Polbi

Prawa i obowiązki pacjenta w praktyce

Zadania i odpowiedzialność personelu placówek opieki zdrowotnej w przypadku realizacji praw pacjentów


Prawa pacjentów - Szkolenie

 

Zapoznaj się z prawami i obowiązkami swoich pacjentów


  • Naucz się, jak  powinieneś stosować prawa pacjenta w praktyce
  • Uniknij sytuacji konfliktowych z pacjentami oraz skarg do NFZ i RPP
  • Przygotuj swój personel do kontaktów z różnymi typami pacjentów
  • Dbaj o pacjentów i zdobywaj dobrą opinię swojej placówki medycznej

 

Pamiętaj, że stale rośnie świadomość praw pacjentów


Według najnowszych danych Biuro Rzecznika Praw Pacjenta udziela średnio w ciągu roku ponad 100 tysięcy porad telefonicznych, a przedstawiciele RPP interweniują ponad 5 tysięcy razy w sprawach dotyczących przysługujących pacjentom praw w trakcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.

 

Do NFZ trafia coraz więcej zastrzeżeń i skarg pacjentów


Pacjenci coraz częściej zgłaszają zastrzeżenia i skargi do Narodowego Funduszu Zdrowia, co często skutkuje wszczynaniem postępowań wyjaśniających, kontrolami i nałożeniem sankcji finansowych na świadczeniodawców. Poznaj najczęściej popełniane błędy, sprawdź ich potencjalne skutki oraz sposoby ich szybkiej naprawy ale przede wszystkim zadbaj o to, by zawsze być w zgodzie z katalogiem i specyfiką praw pacjenta.

 

Idea szkolenia o prawach i obowiązkach pacjentów


Rosnąca świadomość pacjentów i nieustannie zmieniające się przepisy, nakładające na świadczeniodawców coraz więcej obowiązków skłaniają nas do zaproponowania udziału w szkoleniu , które pomoże realizować świadczenia opieki zdrowotnej zgodnie z zasadami, które zapewnią pacjentom odpowiednio zorganizowaną opiekę medyczną, a jednocześnie zminimalizują ryzyko różnego rodzaju skarg oraz pomogą uniknąć napięcia i konfliktów na styku pacjent – podmiot leczniczy.

 

Główne punkty szkolenia o prawach i obowiązkach pacjenta


  • Prawa i obowiązki pacjenta – wprowadzenie w środowisko prawne.
  • Jak zadbać o przestrzeganie praw pacjenta?
  • Naruszenia i łamanie praw pacjenta – kwestie odpowiedzialności prawnej.
  • Błędy świadczeniodawców i przepisy na zadowolenie pacjentów – Case study.
  • Unikanie sytuacji konfliktowych i sposoby interakcji z różnymi typami pacjentów.

 

Zajęcia prowadzi ekspert i praktyk – Paweł Postawski


Osobą prowadzącą spotkanie dotyczące perspektyw wdrażania i funkcjonowania systemu opieki onkologicznej jest Paweł Postawski – specjalista do spraw kontraktowania i rozliczeń z NFZ zatrudniony w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej, dr n. hum., konsultant ds. medycznych w kancelarii adwokackiej.

 

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu o prawach i obowiązkach pacjenta?


  • Dowiedz się, jak wygląda odpowiedzialność personelu medycznego i placówek służby zdrowia w zakresie przestrzegania uprawnień pacjentów przysługujących im w trakcie leczenia.
  • Podczas szkolenia w kompleksowy i syntetyczny sposób omówimy podstawy prawne i wyzwania związane z problematyką praw i obowiązków pacjenta.
  • Na licznych, autentycznych przykładach omówimy najczęściej popełniane błędy i pokażemy potencjalne skutki nieprzestrzegania praw pacjenta.
  • Wskażemy, jak uniknąć błędów, a jeśli błędy w przestrzeganiu praw pacjentów już zostaną popełnione, damy przepis na ich szybkie naprawienie.
  • Szkolenie pozwoli zapoznać się z katalogiem i specyfiką praw pacjenta, da propozycje rozwiązań zabezpieczających przed naruszaniem praw pacjenta i narzędzi wewnętrznej kontroli.

 

Praktyczny charakter spotkania dotyczącego praw pacjentów


Szkolenie ma charakter praktyczny i otwarty, jeżeli masz pytania – od razu uzyskasz odpowiedź. W trudniejszych przypadkach związanych ze stosowaniem w praktyce praw pacjentów otrzymasz odpowiedź pisemną po szkoleniu, wraz z podaniem podstaw prawnych. Jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia zachęcamy do przesyłania pytań – pozwoli to wpłynąć na kształt szkolenia i dać odpowiedzi na pytania w toku szkolenia, jeszcze przed rozpoczęciem dyskusji.

 

Certyfikat ze szkolenia, faktura, płatności


 

Szkolenie – Prawa i obowiązki pacjentów


  • Szkolenie: Prawa i obowiązki pacjenta w praktyce
  • Wykładowca: Paweł Postawski – specjalista do spraw zarządzania podmiotami leczniczymi
  • Czas trwania szkolenia: 3 godziny z przerwami – Webinar, zajęcia na żywo online
  • Kontakt – Polbi, Warszawa: tel. 22 629 13 88 lub 721 547 750, e-mail: biuro@polbi.com.pl
398 zł498 zł
Cena promocyjna obowiązuje do 6/19/2023r. pod warunkiem udzielenia zgód marketingowych.
Zapisz się na szkolenie
Termin
22 czerwca 2023
Czwartek, w godz. 10:00-13:00
Lokalizacja
Szkolenie online na żywo
Osoba prowadząca
Paweł Postawski
Uczymy tego, na czym się znamy.