Nauczysz się, jak efektywnie i skutecznie komunikować się z pacjentami.
Będziesz wiedzieć, w jak sposób skrócić czas obsługi pacjenta.
Poznasz zasady budowania zaufania, zaangażowania i motywacji pracowników.
Dowiesz się, czym jest komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna jednostki.
Jako osoba zarządzająca będziesz umieć skutecznie wyróżnić swoja placówkę leczniczą na tle innych podmiotów medycznych.
Skuteczna komunikacja z pacjentem oraz efektywna komunikacja pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą placówki medycznej, to niezwykle ważne zagadnienie wpływające na skuteczne funkcjonowanie oraz sukces podmiotu leczniczego.
Stale rośnie liczba placówek medycznych. Rosną również oczekiwania pacjentów i potrzeba dostępu do informacji przekazywanych w zrozumiały i pełen szacunku sposób. Zagadnienia prawidłowej, spójnej komunikacji powinny być znane całemu personelowi medycznemu, kadrze zarządzającej, lekarzom i pracownikom recepcji mających bezpośredni kontakt z pacjentem.
Głównym celem szkolenia jest umożliwienie poznania zasad budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy pracowników placówek medycznych. Omówione zostaną zasady komunikacji pomiędzy kadrą zarządzającą a personelem medycznym, komunikacja między pracownikami i zespołami, kontaktowanie się lekarzy i pielęgniarek z działem administracyjnym oraz niezmiernie istotna komunikacja między lekarzami a pacjentami.
Zasady komunikacji w placówce medycznej. Komunikacji interpersonalna, wewnętrzna, zewnętrzna. Wymiana informacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka.
Komunikacja w zespołach. Komunikacja kadry zarządzającej z personelem medycznym i administracją oraz budowania zaangażowanego i efektywnego zespoły w placówce medycznej.
Komunikacja pracowników rejestracji z pacjentami, rozwój umiejętności interpersonalnych osób pracujących w rejestracji, raz dobrze obsłużony pacjent to tylko dobre opinie o placówce medycznej.
Komunikacja między lekarzami a pacjentami. Wzajemna relacja oparta na współpracy, zrozumieniu i zaufaniu to łatwiejszy proces leczenia.
Przekazywanie trudnych informacji. Częścią pracy lekarza jest przekazywanie niepomyślnych wiadomości. Dlatego ważne jest, by być przygotowanym na takie rozmowy.
Udział w szkoleniu szczegółowo omawiających zasady skutecznej i efektywnej komunikacji w placówce medycznej rekomendujemy:
którzy poprzez usprawnienie komunikacji przezwyciężą indywidualne problemy i bariery komunikacyjne w relacjach miedzy sobą oraz pacjentami.
Do uczestnictwa w warsztatach zachęcamy personel, lekarzy i pielęgniarki oraz menagerów:
➤ Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty
➤ Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek przed szkoleniem – Płatności i faktury
➤ W cenie materiały szkoleniowe w postaci elektronicznej
➤ Działamy jako placówka oświatowa – Zaświadczenia i wpisy w rejestrach
➤ Możemy dopasować kurs do Twoich potrzeb – Szkolenie na zamówienie
➤ Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem w placówce medycznej
➤ Komunikacja z pacjentem oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego
➤ Wykładowca: Arkadiusz Kaczmarek – Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem
➤ Czas trwania: 7 godzin z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
➤ Kontakt – Polbi, Warszawa: tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Poznaj zasady skutecznej i efektywnej komunikacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka oraz wewnętrzne relacje personelu placówki medycznej czyli skuteczne funkcjonowanie oraz szansa na sukces podmiotu leczniczego.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WARSZTATÓW
Podstawowe zasady komunikacji w placówce medycznej – komunikacji interpersonalna, wewnętrzna, zewnętrzna. Wymiana informacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka, a także wewnętrzne relacje personelu placówki medycznej.
