- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
E-commerce – jak rozpocząć lub prowadzić sprzedaż w handlu internetowym i czym tak naprawdę jest e-handel? Sklep internetowy czyli najbardziej popularna forma e-commerce. Omawiamy regulacje decydują o legalnym prowadzeniu e-sprzedaży i pomożemy w dostosowaniu się do prawnych ram prowadzenia twojego e-commerce.
Idea szkolenia – wprowadzenie do e-commerce
Rynek e-commerce stale rośnie a prowadzone analizy dotyczące e-handlu wskazują, że tendencja ta utrzyma się w najbliższych latach. Pandemia sprawiła, że klienci docenili zalety e-zakupów a firmy przyspieszyły procesy zmian prowadzących do rozwój sprzedaży poprzez kanały online (e-commerce). Szacuje się, że ponad 150.000 krajowych podmiotów prowadzi już sprzedaż produktów lub usług wykorzystując do tego internet.
Sklepy online i platformy sprzedażowe
Amazon i Allegro, Media Expert czy Bonprix lub Zalando to podmioty rynku e-commerce znane chyba każdemu. Jeżeli planujesz dołączyć do tego grona, to powiemy i pokażemy co trzeba zrobić by aktywnie uczestniczyć w e-handlu i robić to w zgodzie z prawem.
Cel szkolenia
Uczestnictwo w zajęciach ma pokazać, które z regulacji prawnych decydują o legalnym prowadzeniu e-commerce i pomóc w dostosowaniu się oraz wdrożeniu w praktyce obowiązujących wymagań dotyczących e-handlu.
Na jakie pytania damy odpowiedź
1. Na jakiej podstawie przetwarzać dane w marketingu?
2. Jak i kiedy właściwie dopełnić obowiązku informacyjnego?
3. Do kogo możemy wysłać newsletter?
4. Jak przeprowadzić konkurs lub akcję promocyjną?
5. Czy badanie satysfakcji klienta to też marketing?
6. Jak pogodzić prowadzenia naszego biznesu z ograniczeniami na social mediach?
7. Jak przechowywać bazy marketingowe i kiedy usuwać dane?
Zajęcia dla zajmujących się marketingiem internetowym
Udział w szkoleniu rekomendujemy osobom prowadzącym działalność gospodarczą zarówno w formie jednoosobowej jak i nieco większym firmom planującym swój rozwój w sieci. Zapraszamy w szczególności specjalistów ds. marketingu internetowego.
Jak wyglądają warsztaty – RODO w e-commerce krok po kroku?
✔ Uczestniczysz w spotkaniu online prowadzonym na żywo
✔ Korzystasz z doświadczenia i eksperckiej wiedzy wykładowcy – Aleksandry Kiełbratowskiej
✔ Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie
✔ Wspólne ćwiczenia i analiza przykładów pozwalają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia
Wykładowca / Trener

Aleksandra Kiełbratowska – Ekspert RODO
Aleksandra Kiełbratowska
Prawnik, certyfikowany audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Systemu Zarządzania Jakością. Mediator i trener oraz współautor publikacji z zakresu ochrony danych osobowych.
Aleksandra Kiełbratowska posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów z zakresu ochrony danych osobowych od audytu po wdrożenie. Pełniła funkcje Inspektora Ochrony Danych z branż takich jak firmy logistyczne, transportowe, produkcyjne, agencje rekrutacyjne, payroll, szkoleniowe, bhp czy carsharing.
Omawiane regulacje prawne
Podczas zajęć przywołamy, omówimy i przeanalizujemy przepisy regulujące prowadzenie e-sprzedaży i tworzące prawne ramy dla działalności e-commerce:
- Rozporządzenie o ochronie danych osobowych Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679,
- Ustawa o ochronie danych osobowych,
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Ustawa – Prawo telekomunikacyjne.
Zajęcia w dużej mierze będą się odnosiły do projektowanych zmian w przepisach ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną a także w ustawie prawo telekomunikacyjne.
PROGRAM
1. Przetwarzanie danych i udzielane zgody
Na jakiej podstawie przetwarzać dane w marketingu. Czy zgoda to jedyna podstawa przetwarzania?
2. Obowiązek informacyjny
Jak dopełnić obowiązku informacyjnego i kiedy? Gdzie powinien zostać umieszczony? Czy musi być podpisany? Polityka prywatności.
3. RODO i ochrona danych
Na co pozwalają przepisy wewnętrzne a na co pozwala RODO? Na co musimy zwrócić szczególną uwagę biorąc pod uwagę regulacje wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy prawo telekomunikacyjne.
4 .Konkursy i promocje
Jak zgodnie z prawem przeprowadzić konkurs lub akcję promocyjną. Czy niezbędna jest zgoda? Kiedy możemy wykorzystać uzasadniony interes?
5. Newsletter
Do kogo możemy wysłać newsletter? Czy musimy pobrać zgody? Czy niezbędny jest nam dodatkowy checbox?
