Skargi, wnioski i petycje

Szkolenie – Petycje, skargi i wnioski w działalności urzędów


Skarga, wniosek i petycja w praktyce funkcjonowania organów jednostek samorządu terytorialnego (JST). Instytucja skargi, wniosku i petycji w postępowaniu administracyjnym. Organizacja przyjmowania oraz terminy załatwiania skarg, wniosków i petycji.

  • Poznasz obowiązki organów samorządowych w zakresie składanych skarg i petycji
  • Będziesz wiedział, jak postępować z pismami kierowanymi do urzędu
  • Będziesz potrafił prawidłowo określić termin i sposób rozpatrzenia sprawy
  • Będziesz umiał stwierdzić niezasadność składanych wniosków i skarg
  • Bez trudności poprowadzisz skargowo-wnioskowe postępowanie administracyjne
  • Unikniesz nieprawidłowości proceduralnych przy rozpatrywaniu skarg i wniosków

 

Skargi, wnioski i petycje. Szkolenie dla administracji.

Jaki jest cel szkolenia o wnioskach, petycjach i skargach?


Szkolenie ma na celu uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy z zakresu postępowania w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków na gruncie przepisów kodeksu postepowania administracyjnego (dział VIII KPA), rozporządzenia o organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez organy JST oraz ustawy o petycjach.

Jakie są główne punkty agendy szkolenia?


  • Prawo do składania skarg, wniosków i petycji, kwalifikowanie pism według treści, przedmiot skarg, wniosków i petycji.
  • Właściwość organów w postępowaniu skargowo-wnioskowym oraz postępowaniu w sprawie petycji i ochrona skarżącego i wnioskodawcy.
  • Organizacja przyjmowania skarg, wniosków i petycji i ich rozpatrywania oraz terminy załatwiania skarg, wniosków i petycji.
  • Postępowanie ze skargami złożonymi w toku toczącego się postępowania administracyjnego i wpływ skargi na postępowania zakończone wydaniem ostatecznych decyzji administracyjnych, ponowne złożenie skargi uprzednio uznanej za bezzasadną.

Adresaci szkolenia – Kogo zapraszamy na zajęcia?


Na zajęcia poświęcone kwestiom postępowań skargowo-wnioskowych oraz rozpatrywania petycji zapraszamy pracowników urzędów administracji samorządowej, w szczególności zajmujący się na co dzień rozpatrywaniem skarg i wniosków. Zapraszamy także starostów, wójtów, burmistrzów, prezydentów oraz pracowników urzędów odpowiedzialnych m.in. za sprawy obywatelskie, postępowania skargowe i przyjmowanie petycji, reprezentujących organy jednostek samorządu terytorialnego (JST).

Jak wyglądają zajęcia o skargach, wnioskach i petycjach?


  • Uczestniczysz w spotkaniu online i warsztatach prowadzonych na żywo
  • Korzystasz z eksperckiej wiedzy wykładowcy
  • Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań na czacie
  • Całościowo omawiamy wszystko, co trzeba wiedzieć o petycjach, wnioskach i skargach
  • W szczególności poruszamy zagadnienia dotyczące prawa do składania skarg, wniosków i petycji, właściwość organów w postępowaniu skargowo-wnioskowym, organizację przyjmowania, rozpatrywania oraz ochrony skarżącego i wnioskodawcy a także terminy załatwiania skarg, wniosków i petycji w JST.

Potrzebujesz więcej informacji o szkoleniu?


To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.