Serwis, reklamacja i gwarancja w prawie wyrobów medycznych

Szkolenie – „Jakościowo” o prawie wyrobów medycznych


Unikatowe na rynku szkolenie z aspektów jakościowych w branży wyrobów medycznych to wyjątkowa propozycja dla producentów, importerów i dystrybutorów wyrobów medycznych.

Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli sklepów medycznych i firm serwisujących wyroby medyczne. Szkolenie rekomendujemy także osobom reprezentującym podmioty lecznicze, w których wykorzystywane są specjalistyczne wyroby medyczne oraz związane z nimi oprogramowanie.

 

Szkolenie: Wyroby medyczne - Serwis, reklamacja, gwarancja

Reklamacja, gwarancja i serwis wyrobu medycznego


W trakcie szkolenia dowiesz się, jak postępować z wadami jakościowymi wyrobów medycznych i jak ich unikać. Poznasz przykłady działań, skorzystasz z rad i wskazówek. Będziesz wiedzieć, co oznacza odpowiedzialność produktowa za wyroby medyczne i z jakim z roszczeniami z tego tytułu można się spotkać?

Reklamacje i zwroty wyrobów medycznych w ramach gwarancji

Na gruncie regulacji zawartych w ustawie o wyrobach medycznych i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 MDR (Medical Devices Regulation) omówimy zagadnienia dotyczące serwisowania, rozpatrywania reklamacji i skarg, postępowania ze zwrotami oraz przybliżymy kwestie wycofania lub wstrzymania w przypadku wyrobów medycznych.

Szkolenie od podstaw, dla praktyków

Branża wyrobów medycznych w ostatnim czasie musie się stale mierzyć z ciągłymi i licznymi zmianami prawnymi dotyczącymi produktów medycznych/wyrobów medycznych. Nowelizacje przepisów ustawy o wyrobach medycznych w wielu przypadkach stanowią dla wytwórców wyrobów medycznych nie lada wyzwanie. Podmioty branży wyrobów medycznych zobligowane są do przeprowadzenia ponownej oceny zgodności i certyfikacji czy wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z MDR.

Wysoka jakość wyrobów medycznych to bezpieczeństwo

Zmiany prawne regulujące obszar wyrobów medycznych niewątpliwie skorelowane są z jakością produktów medycznych, która gwarantuje bezpieczeństwo użytkownika. Zapewnienie najwyższej jakości produktów wiąże się z koniecznością ich kontroli, serwisowania, wymiany części czy też odpowiedniego postępowania ze zgłoszonymi wadami.

Jak radzić sobie z wadami jakościowymi?

Poszczególne czynności dotyczące likwidacji wykrywanych wad i prowadzące do zapewnienia właściwej jakości produktów wiążą się z kolei z konkretnymi obowiązkami prawnymi. W przypadku wad jakościowych konieczne może okazać się wdrożenie procedury reklamacji czy przyjęcia zwrotu. Istotna jest również wiedza w zakresie obowiązków i uprawnień klienta i w zależności od tego czy jest konsumentem czy przedsiębiorcą – rzeczone obowiązki nie zawsze będą tożsame.

Konserwacja, naprawy, przeglądy i serwis

Ponadto nie należy zapominać, że każdy użytkownik wyrobu (w tym np. szpital) zobowiązany jest do wypełniania nałożonych na niego obowiązków, w tym m.in. zapewnienia napraw, konserwacji, działań serwisowych, aktualizacji oprogramowania czy przeglądów.

Co zyskujesz uczestnicząc w szkoleniu?


Szkolenie pozwala uczestnikom poszerzyć posiadaną wiedzę oraz pogłębić znajomość prawnych aspektów jakości wyrobów medycznych.

  • Poznasz wymagania prawne dla producentów wyrobów medycznych w świetle ustawy o wyrobach medycznych i rozporządzenia MDR.
  • Zidentyfikujesz, jakie prawa mają klienci na rynku wyrobów medycznych – konsumenci i przedsiębiorcy.
  • Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych trenerów a prezentowane informacje ilustrowane są licznymi praktycznymi przykładami.
  • Dowiesz się, czym się różnią uprawnienia z rękojmi a gwarancji, co robić w przypadku reklamacji, skarg i zwrotów, a także na jakich zasadach można dystrybuować części zamienne do wyrobów medycznych.

Wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program szkolenia

Uczestnicy – Dla kogo jest to szkolenie?


Szkolenie o prawnych aspektach wad jakościowych wyrobów medycznych kierowane jest do:

  • producentów wyrobów medycznych,
  • importerów wyrobów medycznych,
  • upoważnionych przedstawiciele w UE,
  • dystrybutorów wyrobów medycznych,
  • sklepów medycznych,
  • firm serwisujące wyroby medyczne,
  • podmiotów leczniczych wykorzystujących wyroby medyczne,
  • podmiotów zainteresowanych tematyką części zamiennych do wyrobów medycznych.

Szkolenie polecamy szczególnej uwadze pracownikom działów jakości i kontroli jakości wyrobów medycznych.

Jak wygląda szkolenie z obszaru wyrobów medycznych?


Nasze szkolenie o wyrobach medycznych to:

  • zajęcia online na żywo w czasie rzeczywistym,
  • dwa spojrzenia prezentowane przez wykładowczynie,
  • bezpośredni kontakt z wykładowcami podczas szkolenia,
  • możliwość zadawania na bieżąco pytań i zgłaszania sugestii,
  • bezpłatny komplet materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika.

Chcesz poznać wykładowców, zobacz zakładkę – Osoba prowadząca

Potrzebujesz więcej informacji o szkoleniu?


 

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.