logo

09:00 - 17:00

od poniedziałku do piątku

Al. Jerozolimskie 65/79

00-697 Warszawa

22 629 13 88

biuro@polbi.pl

logo

22 629 13 88

biuro@polbi.pl

Al. Jerozolimskie 65/79

00-697 Warszawa

09:00 - 17:00

od poniedziałku do piątku

Forma działalności gospodarczej

Uczestnicy kursu

Dane do faktury

Dane kontaktowe

Uwagi

Excel w kadrach i płacach. Warsztaty komputerowe.

Zastosowanie Excela w działach kadrowo-płacowych. Kurs - arkusz kalkulacyjny MS Excel w pracy działów kadr i płac. Praktyczne warsztaty zastosowania programu w działach personalnych. Warsztaty komputerowe w Warszawie.

Kurs: Excel w kadrach. Zajęcia komputerowe dla służb kadrowych i płacowych.

Tytuł: Excel w kadrach i płacach. Warsztaty komputerowe.

Prowadzący kurs: Maciej Derwisz.

Szkolenie: 2 dni, 16 godzin lekcyjnych, zajęcia: 10:00 – 16:00.

Excel w kadrach i płacach. Warsztaty komputerowe, kurs w Warszawie. Szkolenie dla średniozaawansowanych.


Opis

Program kursu arkusz kalkulacyjny programu MS EXCEL, jest oparty na bazie wieloletnich doświadczeń, został przygotowany wyłącznie pod kątem sporządzania praktycznych narzędzi służących pomocą w codziennej pracy w działach kadrowych i działach płacowych.

Szczególny nacisk został położony na:

  • naukę prawidłowego zaokrąglania liczb w Excelu,
  • wykorzystanie tabel przestawnych przy tworzeniu raportów i zestawień związanych z tworzeniem zestawień kadrowo – płacowych,
  • wykorzystanie danych zewnętrznych przy tworzeniu zestawień (np. imoprt danych kadrowo – płacowych z programów KP i ich obróbka),
  • wykorzystanie narzędzi sprawdzenia poprawności danych – walidacja danych – i zapobieganie powstania błędów w arkuszach z danymi,
  • wykorzystanie narzędzi formatowania warunkowego,
  • wykorzystanie podstawowych formuł obliczeniowych przy tworzeniu wyliczeń – prawidłowa konstrukcja formuł Excela,
  • ochronę danych arkusza.

Adresaci szkolenia – profil słuchacza

Kurs zastosowania Excela w działach kadrowo-płacowych (Excel w kadrach i płacach) przeznaczony jest głównie dla:

  • osób pracujących w działach kadrowych, płacowych, rachubie, rozliczeń i administracji biurowej,
  • osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym,
  • osób pragnących zapoznać się z bardziej zaawansowanymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego,
  • osób mającymi problemy z tworzeniem raportów w pracy,
  • osób zamierzających zwiększyć efektywność tworzonych raportów i zestawień,
  • osób generujących raporty i zestawienia na potrzeby innych działów,
  • osób pragnących zautomatyzować i zwiększyć wydajność w pracy z Excelem.

Wymagania wstępne dla uczestników kursu

Od uczestników kursu zastosowania MS Excel w działach personalnych wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy się kwalifikujesz – czy odpowiesz pozytywnie na pytanie:

  • potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
  • potrafię skopiować komórki,
  • rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
  • umiem przełączyć się między arkuszami,
  • potrafię sumować dane w komórkach,
  • umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.

Metoda prowadzenia warsztatów

Kurs zastosowania Excel’a w kadrach i płacach realizowany jest wyłącznie w formie praktycznych, samodzielnie wykonywanych ćwiczeń na przygotowanych wcześniej do pracy arkuszach danych pod kierownictwem i z pomocą doświadczonego trenera – praktyka.

W trakcie zajęć trener wyświetla na ekranie rzutnika rozwiązania ćwiczeń wspomagając tym samym pracę samodzielną. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy i nierzadko zmusza do samodzielnego myślenia i podejmowania decyzji o zastosowanych rozwiązaniach.

Materiały dydaktyczne

Każdy uczestnik otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.

Zakres szkolenia – omawiana tematyka

Kurs zastosowania narzędzi Excela w kadrach i płacach. Tworzenie zestawień i raportów w działach rachuby. Funkcje zaokrąglające. Tabele przestawne. Pobieranie danych zewnętrznych, tworzenie korespondencji.

