Excel dla księgowych, kurs użycia arkusza kalkulacyjnego w księgowości
Excel w księgowości, szkolenie online dla księgowych
Zapraszamy na szkolenie podczas którego nauczymy jak skutecznie wykorzystać arkusz kalkulacyjny w pracy działów księgowych i służb finansowych. Podczas kursu poznasz praktyczne sposoby zastosowanie arkusza kalkulacyjnego MS Excel w pracy działów księgowości i finansowych.
Co zyskasz biorąc udział w kursie?
Nowa wiedza pozwoli na optymalizację i zwiększenie wydajności przy posługiwaniu się Excelem. Program kursu zastosowania Excela w księgowości oparty jest na bazie wieloletnich doświadczeń.
Warsztaty komputerowe dla księgowych zostały przygotowane wyłącznie pod kątem sporządzania praktycznych narzędzi służących pomocą w codziennej pracy w działach księgowości i pokrewnych.
Zobacz, jak dzięki Excelowi usprawnić pracochłonne czynności obliczeniowe. Analizuj dane finansowe oraz twórz raporty przy użyciu arkusza kalkulacyjnego.
Zoptymalizuj pracę w księgowości w oparciu o Excela
Na szkolenie zapraszamy osoby znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym
Dzięki Excelowi miej wszystkie dane księgowe pod pełną kontrolą
Poznaj przydatne funkcje Excela, które możesz wykorzystać w księgowości
Sprawdź jak zastosować tabele przestawne arkusza kalkulacyjnego w analizach księgowych
Błyskawiczne twórz w Excelu własne raporty i zestawienia według zadanych kryteriów
Grupuj informacje stosując zaawansowane narzędzia filtrowania i sortowania
Co daje księgowy lepsza znajomość arkusza Excel?
Podczas zajęć postaramy się pokazać, jak dzięki zaawansowanym funkcjom Excela możesz samodzielnie:
zoptymalizować i zwiększyć wydajności z pracy z arkuszem (zarówno poprzez nowe rozwiązania, jak i optymalizację już znanych),
zwiększyć tempo swojej pracy,
swobodniej posługiwać się formułami i funkcjami przydatnymi w działach księgowych, finansowych i administracyjno-biurowych,
dokonywać prostej analizy danych,
w praktyce stosować i korzystać z podstawowych makr.
Czego się nauczysz na kursie „Excel w Księgowości”?
Podczas zajęć prezentujących możliwości stosowania arkusza kalkulacyjnego Excel w księgowości szczególny nacisk położymy na:
prawidłowe zaokrąglanie danych liczbowych,
pracę z tabelami przestawnymi przy tworzeniu raportów i zestawień dla działów księgowości, rachuby, windykacji i innej,
wykorzystanie najważniejszych funkcji w tworzeniu finansowych raportów (JEŻELI(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI(), SUMA.WARUNKÓW(), WYBIERZ(), LUB(), ORAZ(), ZAOKR(),
zastosowania formantów w budowanych arkuszach,
wykorzystanie narzędzi Excela dla szybkiej obróbki danych (tekst jako kolumny, znajdowanie duplikatów, szukaj wyniku),
import i zabezpieczenie danych.
Szczegółowy wykaz zagadnień omawianych w trakcie kursu w zakładce – Program szkolenia
Kogo zapraszamy na kurs „Excel dla Księgowych”?
Kurs wykorzystania Excela w pracy zawodowej przeznaczony jest głównie dla:
osób pracujących w działach księgowych,
osób pracujących w działach finansowych,
osób pracujących w działach rozliczeń i administracji biurowej
znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym i pragnących zapoznać się z bardziej zaawansowanymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego MS Excel.
Wyniesiona wiedza, jak podnosisz swoje kwalifikacje?
Uczestnicy kursu po zakończeniu zajęć podniosą swoje umiejętności i zdobędą wiedzę z zakresu zaawansowanej obsługi programu Excel oraz powinni potrafić:
tworzyć zestawienia kosztów i przychodów w postaci tabelarycznej,
posługiwać się tabelą przestawną w tworzeniu zestawień finansowo-księgowych,
używać tabel przestawnych dla sporządzania kluczowych informacji z zakresu należności i zobowiązań, kosztów i przychodów i innych,
sprawniej posługiwać się formułami Excela,
wykorzystywać najbardziej znaczące funkcje przy tworzeniu raportów finansowo-księgowych, ze znaczącym naciskiem na funkcję JEŻELI() i pokrewne,
odnajdywać zduplikowane dane,
zwiększyć skuteczność importu danych,
chronić dane komórek arkusza.
