Praktyczny sposób prezentacji projakościowego podejścia do zarządzania podmiotem leczniczym przedstawiamy w oparciu o doświadczenie naszego trenera. Szkolenie prowadzi Arkadiusz Trela.
Zajęcia oferują kompleksowe omówienie sposobów przygotowania placówek medycznych na wyzwania stojące przed nimi po wdrożeniu nowych regulacji wprowadzanych ustawą o jakości w ochronie zdrowia. Dają możliwość przygotowania organizacji do wdrożenia znormalizowanych systemów zarządzania oraz doskonalenia projakościowego podejścia do zarządzania podmiotem leczniczym.
Udział w zajęciach poświęcony nowej ustawie o jakości w ochronie zdrowia polecamy:
Arkadiusz Trela to autor projektów wdrożeniowych systemów jakości wg ISO w ochronie zdrowia, kierownik projektów wdrożeniowych i trener systemów zarządzania wg norm ISO w placówkach ochrony zdrowia, hurtowniach farmaceutycznych i w podmiotach wytwarzających wyroby medyczne.
Podczas zajęć przywołamy, omówimy i przeanalizujemy regulacje prawne dotyczące zarządzania jakością w podmiocie leczniczym wynikające z regulacji prawnych zawartych w ustawie o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Program opracował Arkadiusz Trela
Organizator szkolenia - Polbi, Warszawa
ARKADIUSZ TRELA
ARKADIUSZ TRELA - WYKŁADOWCA, TRENER I PRELEGENT
Trener systemów zarządzania wg norm ISO w placówkach ochrony zdrowia, hurtowniach farmaceutycznych i w podmiotach wytwarzających wyroby medyczne oraz prelegent wielu szkoleń poświęconych jakości w sektorze medycznym (kilkaset godzin wykładowych).
Uczestnik wielu specjalistycznych szkoleń dla Pełnomocników i Audytorów zintegrowanych systemów zarządzania oraz z zakresu zarządzania ryzykiem i ochrony danych osobowych. Prelegent na krajowych i międzynarodowych Kongresach i Konferencjach.
Wykładowca na studiach MBA w Ochronie Zdrowia na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, programu Executive MBA w Sektorze Ochronie Zdrowia - konsorcjum Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uczelni Łazarskiego w obszarze modułów poświęconych zarządzaniu jakością w podmiotach leczniczych.
ARKADIUSZ TRELA - WYKSZTAŁCENIE
Arkadiusz Trela ukończył studia menadżerskie - Executive MBA, podyplomowe studia - Menadżer Jakości oraz certyfikowane przez International Register of Certificated Auditors zaawansowane kursy audytora / audytora wiodącego systemów ISO 9001, ISO 14001 i ISO 27001.
Posiada kompetencje z zakresu zarządzania projektami - certyfikat PRINCE2®, narzędzi optymalizacji - certyfikat Lean Manufacturing / Six Sigma oraz ukończony kurs Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.
ARKADIUSZ TRELA – AUTOR, PUBLIKACJE
Autor książek: „Zarządzanie jakością w działalności leczniczej”, „Zarządzanie jakością w placówce medycznej”, „Jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów - Trendy i dobre praktyki zarządzania”, jak również wielu publikacji poświęconych jakości, ryzyku i systemom zarządzania w ochronie zdrowia.
ARKADIUSZ TRELA - EKSPERT PORTALU SERWISZOZ.PL
Ekspert portalu SerwisZOZ.pl oraz publicysta miesięcznika „Zarządzanie placówką medyczną”. Arkadiusz Trela jest autorem m.in. artykułów: Ustawa o jakości. Co czeka szpitale?; Dlaczego zarządzanie ryzykiem jest konieczne w standardach ISO; Audyty wewnętrzne – jak zapewnić ich skuteczność; Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015; W analizie wyników placówki warto stosować mierniki; Czy IOD powinien mieć ubezpieczenie; Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania ryzykiem; Jak skutecznie szkolić pracowników z RODO; Jak ograniczyć ryzyko szkody u pacjenta; Jak właściwie stosować znak certyfikacji ISO; Czy normy ISO pomogą spełnić wymagania prawne; Jak wybrać jednostkę certyfikującą ISO; Jak minimalizować konflikty podczas audytu; Jakość usług medycznych – co się zmieni.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE I PEŁNIONE FUNKCJE
Pełnomocnik, Doradca Zarządów, Kierownik projektów wdrożeniowych. Autor kilkudziesięciu projektów wdrożeniowych systemów jakości wg ISO w ochronie zdrowia.
Wdrożenia, szkolenia, audyty | System jakości wg ISO w ochronie zdrowia | Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach ochrony zdrowia | Zarządzanie ryzykiem w placówkach leczniczych | Szkolenia dla hurtowni farmaceutycznych i podmiotów wytwarzających wyroby medyczne | Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
Jak wyglądają zajęcia dotyczące zarządzania jakością?
Zarządzanie jakością - cel szkolenia
Zadaniem warsztatów jest zapoznanie uczestników z najważniejszymi i najnowszymi wymaganiami ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, jak również z praktycznym podejściem do wdrożenia założeń tej ustawy. Porozmawiamy o najważniejszych i najnowszych standardach jakości dedykowanych dla ochrony zdrowia, jak również o praktycznym podejściu do wdrożenia i utrzymania skutecznego wewnętrznego systemu zarządzania jakością w ochronie zdrowia i bezpieczeństwem pacjenta.
Korzyści z udziału w kursie
Zajęcia oferują kompleksowe omówienie wymagań ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – nowego podejścia do zarządzania jakością oraz nowych wymagań dla świadczeniobiorców stawianym podmiotom wykonującym działalność leczniczą w Polsce. Podczas szkolenia dowiesz się, jak sprawnie przygotować organizację do wdrożenia nowych wymagań oraz jak doskonalić obecnie stosowane projakościowe podejście do zarządzania podmiotem leczniczym.
Materiały dydaktyczne
Każdy uczestnik szkolenia poświęconego praktycznym aspektom zarządzania jakością w ochronie zdrowia otrzymuje bezpłatnie komplet materiałów szkoleniowych.
Certyfikat, zaświadczenie o uczestnictwie
Osobom biorącym udział w warsztatach o ustawie o jakości w ochronie zdrowia i nowym podejściu do zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta wydajemy imienne potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach.
Quality management in health care system
Nowoczesne i systemowe zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej i tworzenie systemów zarządzania jakością oferowanych świadczeń zdrowotnych. Ryzyko w opiece zdrowotnej, autoryzacja, RCA, FMEA. Bezpieczeństwo pacjenta.
Co zawiera ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta?
Autoryzacja szpitali do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych i uczestnictwo placówki medycznej w systemie podstawowego zabezpieczenia zdrowotnego tzw. „sieci szpitali” oraz ocena jakości w ochronie zdrowia przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ). System rejestrowania zdarzeń niepożądanych dla zapewnienia jakości i bezpieczeństwa oraz rola personelu medycznego w zgłoszeniu zdarzenia niepożądanego. System rekompensaty szkód z tytułu zdarzeń medycznych obsługiwany przez Rzecznika Praw Pacjenta. System autoryzacji, akredytacji oraz wymagania wobec wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem.
Szkolenie zamknięte, na zamówienie
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne specjalnie dla Siebie. Jeśli planujesz realizacją zamkniętego szkolenia dotyczącego problematyki zarządzania jakością w placówce medycznej na gruncie przepisów nowej ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, to zapraszamy do kontaktu.
Jesteśmy do dyspozycji: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 22 629 13 88
E-mail: biuro@polbi.com.pl.