Program

Omówienie niezwykle ważnego a najczęściej popełnianego błędu związanego z zaokrąglaniem liczb w Excelu („suma z kalkulatora nie pokrywa się z sumą w arkuszu”) wraz z przedstawieniem odpowiednich rozwiązań.

  1. Omówienie najczęściej popełnianego błędu przy zaokrąglaniu liczb – nieprawidłowego formatowania liczb w komórce.
  2. Przedstawienie funkcji zaokrąglających liczby (ZAOKR(), ZAOKR.DÓŁ(), ZAOKR.GÓRA(), ZAOKR.W.DÓŁ(), ZAOKR.W.GÓRĘ() i inne).
  3. Szczegółowe omówienie najważniejszej funkcji zaokrąglającej z przykładami – ZAOKR().
  4. Zaokrąglenia „do pełnych złotych” i zaokrąglenia „do okrągłych tysięcy złotych”.
  5. Możliwość wykorzystania formatowania liczb przy zaokrąglaniu liczb – ustawienia w opcjach programu Excel.

Tworzenie raportów związanych z listami płac i innymi zestawieniami z wykorzystaniem tabel przestawnych.

  1. Omówienie zastosowania i budowy tabel przestawnych jako błyskawicznego narzędzia do tworzenia zestawień i raportów.
  2. Prezentacja i grupowanie danych w tabeli przestawnej.
  3. Tworzenie raportu z podziałem na działy i stanowiska.
  4. Tworzenie raportu wyliczającego sumy, średnie, odchylenia od budżetu.
  5. Tworzenie raportów okresowych.
  6. Tworzenie wykresów przestawnych jako narzędzia zwiększającego czytelność tworzonych zestawień.

Praktyczne zastosowanie korespondencji seryjnej w działach kadrowo-płacowych.

  1. Omówienie możliwości i zastosowań mechanizmu korespondencji seryjnej.
  2. Przygotowanie danych w Excelu do pism tworzonych z użyciem korespondencji seryjnej.
  3. Wstawianie i edycji pól korespondencji seryjnej.
  4. Tworzenie własnych określników na podstawie danych tabeli, np. wprowadzanie pola Pan/Pani w zależności od płci pracownika, odmiana czasowników uzależniona od płci i inne.
  5. Przykład pisma informacji rocznej dla pracowników z wykorzystaniem korespondencji seryjnej.

Import danych z programów kadrowo-płacowych i przygotowanie danych do tworzonych zestawień.

  1. Import danych w różnych formatach.
  2. Łączenie danych z różnych źródeł.
  3. Przygotowanie danych – usuwanie zbędnych spacji i innych znaków oraz walidacja długości pól (np. pola PESEL).
  4. Podział komórek przy „zlepionych danych” – wykorzystanie narzędzia „Tekst jako kolumny”.
  5. Łączenie danych w jednej komórce pobieranych z kilku komórek.
  6. Uzyskiwanie danych z ciągów znaków, np. daty urodzenia z numeru PESEL.
  7. Sortowanie i filtrowanie uzyskanych danych.
  8. Tworzenie zestawień z użyciem tabeli przestawnej i formatowania warunkowego.

Wykorzystanie formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.

  1. Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
  2. Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
  3. Wykorzystanie sum częściowych.
  4. Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych  związanych z płacami.

Wykorzystanie elementów sprawdzania poprawności danych przy tworzeniu zestawień płacowych.

  1. Walidacja danych w oparciu o listy danych.
  2. Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
  3. Tworzenie list na podstawie danych identyfikacyjnych pracowników.
  1. Różne formaty dat w Excelu (daty w różnych formatach, dni tygodnia, i inne).
  2. Wyliczanie wieku pracownika na podstawie daty urodzenia – formuły wyliczeniowe.
  3. Praca z formatami czasu (wyliczenie czasu pracy, roboczogodzin).
  1. Pola kombi.
  2. Pola opcji i wyboru.
  3. Nietypowe wyliczenia i dane związane z płacami i kadrami – analizy dynamiki i fluktuacji (np. kosztów zatrudnienia, nieobecności, premiowania).
  4. Prosty przykład tworzenia zautomatyzowanego formularza danych (np. karta osobowa osoby zatrudnionej).
  5. Wykorzystanie menadżera scenariuszy przy tworzeniu danych.

Zabezpieczenie danych arkusza przed ingerencją  osób niepowołanych.

  1. Zabezpieczenie skoroszytu i poszczególnych arkuszy.
  2. Zabezpieczenie przed zmianami w komórkach.
  3. Ukrywanie kolumn i wierszy.
  4. Ukrywanie arkuszy.
  5. Przykład zastosowania blokowania danych przed dostępem osób niepożądanych.
  6. Przykład „łamania haseł arkusza” w sytuacji utraty hasła  – smutny wniosek: niestety nie ma możliwości pełnej ochrony arkusza przed ingerencją osób niepowołanych.

