- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
Suplementy diety – produkcja, sprzedaż i reklama w aspekcie prawnym. Wprowadzanie do obrotu, oświadczenia zdrowotne, oznakowanie i etykiety oraz marketing suplementów diety. Na szkolenie zaprasza Marta Łanoch.
Kogo zapraszamy na zajęcia?
Szkolenie dedykowane jest firmom z sektora żywnościowego, farmaceutycznego oraz agencjom reklamowym, działom marketingowym. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które chciałyby poznać podstawowe regulacje obowiązujące w tej tematyce, jak również do osób na bardziej zaawansowanym poziomie wdrożenia.
PROGRAM SZKOLENIA
SUPLEMENTY DIETY – JAK LEGALNIE PRODUKOWAĆ, SPRZEDAWAĆ I REKLAMOWAĆ?
I. Klasyfikacja produktów jako suplementy diety
- Definicja suplementów diety i regulacje prawne
- Suplementy diety a produkty lecznicze
II. Skład suplementów diety
- Składniki botaniczne tworzące suplementy diety
- Witaminy i składniki mineralne – dopuszczalne formy w suplementach diety
- Maksymalne poziomy składników – z czego wynikają?
- Uchwały Zespołu ds. suplementów diety
- Nadchodzące zmiany w prawie – ustalenie limitów bezpiecznych dla zdrowia i życia człowieka na poziomie unijnym
III. Etykieta suplementu diety
- Obowiązkowe elementy etykiety suplementu diety
- Ostrzeżenia na oznakowaniu
- Składnik novel food – gdzie szukać wymogów w sprawie oznakowania suplementu diety
- Najnowszy wyrok TSUE w sprawie nazw witamin w wykazie składników
- Sankcje za błędne oznakowanie suplementów diety – najciekawsze wyroki
- Planowane zmiany dla wymogów w oznakowaniu suplementów diety na poziomie europejskim
IV. Wprowadzenie do obrotu suplementu diety
- Jak poruszać się po systemie powiadomień Głównego Inspektora Sanitarnego – GIS
- ESP – Elektroniczny System Powiadomień o pierwszym wprowadzeniu do obrotu środków spożywczych, w tym suplementów diety
- Informacje, które należy wskazać w powiadomieniu do ESP
- Obowiązkowe załączniki, co warto dodać do powiadomienia o wprowadzeniu do obrotu suplementu diety
- Sankcje związane z wprowadzeniem suplementów diety do obrotu
V. Reklama suplementów diety
- Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w zakresie suplementów diety
- Błędy w komunikacji – czego się wystrzegać prowadząc reklamę suplementów diety?
- Reklama suplementów diety w dobie social mediów
- Reklama suplementów diety a orzecznictwo polskich sądów
Wykładowca – Marta Łanoch

Marta Łanoch
MARTA ŁANOCH
Marta Łanoch – Prawniczka, doświadczona trenerka, wykładowca. Prowadzi liczne szkolenia i uczestniczy jako prelegentka na konferencjach dla firm z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej.
Założycielka wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Jak wyglądają zajęcia dotyczące suplementów diety?
- Uczestniczysz w spotkaniu online i warsztatach prowadzonych na żywo
- Korzystasz z doświadczenia i eksperckiej wiedzy wykładowcy – Marty Łanoch
- Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie
- Dzięki prezentacjom, wspólnym ćwiczeniom i analizie przykładów szybko przyswajasz wiedzę
Czego się nauczysz?
Uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę odnośnie najważniejszych aspektów związanych z oznakowaniem, wprowadzeniem do obrotu oraz reklamą suplementów diety, w tym znajomość podstaw prawnych i aspektów dotyczących możliwych oświadczeń, klasyfikacji działań reklamowych oraz zapozna się ze stanowiskami organów nadzoru. Wraz z odbyciem szkolenia uczestnik będzie potrafił określić prawidłowo wskazać jakie działania może podjąć w celu rozpowszechnienia produktów, w tym dozwolone i niedozwolone komunikaty stosowane w przekazach marketingowych.
