Kurs komputerowy online – Excel w kadrach i płacach. Praktyczne szkolenie zastosowania arkusza kalkulacyjnego MS Excel w sprawach kadrowo-płacowych. Na szkolenie z Excela zapraszamy pracowników działów kadr (HR) i płac znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym.
Poznaj korzyści ze znajomości obsługi Excela
Podczas zajęć wskażemy możliwości szerszego wdrożenia i wykorzystania programu Excel w kadrach i płacach. Poznasz tajniki zastosowania narzędzi arkusza kalkulacyjnego.
Zagwarantujesz sobie poprawność przetwarzanych danych. Będziesz szybko posługiwać się Excelem oszczędzając Swój czas.
Program kursu o wykorzystania arkusza kalkulacyjnego programu MS Excel w kadrach i płacach oparty jest na bazie wieloletnich doświadczeń, został przygotowany wyłącznie pod kątem sporządzania praktycznych narzędzi służących pomocą w codziennej pracy w działach kadrowych i działach płacowych.
Excel – Szkolenie dla służb kadrowych i płacowych
Będziesz szybko i sprawne posługiwać się arkuszem kalkulacyjnym w codziennej pracy
Poznasz praktyczne sposoby wykorzystanie programu Microsoft Excel w działach personalnych
Warsztaty pomogą oszczędzić czas a stosowanie programu MS Excel zapewni poprawność przetwarzania danych kadrowo-płacowych
Jak zastosować Excel’a w kadrach i działach płacowych?
Podczas kursu poznasz tajniki zastosowania arkusza Excel w kadrach i działach płacowych:
Będziesz miał wszystkie dane z list płac pod pełną kontrolą
Błyskawicznie utworzysz własne raporty według zadanych kryteriów
Pogrupujesz informacje zaawansowanymi narzędziami filtrowania i sortowania
Oszczędzisz czas i z zagwarantujesz sobie poprawność przetwarzania danych
Kurs Excel – Czego chcemy nauczyć uczestników zajęć?
Podczas warsztatów przedstawiających możliwości wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel w działach kadr i płac szczególny nacisk zostanie położony na:
możliwości porównawcze tworzonych list płac,
obróbkę danych tekstowych w Excelu,
tworzenie formularzy i zestawień w oparciu o dane wejściowe,
wykorzystanie danych zewnętrznych przy tworzeniu zestawień (np. import danych kadrowo – płacowych z programów KP i ich obróbka),
wykorzystanie narzędzi sprawdzenia poprawności danych – walidacja danych – i zapobieganie powstania błędów w arkuszach z danymi,
wykorzystanie narzędzi formatowania warunkowego,
wykorzystanie podstawowych formuł obliczeniowych przy tworzeniu wyliczeń – prawidłowa konstrukcja formuł Excela,
ochronę danych arkusza Excel.
Szczegółowy wykaz omawianych zagadnień znajdziesz w zakładce – Program szkolenia
Kogo zapraszamy na kurs „Excel w Kadrach i Płacach”?
Kurs zastosowania Excela w działach kadrowo-płacowych (Excel w kadrach i płacach) przeznaczony jest głównie dla osób:
pracujących w działach kadrowych, płacowych, rachubie, rozliczeń i administracji biurowej,
znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym,
pragnących zapoznać się z bardziej zaawansowanymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego,
mającymi problemy z tworzeniem raportów w pracy,
zamierzających zwiększyć efektywność tworzonych raportów i zestawień,
generujących raporty i zestawienia na potrzeby innych działów,
pragnących zautomatyzować i zwiększyć wydajność w pracy z Excelem.
Czy zajęcia z Excela to kurs od podstaw?
Na warsztat z Excela zapraszamy osoby znające arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym.
Od uczestników kursu zastosowania MS Excel w działach personalnych wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź czy odpowiesz pozytywnie na pytania:
potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
potrafię skopiować komórki,
rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
umiem przełączyć się między arkuszami,
potrafię sumować dane w komórkach,
umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.
Jak wyglądają zajęcia online na żywo z Excela dla pracowników działów kadrowo-płacowych?
Warto wiedzieć, że nasze kurs z zastosowania Excela w kadrach i płacach to:
szkolenie online na żywo w czasie rzeczywistym,
bezpośredni kontakt z wykładowcą podczas szkolenia,
możliwość zadawania na bieżąco pytań i zgłaszania sugestii.
Zapraszamy na warsztaty komputerowe, na których poznasz praktyczne sposoby wykorzystania Excela w codziennej pracy służb kadrowych i płacowych.
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA
1. Przygotowanie danych w Excelu - zestawienia i raporty
Przygotowanie danych (obróbka) - sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.
Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
Excel – Formatowanie danych wejściowych.
Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.
2. Przygotowanie danych - dostosowanie do wyliczeń i zestawień
Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.
Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.
3. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO ( )
Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych.
Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.
4. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych
Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.
Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
Wykorzystanie sum częściowych.
Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.
5. Raporty i zestawienia w działach kadrowo-płacowych na przykładach
Tworzenie w Excelu zestawień kadrowych w oparciu o zadane kryteria.
Proste tworzenie formularzy w oparciu o narzędzia walidacji danych.
Zastosowanie pól wyboru i pól opcji.
Tworzenie w Excelu zestawień i arkuszy płacowych.
Pola podsumowujące w zestawianych danych i funkcje podsumowujące.
Tabele w Excelu (tabele w formie narzędzia a nie jako zestawienie) i ułatwiony sposób wprowadzania danych.
