Sklep internetowy czyli najbardziej popularna forma e-commerce. Omawiamy regulacje decydują o legalnym prowadzeniu e-sprzedaży i pomożemy w dostosowaniu się do prawnych ram prowadzenia twojego e-commerce.
Rynek e-commerce stale rośnie a prowadzone analizy dotyczące e-handlu wskazują, że tendencja ta utrzyma się w najbliższych latach. Pandemia sprawiła, że klienci docenili zalety e-zakupów a firmy przyspieszyły procesy zmian prowadzących do rozwój sprzedaży poprzez kanały online (e-commerce). Szacuje się, że ponad 150.000 krajowych podmiotów prowadzi już sprzedaż produktów lub usług wykorzystując do tego internet.
Amazon i Allegro, Media Expert czy Bonprix lub Zalando to podmioty rynku e-commerce znane chyba każdemu. Jeżeli planujesz dołączyć do tego grona, to powiemy i pokażemy co trzeba zrobić by aktywnie uczestniczyć w e-handlu i robić to w zgodzie z prawem.
Uczestnictwo w zajęciach ma pokazać, które z regulacji prawnych decydują o legalnym prowadzeniu e-commerce i pomóc w dostosowaniu się oraz wdrożeniu w praktyce obowiązujących wymagań dotyczących e-handlu.
1. Na jakiej podstawie przetwarzać dane w marketingu?
2. Jak i kiedy właściwie dopełnić obowiązku informacyjnego?
3. Do kogo możemy wysłać newsletter?
4. Jak przeprowadzić konkurs lub akcję promocyjną?
5. Czy badanie satysfakcji klienta to też marketing?
6. Jak pogodzić prowadzenia naszego biznesu z ograniczeniami na social mediach?
7. Jak przechowywać bazy marketingowe i kiedy usuwać dane?
Udział w szkoleniu rekomendujemy osobom prowadzącym działalność gospodarczą zarówno w formie jednoosobowej jak i nieco większym firmom planującym swój rozwój w sieci. Zapraszamy w szczególności specjalistów ds. marketingu internetowego.
Podczas zajęć przywołamy, omówimy i przeanalizujemy przepisy regulujące prowadzenie e-sprzedaży i tworzące prawne ramy dla działalności e-commerce:
Zajęcia w dużej mierze będą się odnosiły do projektowanych zmian w przepisach ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną a także w ustawie prawo telekomunikacyjne.
Kontakt – Polbi, Warszawa: tel. 721 547 750, e-mail: biuro@polbi.com.pl
1. Przetwarzanie danych i udzielane zgody
Na jakiej podstawie przetwarzać dane w marketingu. Czy zgoda to jedyna podstawa przetwarzania?
2. Obowiązek informacyjny
Jak dopełnić obowiązku informacyjnego i kiedy? Gdzie powinien zostać umieszczony? Czy musi być podpisany? Polityka prywatności.
3. RODO i ochrona danych
Na co pozwalają przepisy wewnętrzne a na co pozwala RODO? Na co musimy zwrócić szczególną uwagę biorąc pod uwagę regulacje wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy prawo telekomunikacyjne.
4. Konkursy i promocje
Jak zgodnie z prawem przeprowadzić konkurs lub akcję promocyjną. Czy niezbędna jest zgoda? Kiedy możemy wykorzystać uzasadniony interes?
5. Newsletter
Do kogo możemy wysłać newsletter? Czy musimy pobrać zgody? Czy niezbędny jest nam dodatkowy checbox?
6. Programy lojalnościowe
Jak zadbać o zgodność z przepisami w programie lojalnościowym? Jaki zakres danych trzeba pobrać?
7. Ankiety, badanie satysfakcji a marketing
Czy badanie satysfakcji klienta to już marketing? Czy możemy zapytać o wszystko? Czy wymagana jest zgoda?
8. Publiczne źródeł danych
Jak korzystać z publicznych źródeł z danymi? Czy możemy utworzyć własną bazę marketingową? Co z obowiązkami informacyjnymi – czy niezbędne będzie ich dopełnienie?
9. Social media a twój e-commerce
Jak zapewnić zgodność na social mediach? Czy grupa na Facebooku czy Instagramie to już przetwarzanie danych? Jak robić to legalnie?
10. Bazy marketingowe
Jak przechowywać bazy marketingowe i kiedy usuwać dane? Co zrobić gdy Klient wycofa zgodę?
Aleksandra Kiełbratowska. Prawnik, certyfikowany audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Systemu Zarządzania Jakością. Mediator i trener oraz współautor publikacji z zakresu ochrony danych osobowych.
ALEKSANDRA KIEŁBRATOWSKA
Prawnik, certyfikowany audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Systemu Zarządzania Jakością. Mediator i trener oraz współautor publikacji z zakresu ochrony danych osobowych.
Posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów z zakresu ochrony danych osobowych od audytu po wdrożenie - pełniła funkcje Inspektora Ochrony Danych.
Wykształcenie
Aleksandra Kiełbratowska ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, podyplomowe studia „Wykonywanie funkcji Inspektora Ochrony Danych” na Polskiej Akademii Nauk oraz podyplomowe studia z prawa pracy na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również kurs dokształcający „Ochrona danych osobowych w zatrudnieniu ”w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Certyfikaty
Posiada certyfikat audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN ISO/IEC 27001:2014 oraz audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN EN ISO 9001:2015. Jest również certyfikowanym mediatorem. Dodatkowo posiada certyfikat trenerski Train The Trainer uzyskany na Uniwersytecie Warszawskim.
Publikacje
Aleksandra Kiełbratowska jest współautorką książek takich jak: Pomoc dla pracodawcy w sprawach pracowniczych w dobie kryzysu. Tarcza antykryzysowa, prawo pracy, RODO, ZUS, PIT oraz Praca zdalna w praktyce. Zagadnienia prawa pracy i RODO, oraz autorką licznych artykułów z zakresu ochrony danych osobowych m.in. w Onet czy ODO magazyn, jak i autorką treści na blogu "Praktycznie o przepisach".
Praktyka w obszarze RODO
Aleksandra Kiełbratowska zdobyła bogate doświadczenie zawodowe uczestnicząc w obsłudze podmiotów z zakresu ochrony danych osobowych od audytu po wdrożenie oraz pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych z branż takich jak firmy logistyczne, transportowe, produkcyjne, agencje rekrutacyjne, payroll, szkoleniowe, bhp czy carsharing.
Cel edukacyjny i umiejętności wyniesione ze szkolenia. Uczestnik zajęć poznają wymogi RODO oraz przepisów szczególnych i będzie wiedział jak zastosować przepisy w świecie e-commerce.
Możesz także zamówić szkolenie wewnętrzne (zamknięte). Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia dotyczącego prawnych ram prowadzenia działalności e-commerce i zasad konstrukcji zgód marketingowych w zgodzie z przepisami RODO to prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas zapytania ofertowego.
Materiały dydaktyczne. Każdy uczestnik warsztatów poświęconych prowadzeniu sprzedaży w handlu internetowym (e-commerce) zgodnie z RODO otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Certyfikat, zaświadczenie. Osobom biorącym udział w warsztatach wydajemy imienne potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach.
Kluczowe informacje. RODO w e-commerce | Wykładowca - Aleksandra Kiełbratowska | Zajęcia na żywo online – live webinar | Szkolenie stacjonarne – Warszawa | Możliwość zamówienia szkolenia wewnętrznego | Czas trwania: ok. 2 godziny
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.