6. Programy lojalnościowe
Jak zadbać o zgodność z przepisami w programie lojalnościowym? Jaki zakres danych trzeba pobrać?
7. Ankiety, badanie satysfakcji a marketing
Czy badanie satysfakcji klienta to już marketing? Czy możemy zapytać o wszystko? Czy wymagana jest zgoda?
8. Publiczne źródeł danych
Jak korzystać z publicznych źródeł z danymi? Czy możemy utworzyć własną bazę marketingową? Co z obowiązkami informacyjnymi – czy niezbędne będzie ich dopełnienie?
9. Social media a twój e-commerce
Jak zapewnić zgodność na social mediach? Czy grupa na Facebooku czy Instagramie to już przetwarzanie danych? Jak robić to legalnie?
10. Bazy marketingowe
Jak przechowywać bazy marketingowe i kiedy usuwać dane? Co zrobić gdy Klient wycofa zgodę?
Polbi – Uczymy tego, na czym się znamy
Warsztaty – RODO w e-commerce
Kontakt z organizatorem: Polbi Contact Center: 22 629 13 88, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Program
RODO w e-commerce. Program szkolenia.
1. Przetwarzanie danych i udzielane zgody
Na jakiej podstawie przetwarzać dane w marketingu. Czy zgoda to jedyna podstawa przetwarzania?
2. Obowiązek informacyjny
Jak dopełnić obowiązku informacyjnego i kiedy? Gdzie powinien zostać umieszczony? Czy musi być podpisany? Polityka prywatności.
3. RODO i ochrona danych
Na co pozwalają przepisy wewnętrzne a na co pozwala RODO? Na co musimy zwrócić szczególną uwagę biorąc pod uwagę regulacje wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i ustawy prawo telekomunikacyjne.
4. Konkursy i promocje
Jak zgodnie z prawem przeprowadzić konkurs lub akcję promocyjną. Czy niezbędna jest zgoda? Kiedy możemy wykorzystać uzasadniony interes?
5. Newsletter
Do kogo możemy wysłać newsletter? Czy musimy pobrać zgody? Czy niezbędny jest nam dodatkowy checbox?
6. Programy lojalnościowe
Jak zadbać o zgodność z przepisami w programie lojalnościowym? Jaki zakres danych trzeba pobrać?
7. Ankiety, badanie satysfakcji a marketing
Czy badanie satysfakcji klienta to już marketing? Czy możemy zapytać o wszystko? Czy wymagana jest zgoda?
8. Publiczne źródeł danych
Jak korzystać z publicznych źródeł z danymi? Czy możemy utworzyć własną bazę marketingową? Co z obowiązkami informacyjnymi – czy niezbędne będzie ich dopełnienie?
9. Social media a twój e-commerce
Jak zapewnić zgodność na social mediach? Czy grupa na Facebooku czy Instagramie to już przetwarzanie danych? Jak robić to legalnie?
10. Bazy marketingowe
Jak przechowywać bazy marketingowe i kiedy usuwać dane? Co zrobić gdy Klient wycofa zgodę?
Szkolenie online na żywo
Szkolenia online są nowoczesną, zdalną formą prowadzenia zajęć umożliwiającą przesyłanie uczestnikom zajęć relacji „na żywo„ (live webinar) obejmującej prelekcje, wykłady i ćwiczenia oraz zapewniającą dostęp do przygotowanych prezentacji.
Wymagane sprzętowe
🖥️ Komputer, laptop, tablet lub smartfon
🔊 Głośniki lub słuchawki
🌐 Stabilne podłączenie do Internetu
⚙️ Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
Logowanie na zajęcia
🕘 Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
⌛️ Zachęcamy do odwiedzenia tzw. wirtualnej poczekalni aby sprawdzić poprawności połączenia.
GetResponse – wirtualna sala szkoleniowa
Nasi wykładowcy dzielą się wiedzą za pośrednictwem platformy szkoleniowej – Webinary GetResponse.
Aleksandra Kiełbratowska
Aleksandra Kiełbratowska. Prawnik, certyfikowany audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Systemu Zarządzania Jakością. Mediator i trener oraz współautor publikacji z zakresu ochrony danych osobowych.
Prawnik, audytor, wykładowca i ekspert
ALEKSANDRA KIEŁBRATOWSKA
Prawnik, certyfikowany audytor Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji i Systemu Zarządzania Jakością. Mediator i trener oraz współautor publikacji z zakresu ochrony danych osobowych. Posiada doświadczenie w obsłudze podmiotów z zakresu ochrony danych osobowych od audytu po wdrożenie – pełniła funkcje Inspektora Ochrony Danych.
Wykształcenie
Aleksandra Kiełbratowska ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, podyplomowe studia „Wykonywanie funkcji Inspektora Ochrony Danych” na Polskiej Akademii Nauk oraz podyplomowe studia z prawa pracy na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła również kurs dokształcający „Ochrona danych osobowych w zatrudnieniu ”w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Certyfikaty
Posiada certyfikat audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN ISO/IEC 27001:2014 oraz audytora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN EN ISO 9001:2015. Jest również certyfikowanym mediatorem. Dodatkowo posiada certyfikat trenerski Train The Trainer uzyskany na Uniwersytecie Warszawskim.