Formuły tabelowe jako ułatwiony proces obróbki danych tabelarycznych.
Odwołania do wcześniej utworzonych tabel w Excelu.
6. Zabezpieczenie danych w Excelu
Zabezpieczenie danych arkusza Excel przed ingerencją osób niepowołanych.
Zabezpieczenie skoroszytu i poszczególnych arkuszy Excela.
Zabezpieczenie przed zmianami w komórkach.
Ukrywanie kolumn i wierszy w Excelu.
Ukrywanie arkuszy.
Warsztaty komputerowe – Excel w kadrach i płacach
Program kursu opracował Maciej Derwisz
Organizator - Polbi, Warszawa
Maciej Derwisz - Excel
MACIEJ DERWISZ
Wykładowca z ponad 25 letnim doświadczeniem, ukierunkowany na nowoczesne formy szkolenia oparte na case-study i wykorzystaniu potencjału intelektualnego uczestników szkoleń (tzw. szkoła fińska). Studiował Cybernetykę Ekonomiczną i Rachunkowość w SGPiS obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Doskonały znawca programu Excel i możliwości użycia go w księgowości, rachunkowości, płacach i kadrach. Twórca kalkulatorów i programów wykorzystujących funkcje i procedury opracowane w języku Visual Basic for Applications.
W Polbi od lat z powodzeniem szkoli z Excela od podstaw do poziomu eksperta. Z jego wiedzy korzystają także specjaliści pracujący w księgowości, kadrach i płacach posługujący się na co dzień Excelem, pragnący rozwijać swoje kompetencje.
Maciej jest wykładowcą powszechnie lubianym, ma niezwykły, naturalny dar przekazywania posiadanej wiedzy. Zajęcia prowadzi w interesujący sposób umiejętnie wiążąc teorię z praktyką. Zawsze perfekcyjnie przygotowany, punktualny, uprzejmy i życzliwy.
Posiada wrodzone predyspozycje do bycia idealnym wykładowcą: empatię, cierpliwość i poczucie humoru. Uczestniczki i uczestnicy szkoleń doceniają jego pasję i zaangażowanie.
Zastosowanie Excela w działach kadrowo-płacowych, kurs - arkusz kalkulacyjny MS Excel w pracy działów kadr i płac
Jeżeli na co dzień masz styczność z danymi pracowników z zakresu kadr i płac, tworzysz i wykorzystujesz liczne zestawienia kadrowo-płacowe, importujesz, przetwarzasz i analizujesz dane z systemów do ewidencji czasu pracy czy wyliczeń wynagrodzeń i narzutów to w trakcie naszego kursu podpowiemy jak robić to skutecznie i szybciej korzystając z licznych zaawansowanych funkcji programu MS Excel.
Bierzesz udział w praktycznych ćwiczeniach komputerowych z Excela
Samodzielna praca z arkuszem kalkulacyjnym przyczynia się do utrwalenia wiedzy
W każdej chwili możesz liczyć na pomoc prowadzącego warsztaty
Tabele przestawne w Excelu, funkcje rachuby płac w arkuszu kalkulacyjnym
Poznasz praktyczne zastosowanie tabel przestawnych w zestawieniach i analizach dotyczących kadr i płac oraz zastosowanie funkcji i tworzenie formuł w tabelach danych w obliczeniach płacowych. Dane list płac pod pełną kontrolą.
Szybkie tworzenie zestawień i obróbka danych
Na zajęciach nauczymy Cię jak kompleksowo i błyskawiczne tworzyć raporty według zadanych kryteriów i jak grupować informacje z zastosowaniem zaawansowanych narzędzi filtrowania i sortowania.
Kurs Excela kadrowo-płacowy to „Case study”
W ramach kursu poznasz praktyczne sposoby wykorzystanie programu Microsoft Excel w działach personalnych i płacowych. Warsztatowy charakter szkolenia pozwala na zdobycie umiejętności niezbędnych do praktycznego stosowania poznanych technik i narzędzi Excela w pracy działach kadrowo-płacowych. Kurs realizowany jest wyłącznie w formie praktycznych, samodzielnie wykonywanych ćwiczeń na przygotowanych wcześniej do pracy arkuszach danych pod kierownictwem i z pomocą doświadczonego trenera - praktyka. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy i nierzadko zmusza do samodzielnego myślenia i podejmowania decyzji o zastosowanych rozwiązaniach.
Szkolenia z Excela w naszej ofercie edukacyjnej
W naszej ofercie kursów z Excela znajdziesz nie tylko pozycje klasyczne ale również wysokospecjalizowane szkolenia, które rekomendujemy w szczególności księgowym i pracownikom działów kadr i płac.
Możesz zamówić szkolenie wewnętrzne specjalnie dla Siebie. Jeśli planujesz organizacje zajęć dotyczących praktycznego wykorzystywania arkusza kalkulacyjnego MS Excel w pracy służb kadrowych (HR) lub płacowych, dostosowanych do własnych potrzeb i wymogów, to prosimy o kontakt. Jesteśmy do dyspozycji.
Najważniejsze informacje o kursie
Excel dla działów kadr i płac, warsztaty komputerowe
Czas trwania – 6 godzin (z przerwami), zajęcia na żywo online
Wykładowca – Maciej Derwisz, ekspert wykorzystania Excela w działach kadrowo-płacowych
Szkolenie dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym
Otrzymujesz imienne zaświadczenie o uczestnictwie w kursie – Certyfikaty