Według najnowszych danych Biuro Rzecznika Praw Pacjenta udziela średnio w ciągu roku ponad 100 tysięcy porad telefonicznych, a przedstawiciele RPP interweniują ponad 5 tysięcy razy w sprawach dotyczących przysługujących pacjentom praw w trakcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
Pacjenci coraz częściej zgłaszają zastrzeżenia i skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia, co często skutkuje wszczynaniem postępowań wyjaśniających, kontrolami i nałożeniem sankcji finansowych na świadczeniodawców. Poznaj najczęściej popełniane błędy, sprawdź ich potencjalne skutki oraz sposoby ich szybkiej naprawy ale przede wszystkim zadbaj o to, by zawsze być w zgodzie z katalogiem i specyfiką praw pacjenta.
Rosnąca świadomość pacjentów i nieustannie zmieniające się przepisy, nakładające na świadczeniodawców coraz więcej obowiązków skłaniają nas do zaproponowania udziału w szkoleniu , które pomoże realizować świadczenia opieki zdrowotnej zgodnie z zasadami, które zapewnią pacjentom odpowiednio zorganizowaną opiekę medyczną, a jednocześnie zminimalizują ryzyko różnego rodzaju skarg oraz pomogą uniknąć napięcia i konfliktów na styku pacjent – podmiot leczniczy.
Osobą prowadzącą spotkanie dotyczące perspektyw wdrażania i funkcjonowania systemu opieki onkologicznej jest Paweł Postawski – specjalista do spraw kontraktowania i rozliczeń z NFZ zatrudniony w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, dr n. hum., konsultant ds. medycznych w kancelarii adwokackiej.
Szkolenie ma charakter praktyczny i otwarty, jeżeli masz pytania – od razu uzyskasz odpowiedź. W trudniejszych przypadkach związanych ze stosowaniem w praktyce praw pacjentów otrzymasz odpowiedź pisemną po szkoleniu, wraz z podaniem podstaw prawnych. Jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia zachęcamy do przesyłania pytań – pozwoli to wpłynąć na kształt szkolenia i dać odpowiedzi na pytania w toku szkolenia, jeszcze przed rozpoczęciem dyskusji.
Paweł Postawski - Specjalista w dziedzinie kontraktowania i rozliczeń z NFZ, specjalista ds. zarządzania podmiotami leczniczymi, finansów i zarządzania oraz polityki zdrowotnej a także e-zdrowia. Konsultant ds. medycznych w kancelarii adwokackiej.
PAWEŁ POSTAWSKI - Specjalista ds. kontraktowania i rozliczeń z NFZ zatrudniony w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej im. św. Jana z Dukli w Lublinie, dr nauk humanistycznych, konsultant ds. medycznych w kancelarii adwokackiej.
Entuzjasta nowoczesnych metod zarządzania podmiotami leczniczymi, koordynacji i nowinek w dziedzinach finansów i zarządzania oraz polityki zdrowotnej i e-zdrowia.
Jak wyglądają warsztaty – Prawa i obowiązki pacjenta?
Prawo na straży praw pacjenta
Prawa pacjenta to obszerny katalog praw, które gwarantuje konstytucja oraz regulacje wynikające z m.in. z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawy o zawodzie pielęgniarki i położnej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów czy z ustawy o ochronie danych osobowych.
Obszerny zbiór praw pacjenta
Przestrzeganie praw pacjenta jest ustawowym obowiązkiem wszystkich podmiotów uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Muszą mieć to na względzie organy władzy publicznej, osoby wykonujące zawody medyczne oraz pozostali, którzy z racji wykonywanego zawodu mają kontakt z pacjentem. Do praw pacjentów można zaliczyć:
Kogo zapraszamy na zajęcia?
Udział w kursie rekomendujemy dyrektorom i menadżerom placówek ochrony zdrowia, lekarzom i pielęgniarkom, osobom mającym bezpośredni kontakt z pacjentami oraz urzędnikom funkcjonującym w obszarze kontroli służby zdrowia.
Dbasz po pacjentów to dbasz też o swoje interesy
Pamiętaj, że nierespektowanie praw pacjenta lub niedostateczne ich przestrzeganie a także brak w systemie wewnętrznym odpowiednich procedur kontrolno-zapobiegawczych może narazić podmiot udzielający świadczeń opieki zdrowotnej na niepotrzebne postępowanie skargowe i ewentualne dotkliwe sankcje pokontrolne a w najgorszym przypadku na pozwy i roszczenia w stosunku do szpitala jak i personelu medycznego.
Prawa pacjentów - Szkolenia zamknięte, na zamówienie
Zachęcamy do skorzystania z możliwości zorganizowania szkolenie na zamówienie. Jeśli planujesz realizacją zamkniętego szkolenia dotyczącego poznania praw i obowiązków pacjenta i prezentujące i zasad stosowania tych praw w praktyce funkcjonowania placówek opieki zdrowotnej, to prosimy o kontakt.
Jesteśmy do dyspozycji: Polbi – Warszawa, tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, mail: biuro@polbi.com.pl