Publikacje
Aleksandra Kiełbratowska jest współautorką książek takich jak: Pomoc dla pracodawcy w sprawach pracowniczych w dobie kryzysu. Tarcza antykryzysowa, prawo pracy, RODO, ZUS, PIT oraz Praca zdalna w praktyce. Zagadnienia prawa pracy i RODO, oraz autorką licznych artykułów z zakresu ochrony danych osobowych m.in. w Onet czy ODO magazyn, jak i autorką treści na blogu „Praktycznie o przepisach”.
Praktyka w obszarze RODO
Aleksandra Kiełbratowska zdobyła bogate doświadczenie zawodowe uczestnicząc w obsłudze podmiotów z zakresu ochrony danych osobowych od audytu po wdrożenie oraz pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych z branż takich jak firmy logistyczne, transportowe, produkcyjne, agencje rekrutacyjne, payroll, szkoleniowe, bhp czy carsharing.
PŁATNOŚCI, NUMER RACHUNKU BANKOWEGO I FAKTURY
Konto bankowe
mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
Faktury
Uczestnicy otrzymują faktury w dniu szkolenia. Na życzenie faktura może zostać wystawiona wcześniej. Faktury przesyłamy elektronicznie w formacie PDF.
Do kiedy należy dokonać płatności?
Przedsiębiorcy, firmy, urzędy i instytucje wnoszą opłaty do 7 dni po szkoleniu. W przypadku podmiotów z sektora finansów publicznych termin płatności może być ustalony indywidualnie. Osoby fizyczne dokonują płatności najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
Co obejmuje opłata?
Cena zawiera: udział w zajęciach, materiały dydaktyczne, konsultacje w trakcie szkolenia, zaświadczenie o ukończenia kursu.
Zwolnienie z podatku VAT
Szkolenia są zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług.
Cena netto jest równa cenie brutto. | Więcej informacji …
Rezygnacja z udziału
Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.
- Gdy rezygnacja wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu lub kursie – Zamawiający nie zostanie obciążony żadnymi kosztami.
- Gdy rezygnacja wpłynie do POLBI już po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa – Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ceny ustalonej w zgłoszeniu.
- Gdy rezygnacja nie wpłynie do POLBI do dnia rozpoczęcia szkolenia – Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami określonymi w zgłoszeniu.
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z dokonania opłaty |️ Regulamin udziału w szkoleniach Polbi
Możesz zapłacić po szkoleniu!
Polbi | ✔ Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek ✔ Oferujemy odroczony termin płatności
Jak prowadzić działania marketingowe e-handlu w zgodzie z RODO?
Organizacja zajęć – RODO w e-commerce
10:00 – Rozpoczęcie szkolenia.
12:00 – Planowane zakończenie zajęć.
Poszczególne bloki zajęć mogą być oddzielone przerwami.
Cel edukacyjny i umiejętności wyniesione ze szkolenia
Uczestnik zajęć poznają wymogi RODO oraz przepisów szczególnych i będzie wiedział jak zastosować przepisy w świecie e-commerce.
Możesz także zamówić szkolenie wewnętrzne (zamknięte)
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia dotyczącego prawnych ram prowadzenia działalności e-commerce i zasad konstrukcji zgód marketingowych w zgodzie z przepisami RODO to prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas | zapytania ofertowego.
Materiały dydaktyczne – Każdy uczestnik warsztatów poświęconych prowadzeniu sprzedaży w handlu internetowym (e-commerce) zgodnie z RODO otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Certyfikat, zaświadczenie – Osobom biorącym udział w warsztatach wydajemy imienne potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach.
Konto bankowe – mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336.
Płatność – Przedsiębiorcy, firmy, urzędy i instytucje do 7 dni po szkoleniu. Osoby fizyczne dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed szkoleniem.
Faktury i zwolnienie VAT – Faktury przesyłamy elektronicznie. Organizowane przez nas szkolenia są zwolnione z podatku VAT.
Zapraszamy na warsztaty w godz. 10:00-12:00 – Rozpoczynamy o 10-tej. Poszczególne bloki tematyczne zajęć oddzielone są przerwami. Na godzinę 12:00 zaplanowane jest zakończenia szkolenia.
Kontakt z organizatorem
Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM
Sekretariat czynny w godzinach 9:00 – 17:00
Telefon: 22 629 13 88, e-mail: biuro@polbi.com.pl
RODO w e-commerce | Wykładowca – Aleksandra Kiełbratowska | Zajęcia na żywo online – live webinar | Szkolenie stacjonarne – Warszawa | Możliwość zamówienia szkolenia wewnętrznego | Czas trwania: ok. 2 godziny | Cena katalogowa: 298 PLN (VAT zw.).