Skarga, wniosek i petycja w praktyce funkcjonowania organów jednostek samorządu terytorialnego (JST). Instytucja skargi, wniosku i petycji w postępowaniu administracyjnym. Organizacja przyjmowania oraz terminy załatwiania skarg, wniosków i petycji.
Szkolenie ma na celu uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy z zakresu postępowania w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków na gruncie przepisów kodeksu postepowania administracyjnego (dział VIII KPA), rozporządzenia o organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez organy JST oraz ustawy o petycjach.
Na zajęcia poświęcone kwestiom postępowań skargowo-wnioskowych oraz rozpatrywania petycji zapraszamy pracowników urzędów administracji samorządowej, w szczególności zajmujący się na co dzień rozpatrywaniem skarg i wniosków. Zapraszamy także starostów, wójtów, burmistrzów, prezydentów oraz pracowników urzędów odpowiedzialnych m.in. za sprawy obywatelskie, postępowania skargowe i przyjmowanie petycji, reprezentujących organy jednostek samorządu terytorialnego (JST).
Przyjmowanie, identyfikowanie, rozpatrywanie oraz dokumentowanie załatwienia petycji, skarg i wniosków przez organy jednostek samorządu terytorialnego.
PROGRAM SZKOLENIA
Program opracował Maciej Kiełbus
Organizator szkolenia - Polbi, Warszawa
Maciej Kiełbus - Wspólnik współkierujący Działem Prawa Administracyjnego Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu, ekspert prawny ogólnopolskich i regionalnych organizacji samorządowych, w tym Związku Miast Polskich i Związku Gmin Wiejskich RP.
MACIEJ KIEŁBUS
Ekspert prawny ogólnopolskich i regionalnych organizacji samorządowych.
Prelegent na licznych konferencjach i seminariach dotyczących prawa samorządowego i odpadowego. Wykładowca na studiach podyplomowych prowadzonych m.in. przez Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu, Szkolę Główną Gospodarstwa Wiejskiego.
Redaktor naczelny czasopisma internetowego Prawo Dla Samorządu oraz stały współpracownik Pisma Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA.
Jak zgodnego z prawem procedować sprawy skarg, wniosków i petycji oraz zgłaszanych petycji jak również unikać nieprawidłowości proceduralnych i merytorycznych przy załatwianiu skarg. Zajęcia obejmują wybrane kwestie z zakresu postępowań skargowo-wnioskowych, a także petycji na każdym etapie ich procedowania, w tym ich przedmiotu, zasad przyjmowania, ochrony skarżących i wnioskodawców. Obejmują zasady składania, przyjmowania, rozpatrywania i postępowania ze skargami, wnioskami i petycjami przez organy jednostek samorządu terytorialnego (JST).
Podczas zajęć z zakresu postępowań skargowo-wnioskowych, a także petycji przywołamy, omówimy i przeanalizujemy m.in. regulacje prawne:
Omówienie konkretnych przykładów związanych z organizacją przyjmowania skarg, wniosków i petycji oraz odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia dotyczące zasad rozpatrywania oraz terminów załatwiania skarg, wniosków i petycji jak również zgłaszane wątpliwości wynikające z codziennej praktyki przy prowadzeniu postępowań skargowo-wnioskowych oraz przyjmowaniu i rozpatrywaniu petycji są integralną częścią spotkania z naszym ekspertem.
Szkolenie przeprowadzone zostanie w formie seminarium. Prowadzący szkolenie w sposób praktyczny ilustruje problemy zawiązane ze skargami, wnioskami i petycjami w praktyce funkcjonowania organów jednostek samorządu terytorialnego konkretnymi przykładami z życia. Uczestnicy mogą na bieżąco zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości. Spotkanie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń oraz uzyskania porad i wskazówek dotyczących omawianych zagadnień.
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne specjalnie dla Siebie. Jeśli planujesz realizację zamkniętego szkolenia dotyczącego wszystkich aspektów związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem petycji, wniosków oraz skarg przez organy jednostek samorządu terytorialnego, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji: Polbi – Warszawa.
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.