Wykorzystanie i tworzenie pomocniczych kalkulatorów przy sporządzaniu list płac i rachunków z tytułu umów cywilnoprawnych (umów zlecenia i umów o dzieło).

  1. Kalkulator wynagrodzenia brutto-netto i netto-brutto.
  2. Ograniczenia ZUS.
  3. Elementy wyliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.
  4. Narzut kosztów pracodawcy.
  5. Kalkulator umów zlecenia i o dzieło (umowy cywilnoprawne).
  6. Kalkulator wieku pracownika przy wyliczaniu funduszu pracy i funduszu gwarantowanych świadczeń pracowniczych.

Warszawa - Centrum LIM

Centrum LIM, III piętro – budynek Hotelu Marriott, Al. Jerozolimskie 65/76, 00-657Warszawa


Warszawa, Centrum LIM, budynek Hotelu Marriott, Al. Jerozolmsjie 65/75.

Centrum LIM – Budynek Hotelu Marriott. Ścisłe centrum, łatwy dojazd.

Maciej Derwisz

Wykładowca, trener, szkoleniowiec, ekspert.


Maciej Derwisz – wykładowca i trener. Ekspert z bogatym doświadczeniem dydaktycznym w zakresie rachunkowości finansowej i zarządczej, rachunku kosztów, rozliczania płac i obsługi programów finansowo-księgowych.


Doświadczenie zawodowe, wieloletnia praktyka

Praktyk z bardzo bogatym doświadczeniem dydaktycznym. Ponad 25 lat czynnej nieprzerwanej pracy.

Działalność szkoleniowa obejmuje cykliczne kursy z zakresu:

  • dla głównych księgowych, w aspekcie rachunkowości zarządczej, majątku trwałego i obrotowego, rachunku kosztów i innych,
  • zaawansowane rozliczenia płac (rozliczenia wynagrodzeń, składek i świadczeń ZUS w różnych systemach płacowych) w ramach kursów kadrowo-płacowych,
  • obsługę programów finansowo-księgowych i pokrewnych,
  • obsługę programu „Płatnik” na poziomie podstawowym i zaawansowanym, w tym m. in. w powiązanych układach centrum –  oddziały (setki przeprowadzonych kursów od podstaw oraz bieżące omawianie aktualnych zmian),
  • wykorzystanie programu Excel, głównie w działach finansowych i pokrewnych na poziomie podstawowym i zaawansowanym, ze szczególnym uwzględnieniem logiki i poprawności tworzenia formuł,
  • tworzenie prostych aplikacji usprawniających pracę z wykorzystaniem VBA i VB.NET.

Wysokie oceny uczestników szkoleń

Maciej Derwisz posiada potwierdzoną umiejętność przekazywania posiadanej wiedzy.

Jest wysoko oceniany przez uczestników naszych szkoleń za interesujący sposób prowadzenia zajęć, jasne i przystępne przekazywanie wiedzy, umiejętne wiązanie teorii z praktyką, wysoki poziom przygotowania merytorycznego, życzliwość, punktualność, rzetelność i kulturę osobistą. Maciej Derwisz współpracuje z firma POLBI od wielu lat.

Specjalizacja, realizowane szkolenia

Rachunkowość (plany kont, ewidencja i rozliczanie zdarzeń gospodarczych, ewidencja kosztów), sprawozdania finansowe (bilanse, rachunek zysków i strat – sporządzanie  i wycena), krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości, środki trwałe i inwestycje (ewidencja, wartość początkowa, amortyzacja, inwentaryzacja), prawo podatkowe, krajowe i zagraniczne podróże służbowe.

Maciej Derwisz specjalizuje się głównie w długoterminowych szkoleniach z zakresu rachunkowości finansowej (przeprowadzone setki kursów, w tym również w ramach projektów unijnych).

Tematyka prowadzonych szkoleń

Tematyka objęta zakresem realizowanych przez wykładowcę szkoleń:

  • Kurs księgowości – od podstaw.

  • Kurs na głównych księgowych.

  • Kurs kadrowo-płacowy.

  • Program Płatnik – Szkolenie od podstaw.

  • Nowy Płatnik – praktyczne warsztaty przy stanowiskach komputerowych.

  • Zastosowanie Excela w księgowości.

  • Optymalizacja pracy w Excelu.

