Polbi

Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem w placówce medycznej

Komunikacja pomiędzy pacjentem a obsługą recepcji w przychodni, ambulatorium czy szpitalu

Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem w placówce medycznej oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego.

 

  • Nauczysz się efektywnie i skutecznie komunikować z pacjentami
  • Będziesz wiedzieć, w jak sposób skrócić czas obsługi pacjenta
  • Poznasz zasady budowy zaufania, zaangażowania i motywacji pracowników
  • Dowiesz się, czym jest komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna jednostki
  • Jako osoba zarządzająca będziesz umieć skutecznie wyróżnić swoja placówkę leczniczą na tle innych podmiotów medycznych

 

Komunikacja z pacjentem - Szkolenie

 

Właściwa komunikacja jako czynnik sukcesu podmiotu leczniczego


Komunikacja z pacjentem oraz komunikacji pomiędzy pracownikami placówki medycznej, to niezwykle ważne zagadnienie wpływające na skuteczne funkcjonowanie oraz sukces podmiotu leczniczego.

 

Pacjent w centrum uwagi –  jak sprostać oczekiwaniom?


Stale rośnie liczba placówek medycznych. Rosną również oczekiwania pacjentów i potrzeba dostępu do informacji przekazywanych w zrozumiały i pełen szacunku sposób. Zagadnienia prawidłowej, spójnej komunikacji powinny być znane całemu personelowi medycznemu, kadrze zarządzającej, lekarzom i pracownikom recepcji mających bezpośredni kontakt z pacjentem.

 

Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem – idea szkolenia


Głównym celem szkolenia jest umożliwienie poznania zasad  budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy pracowników placówek medycznych. Omówione zostaną zasady komunikacji pomiędzy kadrą zarządzającą a personelem medycznym, komunikacja między pracownikami i zespołami, kontaktowanie się lekarzy i pielęgniarek z działem administracyjnym oraz niezmiernie istotna komunikacja między lekarzami a pacjentami.

 

Główne punkty agendy szkolenia dotyczącego efektywnej komunikacja w placówce medycznej


  • Zasady komunikacji w placówce medycznej. Komunikacji interpersonalna, wewnętrzna, zewnętrzna. Wymiana informacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka.
  • Komunikacja w zespołach. Komunikacja kadry zarządzającej z personelem medycznym i administracją oraz budowania zaangażowanego i efektywnego zespoły w placówce medycznej.
  • Komunikacja pracowników rejestracji z pacjentami, rozwój umiejętności interpersonalnych osób pracujących w rejestracji, raz dobrze obsłużony pacjent to tylko dobre opinie o placówce medycznej.
  • Komunikacja między lekarzami a pacjentami. Wzajemna relacja oparta na współpracy, zrozumieniu i zaufaniu to łatwiejszy proces leczenia.
  • Przekazywanie trudnych informacji. Częścią pracy lekarza jest przekazywanie niepomyślnych wiadomości. Dlatego ważne jest, by być przygotowanym na takie rozmowy.

 

Kogo zapraszamy do udziału w zajęciach?


Udział w szkoleniu szczegółowo omawiających zasady skutecznej i efektywnej komunikacji w placówce medycznej rekomendujemy:

  • managerom zespołów w placówce medycznej,
  • pracownikom rejestracji medycznej,
  • lekarzom i pielęgniarkom,
  • pracownikom administracyjnym podmiotu medycznego,

którzy poprzez usprawnienie komunikacji przezwyciężą indywidualne problemy i bariery komunikacyjne w relacjach miedzy sobą oraz pacjentami.

 

Podmioty medyczne i palcówki lecznicze, dla których przygotowaliśmy szkolenie


Do uczestnictwa w warsztatach zachęcamy personel, lekarzy i pielęgniarki oraz menagerów:

  • prywatnych centrów medycznych,
  • prywatnych przychodni i gabinetów lekarskich,
  • palcówek ambulatoryjnej opieki specjalistycznej – AOS,
  • samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej – SP ZOZ,
  • placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) i szpitali.

 

Szkolenie – Komunikacja z pacjentem w placówce medycznej


Kontakt z organizatorem: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88, mail: biuro@polbi.com.pl

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.