Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym – CIT, PIT, VAT 2023
Wydatki na reprezentację i reklamę możliwe do uznania za podatkowe koszty uzyskania przychodów w 2023 roku
Szkolenie – Reprezentacja i reklama. Pojęcia, definicje i różnice. Materiały reklamowe, próbki, sponsoring, sprzedaż premiowa, rabaty. Zasady dokumentowania wydatków, koszty podatkowe, stosowanie zwolnień podatkowych.
Koszty reprezentacji i reklamy a podatki CIT / PIT / VAT
Poznasz możliwe wydatki na reprezentację i reklamę w aspekcie podatków: dochodowego od osób fizycznych (PIT/PDOF), od osób prawnych (CIT/PDOP) i podatku od towarów i usług (VAT).
Będziesz znał zasady zaliczania wydatków dotyczących świadczeń na rzecz pracowników do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy oraz ustalanie przychodów pracowników.
Zdobędziesz wiedzę o zasadach sprzedaży premiowej i rozliczaniu nagród w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach.
Upewnisz się, jak właściwie wykazywać wydatki na upominki i nagrody dla kontrahentów.
Będziesz wiedział, jak postępować w przypadku świadczenie usług oraz przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
Cel szkolenia – Reprezentacja i reklama na gruncie podatków CIT, PIT i VAT
Szkolenie dotyczy skomplikowanej tematyki wydatków ponoszonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej na reprezentację i reklamę w ujęciu podatkowym. Ze względu na nieprecyzyjne definicje, liczne i sprzeczne interpretacje podatkowe oraz orzecznictwo sądowe kwestia ta powoduje kłopoty w prawidłowym stosowaniu przepisów. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie rodzi ta tematyka.
Wszystko o kosztach związanych z reprezentacją i reklamą
Omawiając wybrane zagadnienia podatkowe z zakresu reklamy, wydatków na reprezentację i sponsoring, kwestie sprzedaży premiowej i rabatów, nieodpłatnych świadczeń czy świadczeń dla osób zatrudnionych zapoznamy uczestników zajęć z całokształtem działań o charakterze marketingowym na gruncie podatku VAT oraz podatków dochodowych – PIT i CIT.
Główne punkty agendy szkolenia o wydatkach na reprezentację i reklamę
Szczegółowy wykaz zagadnień omawianych podczas kursu znajduje się w zakładce – Program.
Definicje reprezentacji i reklamy, podobieństwa i różnice.
Wydatki na reprezentację w przypadku nieodpłatnych świadczeń – skutki podatkowe.
Katalog wydatków związanych z reprezentacją i reklamą zaliczanych do kosztów uzyskania przychodu.
Zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatków dochodowych i podatku VAT.
Świadczenia na rzecz pracowników jako wydatki zaliczane do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy.
Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników, wydatki na szkolenia, spotkania i wyjazdy integracyjne.
Świadczenie usług oraz przekazywanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
Prezenty, próbki, materiały reklamowe i informacyjne.
Podatek VAT a świadczenia na rzecz pracowników a także zagadnienia dokumentowania nieodpłatnych czynności.
Zajęcia dotyczące reprezentacji i reklamy poprowadzi Mirela Chomont
MIRELA CHOMONT
Wykładowcza, doświadczona trenerka i autorka licznych szkoleń, podczas których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozumienia i praktycznego stosowania przepisów podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako pracownik organów administracji skarbowej, współpracowniczka kancelarii prawniczych i firm audytorsko-księgowych.
Adresaci szkolenia – kogo zapraszamy na zajęcia?
Szkolenie poświęcone problematyce reprezentacji i reklamy na gruncie podatków PIT, CIT i VAT adresowane jest do:
księgowych i pracowników działów finansowo-księgowych,
osób odpowiedzialnych za dokonywanie rozliczeń kosztów i świadczeń na rzecz pracowników,
właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
właścicieli firm, dyrektorów finansowych i doradców podatkowych,
wszystkich osób zainteresowanych tematyką podatków PIT, CIT i VAT w aspekcie wydatków ponoszonych na reprezentację i reklamę.
Szkolenie – Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym
Reprezentacja i reklama w aspekcie podatków CIT, PIT i VAT 2023
Kurs dla rozliczających wydatki związane z reprezentacją i reklamą
Wykładowca – Mirela Chomont, ekspert i doradca podatkowy
Czas trwania – 5 godzin (z przerwami), zajęcia online na żywo
Kontakt – Polbi, Warszawa: tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, e-mail: biuro@polbi.com.pl
REPREZENTACJA I REKLAMA, SPONSORING, SPRZEDAŻ PREMIOWA ORAZ ŚWIADCZENIA NA RZECZ PRACOWNIKÓW W ASPEKCIE PODATKÓW DOCHODOWYCH I PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. Pojęcia i definicje
Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
2. Wydatki na reprezentację w aspekcie nieodpłatnych świadczeń
Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
wydatki na upominki dla kontrahentów,
wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
poczęstunki dla kontrahentów,
hotele dla kontrahentów, wydatki na taksówki, koszty biletów,
organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo-rekreacyjnych.
3. Wydatki zaliczane do kosztów uzyskania przychodu
Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu ponoszonych wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe,
upominki reklamowe dla kontrahentów,
reklama publiczna i niepubliczna - jednolite traktowanie na gruncie podatkowym.
4. Sprzedaż premiowa na gruncie podatków dochodowych i VAT
Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług:
wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu,
zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki, gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego.