Komunikacja w zespołach jest kluczowa jeśli chcemy osiągnąć sukces nie tylko w postaci dochodowego biznesu, ale również w relacjach międzyludzkich. Zbadamy temat budowania zaangażowanego i efektywnego zespoły w placówce medycznej. Określimy co jest ważne w poszczególnych grupach zawodowych – lekarze, pielęgniarki, administracja.
Udzielanie informacji zwrotnej w relacjach zdaje się być jednym z fundamentów dobrej komunikacji. Feedback przekazany w odpowiedni sposób również może dobrze motywować pracownika do efektywnego działania. Na szkoleniu porozmawiamy również o tym jak informacja zwrotna od pacjentów, może wpłynąć na rozwój placówki.
Rejestracja medyczna jest filarem placówki medycznej, a umiejętności interpersonalne osób pracujących w rejestracji są kluczowe w komunikacja między pracownikami rejestracji a pacjentami. Raz dobrze obsłużony pacjent będzie rozsiewał tylko dobre opinie o placówce medycznej.
Prawidłowa komunikacja jest niezwykle ważna w kontaktach lekarza z pacjentem. Jest to wzajemna relacja oparta na współpracy, zrozumieniu i zaufaniu. Dzięki prawidłowo zbudowanej relacji z pacjentem proces leczenia staje się o wiele łatwiejszy.
Przekazywanie niepomyślnych wiadomości to część pracy lekarza. Jest to też jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed lekarzem. Pacjent z chorobą zwłaszcza przewlekła no nowotworową jest w sytuacji dużego obciążenia psychicznego, silnego stresu. Dlatego ważne jest, by być przygotowanym na takie rozmowy poznając technikę ułatwiającą przekazywanie niepomyślnych informacji o stanie zdrowia pacjenta. To redukuje stres, który wiąże się z przeprowadzeniem tego typu rozmowy.
Arkadiusz Kaczmarek
Arkadiusz Kaczmarek - Szkoleniowiec, trener, menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Od zawsze związany z siłami sprzedaży w zakresie rekrutacji oraz wdrażania. Z natury przedsiębiorca, zawsze aktywny sprzedażowo. Napędza go sukces i radość ludzi, których miał przyjemność szkolić.
Jak wyglądają warsztaty dotyczące komunikacji z pacjentem w placówce medycznej?
Idea szkolenia
Celem szkolenia jest wskazanie potrzeby właściwej komunikacji pomiędzy personelem palcówki medycznej a pacjentem. Zajęcia mają za zadane poprawić skuteczność komunikowania się zarówno między współpracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą oraz pracownikami recepcji (rejestracja medyczna) ale przed wszystkim nauczyć komunikacji z pacjentami.
Zakres warsztatów o komunikacji w placówce medycznej
Podczas zajęć mających podnieść skuteczność i efektywność komunikacji w placówce medycznej uczestnicy poznają zagadnienia właściwej:
Adresaci szkolenia
Udział w szkoleniu szczegółowo omawiających zasady skutecznej i efektywnej komunikacji w placówce medycznej rekomendujemy managerom zespołów w placówce medycznej jak i pracownikom rejestracji medycznej. Zajęciami prezentującymi zasady budowania poprawnych relacji interpersonalnych w placówce medycznej chcemy także zainteresować pracowników spółdzielni lekarskich, zakładów opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, rehabilitacji leczniczej i sanatoriów.
Rezultaty, efekty i korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka, a także wewnętrznych relacji personelu placówki medycznej, to okazja do zweryfikowania dotychczas nabytej wiedzy, jej usystematyzowania oraz wdrożenia od zaraz do codziennej pracy.
Certyfikat, zaświadczenie
Osobom biorącym udział w szkoleniu dotyczącym zasad i sposobów prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego wydajemy imienne potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach.
Materiały szkoleniowe
Uczestnik szkolenia poświęconego tematyce poprawnej komunikacji z pacjentem w placówce medycznej otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.