- Opis
- Program
- Lokalizacje
- Wykładowcy
- Płatności
- Informacje dodatkowe
Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem w placówce medycznej oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego.
-
Nauczysz się efektywnie i skutecznie komunikować z pacjentami
-
Będziesz wiedzieć, w jak sposób skrócić czas obsługi pacjenta
-
Poznasz zasady budowy zaufania, zaangażowania i motywacji pracowników
-
Dowiesz się, czym jest komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna jednostki
-
Jako osoba zarządzająca będziesz umieć skutecznie wyróżnić swoja placówkę leczniczą na tle innych podmiotów medycznych
Właściwa komunikacja jako czynnik sukcesu podmiotu leczniczego
Komunikacja z pacjentem oraz komunikacji pomiędzy pracownikami placówki medycznej, to niezwykle ważne zagadnienie wpływające na skuteczne funkcjonowanie oraz sukces podmiotu leczniczego.
Pacjent w centrum uwagi – jak sprostać oczekiwaniom?
Stale rośnie liczba placówek medycznych. Rosną również oczekiwania pacjentów i potrzeba dostępu do informacji przekazywanych w zrozumiały i pełen szacunku sposób. Zagadnienia prawidłowej, spójnej komunikacji powinny być znane całemu personelowi medycznemu, kadrze zarządzającej, lekarzom i pracownikom recepcji mających bezpośredni kontakt z pacjentem.
Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem – idea szkolenia
Głównym celem szkolenia jest umożliwienie poznania zasad budowania poprawnych relacji interpersonalnych w pracy pracowników placówek medycznych. Omówione zostaną zasady komunikacji pomiędzy kadrą zarządzającą a personelem medycznym, komunikacja między pracownikami i zespołami, kontaktowanie się lekarzy i pielęgniarek z działem administracyjnym oraz niezmiernie istotna komunikacja między lekarzami a pacjentami.
Kogo zapraszamy do udziału w zajęciach?
Udział w szkoleniu szczegółowo omawiających zasady skutecznej i efektywnej komunikacji w placówce medycznej rekomendujemy:
- managerom zespołów w placówce medycznej,
- pracownikom rejestracji medycznej,
- lekarzom i pielęgniarkom,
- pracownikom administracyjnym podmiotu medycznego,
którzy poprzez usprawnienie komunikacji przezwyciężą indywidualne problemy i bariery komunikacyjne w relacjach miedzy sobą oraz pacjentami.
Podmioty medyczne i palcówki lecznicze, dla których przygotowaliśmy szkolenie
Do uczestnictwa w warsztatach zachęcamy personel, lekarzy i pielęgniarki oraz menagerów:
- prywatnych centrów medycznych,
- prywatnych przychodni i gabinetów lekarskich,
- palcówek ambulatoryjnej opieki specjalistycznej – AOS,
- samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej – SP ZOZ,
- placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) i szpitali.
Program szkolenia
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W PLACÓWCE MEDYCZNEJ
1. Zasady komunikacji
Podstawowe zasady komunikacji w placówce medycznej – komunikacji interpersonalna, wewnętrzna, zewnętrzna. Wymiana informacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka, a także wewnętrzne relacje personelu placówki medycznej.
2. Komunikacja kadry zarządzającej z personelem medycznym i administracją
Komunikacja w zespołach jest kluczowa jeśli chcemy osiągnąć sukces nie tylko w postaci dochodowego biznesu, ale również w relacjach międzyludzkich. Zbadamy temat budowania zaangażowanego i efektywnego zespoły w placówce medycznej. Określimy co jest ważne w poszczególnych grupach zawodowych – lekarze, pielęgniarki, administracja.
3. Informacja zwrotna
Udzielanie informacji zwrotnej w relacjach zdaje się być jednym z fundamentów dobrej komunikacji. Feedback przekazany w odpowiedni sposób również może dobrze motywować pracownika do efektywnego działania. Na szkoleniu porozmawiamy również o tym jak informacja zwrotna od pacjentów, może wpłynąć na rozwój placówki
4. Komunikacja pracowników rejestracji z pacjentami
Rejestracja medyczna jest filarem placówki medycznej, a umiejętności interpersonalne osób pracujących w rejestracji są kluczowe w komunikacja między pracownikami rejestracji a pacjentami. Raz dobrze obsłużony pacjent będzie rozsiewał tylko dobre opinie o placówce medycznej.