Regulacje prawne z obszaru objętego tematyką szkolenia
Omawiane będą regulacje prawne, tj. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1169/2011 dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, rozporządzenie Ministra Zdrowia dnia 9 października 2007 r. w sprawie składu oraz oznakowania suplementów diet, a także aktualnie pojawiające się przewodniki czy wytyczne.
Szkolenie – Suplementy diety
Kontakt z organizatorem. Polbi – Warszawa: telefon: 22 629 13 88, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Program
1. Klasyfikacja produktów jako suplementy diety
- Definicja suplementów diety i regulacje prawne
- Suplementy diety a produkty lecznicze
2. Skład suplementów diety
- Składniki botaniczne tworzące suplementy diety
- Witaminy i składniki mineralne – dopuszczalne formy w suplementach diety
- Maksymalne poziomy składników – z czego wynikają?
- Uchwały Zespołu ds. suplementów diety
- Nadchodzące zmiany w prawie – ustalenie limitów bezpiecznych dla zdrowia i życia człowieka na poziomie unijnym
3. Etykieta suplementu diety
- Obowiązkowe elementy etykiety suplementu diety
- Ostrzeżenia na oznakowaniu
- Składnik novel food – gdzie szukać wymogów w sprawie oznakowania suplementu diety
- Najnowszy wyrok TSUE w sprawie nazw witamin w wykazie składników
- Sankcje za błędne oznakowanie suplementów diety – najciekawsze wyroki
- Planowane zmiany dla wymogów w oznakowaniu suplementów diety na poziomie europejskim
4. Wprowadzenie do obrotu suplementu diety
- Jak poruszać się po systemie powiadomień Głównego Inspektora Sanitarnego – GIS
- ESP – Elektroniczny System Powiadomień o pierwszym wprowadzeniu do obrotu środków spożywczych, w tym suplementów diety
- Informacje, które należy wskazać w powiadomieniu do ESP
- Obowiązkowe załączniki, co warto dodać do powiadomienia o wprowadzeniu do obrotu suplementu diety
- Sankcje związane z wprowadzeniem suplementów diety do obrotu
5. Reklama suplementów diety
- Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne w zakresie suplementów diety
- Błędy w komunikacji – czego się wystrzegać prowadząc reklamę suplementów diety?
- Reklama suplementów diety w dobie social mediów
- Reklama suplementów diety a orzecznictwo polskich sądów
Szkolenie online
Szkolenia online są nowoczesną, zdalną formą prowadzenia zajęć umożliwiającą przesyłanie uczestnikom zajęć relacji „na żywo„ (live webinar) obejmującej prelekcje, wykłady i ćwiczenia oraz zapewniającą dostęp do przygotowanych prezentacji.
Wymagane sprzętowe
🖥️ Komputer, laptop, tablet lub smartfon
🔊 Głośniki lub słuchawki
🌐 Stabilne podłączenie do Internetu
⚙️ Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
Logowanie na zajęcia
🕘 Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
⌛️ Zachęcamy do odwiedzenia tzw. wirtualnej poczekalni aby sprawdzić poprawności połączenia.
GetResponse – wirtualna sala szkoleniowa
Nasi wykładowcy dzielą się wiedzą za pośrednictwem platformy szkoleniowej – Webinary GetResponse.
Marta Łanoch
Marta Łanoch – Prawniczka, ekspert, doświadczony wykładowca, który prowadzi szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej oraz uczestniczy w konferencjach jako prelegentka.
Marta Łanoch – Prawnik, doradca i ekspert, wykładowca
MARTA ŁANOCH
Ekspert i praktyk prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego.
Prowadzi praktykę prawniczą doradzając w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Prowadzi liczne szkolenia dla podmiotów z branży farmaceutycznej, kosmetycznej i żywnościowej.
Poznaj lepiej osobę prowadząca szkolenie – Więcej o wykładowcy …
Prawnik i doradca. Jako prawnik doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych.
Praktyk i ekspert. Marta Łanoch to ekspert i praktyk w obszarze prawa kosmetycznego, żywnościowego (spożywczego) i farmaceutycznego.
