na gruncie VAT i moment powstania obowiązku podatkowego.
18. Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów – możliwość potrącenia VAT naliczonego (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.).
19. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- czynności podlegające opodatkowaniu VAT – em,
- poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu VAT – em,
- zakup usług obcych na potrzeby osobiste pracowników,
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
- zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników,
- zasady ewidencjonowania świadczeń na rzecz pracowników w kasie rejestrującej.
20. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
21. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT – em.
Zapraszam na szkolenie
Tomasz Wojewoda
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Szkolenia zamknięte to szkolenia na zamówienie „szyte na miarę” i zrealizowane zgodnie z tematyką zleconą przez Zamawiającego. Szkolenie zamknięte jest oferowane w dogodnym terminie, przeprowadzone we wskazanym przez zamawiającego miejscu oraz dostosowane do planowanej liczby uczestników.
Tomasz Wojewoda
Tomasz Wojewoda – Absolwent wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom obronił z wyróżnieniem). Ceniony ekspert i konsultant podatkowy z obszaru podatków (CIT, PIT i VAT).
Tomasz Wojewoda – Ekspert podatkowy, wykładowca, trener
Tomasz Wojewoda – Ekspert podatkowy, były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie, konsultant podatkowy w renomowanych firmach.
Doświadczenie zawodowe, wieloletnia praktyka
Tomasz Wojewoda posiada potwierdzoną umiejętność przekazywania posiadanej wiedzy. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej jako wykładowca przeprowadził kilka tysięcy szkoleń z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Przeszkolił już tysiące osób z zakresu prawa podatkowego (PIT-PDOF, CIT-PDOP, VAT i VAT UE).
Tomasz Wojewoda – wysokie oceny uczestników szkoleń
Jest wysoko oceniany przez uczestników naszych szkoleń za interesujący sposób prowadzenia zajęć, jasne i przystępne przekazywanie wiedzy, umiejętne wiązanie teorii z praktyką, wysoki poziom przygotowania merytorycznego, życzliwość, punktualność, rzetelność i kulturę osobistą.
Zapraszamy na szkolenia i warsztaty, które prowadzi Tomasza Wojewoda!
Tomasz Wojewoda – Więcej o wykładowcy…
PŁATNOŚCI, NUMER RACHUNKU BANKOWEGO I FAKTURY
Konto bankowe
mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
Faktury
Uczestnicy otrzymują faktury w dniu szkolenia. Na życzenie faktura może zostać wystawiona przed szkoleniem. Faktury przesyłamy elektronicznie w formacie PDF.
Do kiedy należy dokonać płatności?
Przedsiębiorcy, firmy, urzędy i instytucje wnoszą opłaty do 7 dni po szkoleniu. W przypadku podmiotów z sektora finansów publicznych termin płatności może być ustalony indywidualnie. Osoby fizyczne dokonują płatności najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
Co obejmuje opłata?
Cena zawiera: udział w zajęciach, materiały dydaktyczne, konsultacje w trakcie szkolenia, zaświadczenie o ukończenia kursu.
Zwolnienie z podatku VAT
Szkolenia są zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług.
Cena netto jest równa cenie brutto. | Więcej informacji …
Rezygnacja z udziału w szkoleniu
Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.
- Gdy rezygnacja wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu lub kursie – Zamawiający nie zostanie obciążony żadnymi kosztami.
- Gdy rezygnacja wpłynie do POLBI już po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa – Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ceny ustalonej w zgłoszeniu.
- Gdy rezygnacja nie wpłynie do POLBI do dnia rozpoczęcia szkolenia – Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami określonymi w zgłoszeniu.
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z dokonania opłaty |️ Regulamin udziału w szkoleniach Polbi
Wydatki na reprezentację i reklamę, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych (PIT i CIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT).
Organizacja szkolenia – Reprezentacja i reklama
10:00 – Rozpoczęcie szkolenia.
16:00 – Planowane zakończenie.
Rezultaty szkolenia
Uczestnicy zajęć z zakresu reprezentacji i reklamy i sponsoringu omawiających całokształt działań o charakterze marketingowy na gruncie podatkowym (PIT, CIT i VAT):
✔ zapoznają się z przepisami regulującymi zakres wydatków na reprezentacje i reklamę zawartymi w przepisach podatkowych (PIT, CIT i VAT),
✔ nabędą i uporządkują wiedzę dotyczącą prawidłowego ewidencjonowania, rozliczania i opodatkowania wydatków związanych z kosztami reprezentacji i reklamy,
✔ zdobędą praktyczną umiejętność przewidywania skutków podatkowych wynikających z ponoszenia wydatków na reklamę, reprezentację, sponsoring itp.,
✔ przekonają się o poziomie swojej wiedzy i umiejętności w obszarze dokonywania rozliczeń firmowych i pracowniczych w aspekcie podatkowym.
Wiedza uzyskana podczas szkolenia pozwoli również na unikniecie ryzyka powstania zaległości podatkowych i związanych z nimi kosztami odsetek od zaległości podatkowych oraz zminimalizuje ryzyko odpowiedzialności karno-skarbowej za ewentualne błędy dotyczące rozliczeń podatkowych związanych z wydatkami na reprezentację i reklamę.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas zapytania ofertowego.
KONTAKT Z DZIAŁEM SZKOLEŃ
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM.
Biuro – 03.190, III piętro, budynek hotelu Marriott.
Sekretariat czynny w godzinach 9:00 – 17:00.
Telefon: 22 629 13 88, Fax: 22 699 59 15.
Mail: biuro@polbi.com.pl