5. Świadczenia na rzecz pracowników
Świadczenia na rzecz osób zatrudnionych, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych:
wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników,
wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników - zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT,
wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników,
spotkania i wyjazdy integracyjne - warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
6. Świadczenie usług na potrzeby reprezentacji i reklamy
Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
upominki i nagrody dla kontrahentów,
zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy,
poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.).
7. Prezenty, próbki, materiały reklamowe i informacyjne
Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem najnowszych zmian wynikających nowelizacji przepisów o VAT.
8. VAT a świadczenia na rzecz pracowników
Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług:
poczęstunki dla pracowników - zasady opodatkowania,
świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT,
świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS.
9. Dokumentowania nieodpłatnych czynności
Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w podatku VAT oraz w podatku dochodowym.
Program szkolenia opracowała Mirela Chomont
Organizator kursu: Polbi - Warszawa
Mirela Chomont - Doradca podatkowy i członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych. Wykładowca i doświadczona trenerka.
Mirela Chomont - Ekspert i doradca podatkowy, wykładowca
MIRELA CHOMONT - DORADCA PODATKOWY
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako pracownik organów administracji skarbowej oraz współpracując z największymi kancelariami prawniczymi Pomorza Zachodniego oraz firmami audytorsko-księgowymi.
Mirela Chomont jest wykładowczynią akademicką, doświadczoną trenerką i autorka szkoleń, podczas których dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozumienia i praktycznego stosowania przepisów podatkowych.
Wydatki na reprezentację i reklamę, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych (PIT i CIT) i podatku od towarów i usług (VAT)
Jak wyglądają zajęcia dotyczące wydatków na reprezentację i reklamę?
Uczestniczysz w spotkaniu online prowadzonym na żywo
Korzystasz z doświadczenia i eksperckiej wiedzy wykładowcy – Mireli Chomont
Omawiamy podatkowe aspekty wydatków na reprezentację i reklamę
Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie
Wspólne ćwiczenia i analiza przykładów pozwalają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia
Czego dotyczy szkolenie o reprezentacji i reklamie w aspekcie podatkowym
Podczas praktycznych warsztatów podatkowych poznasz rodzaje wydatków na reprezentację i reklamę mogących być uznawanych za koszty uzyskania przychodu w podatkach CIT i PIT oraz w aspekcie podatku od towarów i usług - VAT. Omówimy świadczenia na rzecz osób zatrudnionych a także wydatki na spotkania i wyjazdy integracyjne. Poruszymy problematykę sprzedaży premiowej, upominków, usług a także przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz dokumentowanie czynności nieodpłatnych.
Zakres szkolenia, omawiana tematyka
Omawiana na szkoleniu tematyka dotyczy wydatków na reprezentację i reklamę, sponsoring oraz kosztów udziału w targach i imprezach, świadczeń na rzecz pracowników, wydatków związanych ze spotkaniami i wyjazdami integracyjnymi czy szkoleniami pracowników z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodu w przypadku podatków dochodowych od osób fizycznych (PIT i CIT). Poruszone zostaną kwestie świadczenia usług lub przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy, zasady dokumentowania świadczeń nieodpłatnych i moment powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług – VAT.
Metoda prowadzenia warsztatów
Wykłady i ćwiczenia na szkoleniu „Reprezentacja i reklama w aspekcie podatkowym” prowadzone są w oparciu o autorskie programy i prezentację praktycznych przykładów.
Materiały dydaktyczne, certyfikat (zaświadczenie)
Każdy uczestnik zajęć dotyczących zagadnień reprezentacji, reklamy i sponsoringu w aspekcie podatkowym otrzymuje bezpłatnie komplet autorskich materiałów szkoleniowych oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu potwierdzające uczestnictwo w zajęciach.
Efekty, rezultaty i korzyści ze szkolenia
Uczestnicy zajęć z zakresu reprezentacji, reklamy i sponsoringu omawiających całokształt działań o charakterze marketingowy na gruncie podatkowym (PIT, CIT i VAT):
zapoznają się z przepisami regulującymi zakres wydatków na reprezentacje i reklamę zawartymi w przepisach podatkowych (PIT, CIT i VAT),
nabędą i uporządkują wiedzę dotyczącą prawidłowego ewidencjonowania, rozliczania i opodatkowania wydatków związanych z kosztami reprezentacji i reklamy,
zdobędą praktyczną umiejętność przewidywania skutków podatkowych wynikających z ponoszenia wydatków na reklamę, reprezentację, sponsoring itp.,
przekonają się o poziomie swojej wiedzy i umiejętności w obszarze dokonywania rozliczeń firmowych i pracowniczych w aspekcie podatkowym.
Wiedza uzyskana podczas szkolenia pozwoli również na unikniecie ryzyka powstania zaległości podatkowych i związanych z nimi kosztami odsetek od zaległości podatkowych oraz zminimalizuje ryzyko odpowiedzialności karno-skarbowej za ewentualne błędy dotyczące rozliczeń podatkowych związanych z wydatkami na reprezentację i reklamę.
Szkolenie na zamówienie (wewnętrzne, zamknięte, in company)
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne spełniające Twoje indywidualne potrzeby. Jeśli planujesz organizację zajęć omawiających całościowo problematykę uznawania za koszty uzyskania przychodów wydatków na reprezentację i reklamę, to prosimy o kontakt.
Jesteśmy do dyspozycji: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu: Telefon: 22 629 13 88 E-mail: biuro@polbi.com.pl.