  • Excel – Poznaj go jeszcze lepiej! Praktyka – kurs dla zaawansowanych.


Zapraszamy do Polbi na szkolenia, kursy i praktyczne warsztaty prowadzone przez Macieja Derwisza!

Firmy

Termin płatności za szkolenie dla firm wynosi 7 dni od wystawienia faktury.

Osoby fizyczne

Osoby fizyczne dokonują płatności najpóźniej w dniu szkolenia.

Faktura za szkolenie

Uczestnicy szkolenia otrzymują faktury w dniu szkolenia.

Formy płatności za szkolenie

Płatności można dokonywać na konto bankowe lub gotówką w dniu szkolenia.


Numer rachunku bankowego

mBank S.A. – 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336


IBAN numer –  PL 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336


kod BIC/SWIFT –  BREXPLPWMBK

Co obejmuje opłata za szkolenie?


Cena szkolenia zawiera:

  1. udział w zajęciach,
  2. serwis kawowy, obiad,
  3. materiały dydaktyczne,
  4. konsultacje w trakcie szkolenia,
  5. zaświadczenie o ukończenia kursu.

Rezygnacja z udziału w szkoleniu


Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.

  1. Gdy rezygnacja z udziału w szkoleniu nie wpłynie do Polbi do dnia rozpoczęcia kursu, Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia.
  2. Jeżeli rezygnacja wpłynie do Polbi po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu, Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ustalonej ceny w zgłoszeniu.
  3. Jeżeli rezygnacja ze szkolenia wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu do Zamawiającego – nie zostanie on obciążony żadnymi kosztami.

Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


Zwolnienie szkoleń z podatku VAT

Szkolenia są zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Cena szkolenia netto jest równa cenie szkolenia brutto.

Organizacja szkolenia

Dzień pierwszy – 9:45 – Rejestracja uczestników szkolenia.

Organizacja szkolenia: rejestracja uczestników, rozpoczęcie zajęć, przerwy kawowe i czas na lunch, panel dyskusyjne i zakończenie szkolenia. Polbi - Warszawa.

Dzień pierwszy i drugi:

10:00 – Rozpoczęcie szkolenia.

16:00 – Planowane zakończenie.


2 dni, 16 godzin wykładowych

Szkolenie trwa 2 dni i obejmuje 16 godzin lekcyjnych, gwarantując realizację programu i pozwalając zarezerwować czas na pytania uczestników zajęć i konsultacje z prowadzącym szkolenie.


Przerwy podczas zajęć

Podczas szkolenia zaplanowane są przerwy kawowe i czas przeznaczony na lunch.

  • Godzina lekcyjna/wykładowa trwa 45 minut.
  • Przerwa pomiędzy blokami zajęć trwa 15 minut.
  • Przerwa obiadowa na lunch trwa 30 minut.

Zgłoszenie – warunek uczestnictwa w szkoleniu

Aby wziąć udział w szkoleniu należy dokonać zapisu poprzez stronę internetową. Zgłoszenia można przesyłać również mailem lub faksem. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.


Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z prosimy o kontakt lub zachęcamy do wysłania do nas zapytania ofertowego.


Potwierdzenie odbycia delegacji, wyjazdu szkoleniowego

Na prośbę uczestników szkoleń potwierdzamy, stemplujemy pieczątką firmy i parafujemy dokumenty niezbędne do rozliczenia delegacji pracowniczych związanych z wyjazdami szkoleniowymi.


Facebook i Twitter

Facebook - Polbi. Fanpage.Twitter - Polbi.O zmianach odnoszących się do terminów obowiązywania rabatów i promocji oraz ewentualnych zmianach miejsca, w którym będziemy przeprowadzać szkolenie najszybciej poinformujemy na Facebooku i Twitterze. Zachęcamy do odwiedzenia naszego Twittera i fanpage na Facebooku, na których prezentujemy nasze nowości szkoleniowe.


Kontakt z działem szkoleń

Kontak w sprawie szkoleń i kursów z biurem Polbi - Warszawa. Informacje i zapisy. Zadzwoń: 22 629 13 88 lub napisz biuro@polbi.pl.Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Centrum LIM, biuro – III piętro, budynek hotelu Marriott.

Sekretariat czynny w godzinach 9:00 – 17:00.

Telefon: 22 629 13 88, Fax: 22 699 59 15.

Mail: biuro@polbi.pl

Aktualnie nie oferujemy tego szkolenia.

Szkolenie może być zrealizowane w formule zamkniętej.

Zainteresowanych prosimy o kontakt:
telefoniczny: 22 629 13 88,
mailowy: biuro@polbi.pl.