Szkolenie o DPD (Dobra Praktyka Dystrybucyjna) opracowane zostało specjalnie z myślą o potrzebach kadry kierowniczej hurtowni leków. W trakcie spotkania omówimy wymagania związane z nadzorem przedsiębiorcy prowadzącego farmaceutyczną hurtownię leków i odpowiedzialnego za przestrzeganie zasad DPD. Zajęcia pozwalają na poznanie wymagań prawnych obrotu lekami i zasad nadzoru nad prawidłowością postępowania w zakresie dostarczania produktów zgodnie z Dobrą Praktyką Dystrybucyjną.

Poznasz i zrozumiesz wymagania DPD w stosunku do hurtowni farmaceutycznej, ich znaczenie dla jakości produktu leczniczego i sposoby nadzorowania ich spełnienia. Szkolenie ma na celu zapoznanie przedsiębiorców prowadzących hurtownie farmaceutyczne, prezesów zarządu, członków zarządu odpowiedzialnych za nadzór nad jakością oraz dyrektorów i kierowników logistyki (łańcucha dostaw) z zasadami prawidłowego nadzoru nad procesami dystrybucji hurtowej i personelem. Zapoznasz się także z pozostałymi wymaganiami prawnymi i konsekwencjami ich niespełnienia, zasadami organizacji obszarów podlegających nadzorowi i raportowaniu oraz niezbędnymi zapisami w powyższym zakresie.
Szkolenie dedykowane kadrze kierowniczej hurtowni farmaceutycznej kierowane jest do:
Szkolenie odbywa się online na żywo, w czasie rzeczywistym. Uczestnicy łączą się z prowadzącym i grupą szkoleniową w formule interaktywnego spotkania, przypominającego zajęcia stacjonarne – z możliwością rozmowy, zadawania pytań i wspólnego omawiania przykładów. Logowanie do szkolenia online jest proste i nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. Można włączyć kamerę i mikrofon, ale nie jest to konieczne – pytania można też zadawać na czacie. Uczestnicy cenią tę formę nauki za wygodę, elastyczność i możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertem prowadzącym.
Sprawdź zakres tematów i harmonogram w zakładce Program szkolenia.
Informacje o fakturach, materiałach i certyfikatach znajdziesz w zakładce Szczegóły organizacyjne.
System Jakości w hurtowni farmaceutycznej – podstawowe wymagania DPD. Przedstawimy najważniejsze zasady Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, które mają zapewnić jakość produktów i bezpieczeństwo pacjenta.
Personel hurtowni, czyli kto za co powinien być odpowiedzialny. Porozmawiamy o schemacie organizacyjnym, zakresach obowiązków (przede wszystkim Osoby Odpowiedzialnej), możliwościach zastępstw i przekazywaniu obowiązków.
Pomieszczenia, urządzenia i systemy skomputeryzowane – na co należy zwracać szczególnie uwagę. Opowiemy o krytycznych aspektach dotyczących wyposażenia hurtowni farmaceutycznej na gruncie regulacji prawa farmaceutycznego i wytycznych DPD.
Monitorowanie działań prowadzonych w hurtowni farmaceutycznej. Omówimy jaka jest rola kierownictwa w bieżącej kontroli działalności hurtowni i jakie narzędzia należy do tego wykorzystać.
Skutki niespełnienia wymagań Prawa farmaceutycznego i rozporządzenia DPD. Powiemy kilka słów o inspekcjach, karach i ryzyku dla ciągłości zezwolenia.
Czas zarezerwowany dla uczestników szkolenia dotyczącego realizacji w hurtowni farmaceutycznej wymagań z zakresu Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, podsumowanie i wnioski praktyczne wynikające z omówionych zagadnień dotyczących DPD.
Szkolenie trwa 4 godziny zegarowe i realizowane jest na żywo z prowadzącym.
Szczegółowy harmonogram znajdziesz w zakładce Szczegóły organizacyjne.
Zobacz także
Farmaceutka, certyfikowany audytor, szkoleniowiec i doradca koncentrujący się na praktycznych aspektach wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych.
Wykładowca studiów podyplomowych „Farmacja w biznesie” organizowanych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym oraz Szkoły Prawa Farmaceutycznego prowadzonej na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Swoją karierę zawodową rozpoczynała w jednej z największych w Polsce wytwórni produktów leczniczych. Następnie przez wiele lat pracowała w Głównym Inspektoracie Farmaceutycznym.
Początkowo sprawowała obowiązki inspektora ds. wytwarzania, następnie była naczelnikiem Wydziału Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi i Wydziału ds. Sfałszowanych Produktów Leczniczych a ostatecznie pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Nadzoru.
W tej roli wskazywała kierunki rozwoju i doskonalenia inspekcji ds. obrotu hurtowego oraz uczestniczyła w pracach nad projektami ustaw i przepisów wykonawczych w dziedzinie farmacji i przeciwdziałania narkomanii.
Zajmowała się także szkoleniem innych inspektorów Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Przez ponad rok współpracowała z kancelarią prawniczą doradzającą na rzecz sektora life sciences.
mgr farm. Katarzyna Kęsik-Olędzka to także certyfikowany audytor. Posiada bogate doświadczenie i szerokie spojrzenie na farmaceutyczny obrót hurtowy i jego bezpieczeństwo, rolę Osoby Odpowiedzialnej oraz praktykę kontaktów z organami nadzoru farmaceutycznego.
Szkolenie trwa 4 godziny zegarowe i odbywa się na żywo z wykładowcą, jest podzielone na trzy części oddzielone przerwami.
Plan godzinowy szkolenia:
Zobacz także:
To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.
Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.