5. Komunikacja między lekarzami a pacjentami
Prawidłowa komunikacja jest niezwykle ważna w kontaktach lekarza z pacjentem. Jest to wzajemna relacja oparta na współpracy, zrozumieniu i zaufaniu. Dzięki prawidłowo zbudowanej relacji z pacjentem proces leczenia staje się o wiele łatwiejszy.
6. Przekazywanie trudnych informacji
Przekazywanie niepomyślnych wiadomości to część pracy lekarza. Jest to też jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed lekarzem. Pacjent z chorobą zwłaszcza przewlekła no nowotworową jest w sytuacji dużego obciążenia psychicznego, silnego stresu. Dlatego ważne jest, by być przygotowanym na takie rozmowy poznając technikę ułatwiającą przekazywanie niepomyślnych informacji o stanie zdrowia pacjenta. To redukuje stres, który wiąże się z przeprowadzeniem tego typu rozmowy.
Wykładowca, osoba prowadząca warsztaty

Małgorzata Amarjan
Małgorzata Amarjan
Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry dla Branży Medycznej. Konsultant wspierający i dzielący się wiedzą, dokonujący analizy i optymalizacji działania placówek medycznych oraz doradca kadry managerskiej w branży healthcare.
Prowadzi szkolenia dla pracowników i kadry zarządzającej placówek medycznych.
Właścicielka firmy doradczej AG4 Consulting.
Rezultaty, efekty i korzyści
- Poznasz, czym jest komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna placówki medycznej, która buduje zaangażowanie pracowników i pacjentów.
- Jako osoba zarządzająca nauczysz się, jak komunikować z pracownikami budując jednocześnie zaufanie i motywację do codziennej pracy.
- Jako osoba blisko pracująca z pacjentami, nauczysz się jak efektywnie komunikować się z pacjentami, żeby wyróżnić placówkę na tle innych oraz skrócić czas obsługi.
Jak wyglądają warsztaty dotyczące komunikacji z pacjentem w placówce medycznej?
- Uczestniczysz w spotkaniu online i warsztatach prowadzonych na żywo
- Korzystasz z eksperckiej wiedzy wykładowcy – Małgorzaty Amarjan
- Masz bezpośredni kontakt z trenerem i możliwość zadawania na bieżąco pytań
- Wspólne ćwiczenia i analiza przykładów pozwalają lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia
Polbi – Uczymy tego, na czym się znamy
Szkolenie – Komunikacja z pacjentem w placówce medycznej
Kontakt z organizatorem: Polbi Contact Center: 22 629 13 88, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Program
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W PLACÓWCE MEDYCZNEJ
Poznaj zasady skutecznej i efektywnej komunikacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka oraz wewnętrzne relacje personelu placówki medycznej czyli skuteczne funkcjonowanie oraz szansa na sukces podmiotu leczniczego.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WARSZTATÓW
1. Zasady komunikacji
Podstawowe zasady komunikacji w placówce medycznej – komunikacji interpersonalna, wewnętrzna, zewnętrzna. Wymiana informacji na styku pacjent, pracownik recepcji, lekarz i pielęgniarka, a także wewnętrzne relacje personelu placówki medycznej.
2. Komunikacja kadry zarządzającej z personelem medycznym i administracją
Komunikacja w zespołach jest kluczowa jeśli chcemy osiągnąć sukces nie tylko w postaci dochodowego biznesu, ale również w relacjach międzyludzkich. Zbadamy temat budowania zaangażowanego i efektywnego zespoły w placówce medycznej. Określimy co jest ważne w poszczególnych grupach zawodowych – lekarze, pielęgniarki, administracja.
3. Informacja zwrotna - feedback
Udzielanie informacji zwrotnej w relacjach zdaje się być jednym z fundamentów dobrej komunikacji. Feedback przekazany w odpowiedni sposób również może dobrze motywować pracownika do efektywnego działania. Na szkoleniu porozmawiamy również o tym jak informacja zwrotna od pacjentów, może wpłynąć na rozwój placówki.