FoodMedLaw. Marta Łanoch jest założycielką wyspecjalizowanej praktyki prawnej FoodMedLaw, która doradza w zakresie aspektów prawnych produktów kosmetycznych, suplementów diety, a także wyrobów medycznych na gruncie regulacji krajowych jak i przepisów obowiązujących w krajach Unii Europejskiej.
SUPLEMENTY DIETY
FAKTURY, NUMER RACHUNKU BANKOWEGO, PŁATNOŚCI
Płatności i faktury | Więcej informacji …
Konto bankowe
mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
Faktury
Faktury w formacie PDF wysyłamy uczestnikom w dniu szkolenia. Na życzenie faktura może zostać wystawiona i przesłana wcześniej.
Terminy płatności
Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek. Płatności prosimy dokonywać przelewem.
- Przedsiębiorcy i firmy – termin płatności do 7 dni po szkoleniu.
- Jednostki budżetowe i samorządowe – płatność do 21 dni po szkoleniu.
- Osoby prywatne dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed zajęciami.
Regulamin uczestnictwa w zajęciach
Treść regulaminu udziału w szkoleniach Polbi | Więcej informacji …
Zwolnienie kursów z podatku VAT
Nasze kursy są zwolnione z podatku VAT na podstawie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług | Więcej informacji…
Co obejmuje opłata za szkolenie?
Cena zawiera: udział w zajęciach, materiały dydaktyczne, konsultacje w trakcie zajęć, zaświadczenie/certyfikat o ukończenia szkolenia.
Poznaj wymagania prawne dotyczące suplementów diety
Cel szkolenia. Udział w warsztatach poruszających problematykę produkcji i sprzedaży suplementów diety pozwoli uczestnikowi zdobycie wiedzy odnośnie najważniejszych aspektów związanych z wprowadzeniem do obrotu, oznakowaniem oraz działaniami marketingowymi i promocyjnymi dotyczącymi suplementów diety.
Co szczegółowo omawiamy? Podczas zajęć przybliżamy podstawy prawne i praktyczne aspekty dotyczące możliwych oświadczeń zdrowotnych, klasyfikacji działań reklamowych oraz stanowiska organów nadzoru.
Kogo zapraszamy? Szkolenie omawiające całokształt zagadnień dotyczących prawnych aspektów produkcji, sprzedaży i działań marketingowo-promocyjnych w przypadku suplementów diety dedykowane jest firmom z sektora żywnościowego oraz farmaceutycznego a także działom i agencjom reklamowym odpowiedzialnym za marketing suplementów diety.
Metoda prowadzenia zajęć. Praktyczne warsztaty poświęcone problematyce suplementów diety prowadzone są w formie wykładu i prezentacji przykładów. Wraz z odbyciem szkolenia uczestnik będzie potrafił określić prawidłowo wskazać jakie działania może podjąć w celu rozpowszechnienia produktów, w tym dozwolone i niedozwolone komunikaty stosowane w przekazach marketingowych.
Poziom prezentowanego materiału. Zajęcia skierowane są zarówno do osób, które chciałyby poznać podstawowe regulacje obowiązujące w obszarze suplementów diety, jak również do osób na bardziej zaawansowanym poziomie wdrożenia.
Materiały dydaktyczne. Każdy uczestnik warsztatów poświęconych zasadom legalnej produkcji, sprzedaży i reklamy suplementów diety otrzymuje bezpłatnie komplet autorskich materiałów szkoleniowych.
Kluczowe informacje. Suplementy diety – jak legalnie produkować, sprzedawać i reklamować? | Renomowany wykładowca i praktyk – Marta Łanoch | Zajęcia na żywo online – live webinar | Możliwość zamówienia szkolenia wewnętrznego | Otrzymujesz certyfikat udziału w zajęciach | W cenie materiały szkoleniowe | Możesz zapłacić po szkoleniu | Czas trwania: około 5 godzin | Cena katalogowa: 598 PLN (VAT zw.)