Zarządzanie odchyleniami i działania naprawcze (CAPA) w hurtowni farmaceutycznej

ZARZĄDZANIE ODCHYLENIAMI ORAZ DZIAŁANIA NAPRAWCZE I ZAPOBIEGAWCZE (CAPA)

Program szkolenia online na żywo


1. Wymagania dotyczące odchyleń i działań CAPA w hurtowni leków

Co mówi DPD o odchyleniach i działaniach CAPA i gdzie szukać dokładniejszych wskazówek?

2. Co powinna zawierać procedura dotycząca odchyleń?

Omówimy, jak klasyfikować odchylenia, jak krok po kroku postępować z nimi, jak je dokumentować oraz wskażemy, jak przypisać odpowiedzialności w postępowaniu z odchyleniami.

3. Postępowanie z odchyleniami – ćwiczymy na przykładach

W tej warsztatowej części szkolenia przeanalizujemy wspólnie na przykładach „z życia wziętych”, jakie działania należy podjęć w razie pojawienia się odchylenia.

4. Kiedy należy podejmować działania CAPA?

W tym punkcie wyjaśnimy szczegółowo w jakich sytuacjach konieczne jest podjęcie działań naprawczych i zapobiegawczych.

5. Zapisy dotyczące działań naprawczych i zapobiegawczych

W jaki sposób właściwie dokumentować podejmowane działania na każdym etapie ich wprowadzania – od podjęcia decyzji o konieczności wprowadzenia do końcowej ich oceny.

6. Przegląd odchyleń i działań CAPA

W tym punkcie uczestnicy dowiedzą jakie korzyści można uzyskać stosując regularne przeglądy odchyleń i podejmowanych działań.

 

Program opracowała mgr farm. Katarzyna Kęsik-Olędzka

Organizator szkolenia dla hurtowni farmaceutycznych - Polbi, Warszawa

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.