4. Komunikacja pracowników rejestracji z pacjentami
Rejestracja medyczna jest filarem placówki medycznej, a umiejętności interpersonalne osób pracujących w rejestracji są kluczowe w komunikacja między pracownikami rejestracji a pacjentami. Raz dobrze obsłużony pacjent będzie rozsiewał tylko dobre opinie o placówce medycznej.
5. Komunikacja między lekarzami a pacjentami
Prawidłowa komunikacja jest niezwykle ważna w kontaktach lekarza z pacjentem. Jest to wzajemna relacja oparta na współpracy, zrozumieniu i zaufaniu. Dzięki prawidłowo zbudowanej relacji z pacjentem proces leczenia staje się o wiele łatwiejszy.
6. Przekazywanie trudnych informacji
Przekazywanie niepomyślnych wiadomości to część pracy lekarza. Jest to też jedno z najtrudniejszych zadań stojących przed lekarzem. Pacjent z chorobą zwłaszcza przewlekła no nowotworową jest w sytuacji dużego obciążenia psychicznego, silnego stresu. Dlatego ważne jest, by być przygotowanym na takie rozmowy poznając technikę ułatwiającą przekazywanie niepomyślnych informacji o stanie zdrowia pacjenta. To redukuje stres, który wiąże się z przeprowadzeniem tego typu rozmowy.
Szkolenie online na żywo
Szkolenia online są nowoczesną, zdalną formą prowadzenia zajęć umożliwiającą przesyłanie uczestnikom zajęć relacji „na żywo„ (live webinar) obejmującej prelekcje, wykłady i ćwiczenia oraz zapewniającą dostęp do przygotowanych prezentacji.
Wymagane sprzętowe
🖥️ Komputer, laptop, tablet lub smartfon
🔊 Głośniki lub słuchawki
🌐 Stabilne podłączenie do Internetu
⚙️ Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
Logowanie na zajęcia
🕘 Przed szkoleniem otrzymasz link do platformy szkoleniowej.
⌛️ Zachęcamy do odwiedzenia tzw. wirtualnej poczekalni aby sprawdzić poprawności połączenia.
GetResponse – wirtualna sala szkoleniowa
Nasi wykładowcy dzielą się wiedzą za pośrednictwem platformy szkoleniowej – Webinary GetResponse.
Małgorzata Amarjan
Małgorzata Amarjan – Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry dla Branży Medycznej. Konsultant wspierający i dzielący się wiedzą, dokonujący analizy i optymalizacji działania placówek medycznych oraz doradca kadry managerskiej w branży healthcare. Właścicielka firmy doradczej AG4 Consulting.
MAŁGORZATA AMARJAN – EKSPERT BRANŻY HEALTHCARE

Małgorzata Amarjan
Małgorzata Amarjan
Od wielu lat zajmuję się doradztwem w obszarze zarządzania placówką medyczną. Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w koordynowaniu kluczowych procesów.
Prowadzi szkolenia dla pracowników i kadry zarządzającej placówek medycznych. Wspiera zarówno organizacje, jak i poszczególnych menadżerów w realizacji stojących przed nimi celów.
KOMUNIKACJA Z PACJENTEM ORAZ POMIĘDZY PRACOWNIKAMI, LEKARZAMI I KADRĄ ZARZĄDZAJĄCĄ PODMIOTU LECZNICZEGO
FAKTURY, NUMER RACHUNKU BANKOWEGO, PŁATNOŚCI
Płatności i faktury | Więcej informacji …
Konto bankowe – mBank S.A. 51 1140 2004 0000 3802 7659 8336
Faktury – Faktury w formacie PDF wysyłamy uczestnikom w dniu szkolenia. Na życzenie faktura może zostać wystawiona i przesłana wcześniej.
Terminy płatności – Nie pobieramy przedpłat ani zaliczek. Płatności prosimy dokonywać przelewem.
- Przedsiębiorcy i firmy – termin płatności do 7 dni po szkoleniu.
- Jednostki budżetowe i samorządowe – płatność do 21 dni po szkoleniu.
- Osoby prywatne dokonują wpłat najpóźniej na dzień przed zajęciami.
Co obejmuje opłata? Cena zawiera: udział w zajęciach, materiały dydaktyczne, konsultacje w trakcie zajęć, zaświadczenie o ukończenia kursu.
Zwolnienie z VAT, Nasze szkolenia są zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT. Cena netto jest równa cenie brutto | Więcej informacji …
Rezygnacja z udziału – Zamawiający może zrezygnować z uczestnictwa w szkoleniu.
- Gdy rezygnacja wpłynie do Polbi przed wysłaniem potwierdzenia uczestnictwa w zajęciach – Zamawiający nie zostanie obciążony żadnymi kosztami.
- Gdy rezygnacja wpłynie do POLBI już po wysłaniu potwierdzenia uczestnictwa – Zamawiający zostanie obciążony kosztami w wysokości 50% ceny ustalonej w zgłoszeniu.
- Gdy rezygnacja nie wpłynie do POLBI do dnia rozpoczęcia szkolenia – Zamawiający zostanie obciążony pełnymi kosztami określonymi w zgłoszeniu.
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z dokonania opłaty |️ Regulamin udziału w szkoleniach Polbi
KOMUNIKACJA POMIĘDZY PACJENTEM A OBSŁUGĄ RECEPCJI W PRZYCHODNI, AMBULATORIUM CZY SZPITALA, LEKARZAMI ORAZ PRACOWNIKAMI I KADRĄ ZARZĄDZAJĄCĄ PODMIOTU LECZNICZEGO.
Organizacja szkolenia – Komunikacja z pacjentem w placówce medycznej
- 10:00 – Rozpoczęcie szkolenia.
- 13:00 – Planowane zakończenie zajęć.
- Poszczególne bloki zajęć oddzielają przerwy.
Idea szkolenia. Celem szkolenia jest wskazanie potrzeby właściwej komunikacji pomiędzy personelem palcówki medycznej a pacjentem. Zajęcia mają za zadane poprawić skuteczność komunikowania się zarówno między współpracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą oraz pracownikami recepcji (rejestracja medyczna) ale przed wszystkim nauczyć komunikacji z pacjentami.
Zakres warsztatów. Podczas zajęć mających podnieść skuteczność i efektywność komunikacji w placówce medycznej uczestnicy poznają zagadnienia właściwej:
- komunikacji między kadrą zarządzającą a personelem medycznym,
- komunikacji poziomej pomiędzy zespołami funkcjonującymi w palcówce leczniczej,
- komunikacji między recepcją, lekarzem a pacjentem.
Adresaci szkolenia
Udział w szkoleniu szczegółowo omawiających zasady skutecznej i efektywnej komunikacji w placówce medycznej rekomendujemy managerom zespołów w placówce medycznej jak i pracownikom rejestracji medycznej. Zajęciami prezentującymi zasady budowania poprawnych relacji interpersonalnych w placówce medycznej chcemy także zainteresować pracowników spółdzielni lekarskich, zakładów opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, rehabilitacji leczniczej i sanatoriów.
Certyfikat, zaświadczenie – Osobom biorącym udział w szkoleniu dotyczącym zasad i sposobów prawidłowej komunikacji z pacjentem oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego wydajemy imienne potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach.
Materiały szkoleniowe – Uczestnik szkolenia poświęconego tematyce poprawnej komunikacji z pacjentem w placówce medycznej otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Kontakt z organizatorem – Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, Biuro czynne w godzinach 9:00 – 17:00, Telefon: 22 629 13 88, e-mail: biuro@polbi.com.pl
Komunikacja w palcówce medycznej – Pacjent – Recepcja – Personel – Lekarze
Polbi | Płatności i faktury | Regulamin szkoleń | Certyfikaty i zaświadczenia | Zwolnienie z VAT
Skuteczna i efektywna komunikacja z pacjentem w placówce medycznej | Komunikacja z pacjentem oraz pomiędzy pracownikami, lekarzami i kadrą zarządzającą podmiotu leczniczego | Wykładowca – Małgorzata Amarjan | Zajęcia na żywo w formie online – live webinar | Możliwość zamówienia szkolenia wewnętrznego | Czas trwania: około 3 godzin | Cena katalogowa: 398 PLN (VAT zw.)