Jak wyglądają zajęcia z Excela?
Warto wiedzieć, że nasze szkolenie z Excela dla finansistów i osób związanych z rachunkowością to:
zajęcia online na żywo w czasie rzeczywistym,
bezpośredni kontakt z wykładowcą podczas szkolenia,
możliwość zadawania na bieżąco pytań i zgłaszania sugestii.
Omówienie niezwykle ważnego a najczęściej popełnianego błędu w działach księgowości związanego z zaokrąglaniem liczb w Excelu („suma z kalkulatora nie pokrywa się z sumą w arkuszu”) wraz z przedstawieniem odpowiednich rozwiązań.
Omówienie najczęściej popełnianego błędu przy zaokrąglaniu liczb - nieprawidłowego formatowania liczb w komórce Excela.
Przedstawienie funkcji zaokrąglających liczby (ZAOKR(), ZAOKR.DÓŁ(), ZAOKR.GÓRA(), ZAOKR.W.DÓŁ(), ZAOKR.W.GÓRĘ() i inne).
Szczegółowe omówienie najważniejszej funkcji zaokrąglającej Excela z przykładami - ZAOKR().
Możliwość wykorzystania formatowania liczb przy zaokrąglaniu liczb - ustawienia w opcjach programu Excel.
2. Zestawienia obrotów i sald
Zastosowanie zestawienia obrotów i sald importowanego z programów finansowo-księgowych do tworzenia raportów i zestawień w Excelu.
Import zestawienia obrotów i sald kont księgowych.
Przykład tworzenia raportów – rozbicie kosztów rodzajowych na odpowiednie miejsca powstania kosztów (MPK).
Zastosowanie funkcji JEŻELI() przy budowie formuł wykorzystywanych w raporcie.
Możliwość zastosowania narzędzia list przy wyborze danych w komórce - ograniczenie danych.
Możliwość kontroli wprowadzonych danych poprzez wykorzystanie narzędzia „kontroli wprowadzonych danych” - generacja komunikatów i walidacja danych w komórce.
Przykład tworzenia raportów - raport graficzny w Excelu.
Tworzenie wykresów na podstawie zestawienia obrotów i sald.
Możliwości edycji wykresów przy ich wydruku i eksporcie do Worda.
Przykład tworzenia raportów - tabela przestawna zestawienia kosztów rodzajowych.
Omówienie zastosowania i budowy tabel przestawnych w Excelu jako rewelacyjne narzędzie do błyskawicznego tworzenia dowolnych zestawień.
Tabela przestawna - płynna zmiana danych wejściowych, ukrywanie danych.
3. Narzędzie do błyskawicznego zestawiania należności i zobowiązań
Tworzenie zestawienia zobowiązań przeterminowanych w zależności od ilości dni opóźnienia.
Sumowanie i konsolidacja danych w Excelu.
Wyliczenie wartości odsetek korzystając z arkusza kalkulacyjnego.
Przykład tworzenia graficznie-obrazowanych raportów - wykorzystania formatowania warunkowego dla błyskawicznego zestawienia należności lub zobowiązań według pożądanych kryteriów.
Przykład tworzenia raportów z możliwością ich wydruku - wykorzystanie tabel przestawnych w Excelu dla płynnej generacji raportów związanych z zestawieniem i sumowaniem należności lub zobowiązań.
Raporty dynamiczne - wykorzystanie kalendarza i funkcji daty i czasu przy zestawianiu danych.
Omówienie formatowania wyświetlania dat w Excelu - różne sposoby prezentacji daty, dnia tygodnia i czasu.
4. Tworzenie zestawienia finansowego na podstawie sald kont
Tworzenie bilansu, rachunku zysków i strat z wykorzystaniem szablonów.
Ustalenie wyniku finansowego - sumowanie kosztów i przychodów w Excelu.
Tworzenie informacji dodatkowej – na przykładzie omówienia fragmentu zestawiającego zestawienie środków trwałych z ich umorzeniem z podziałem na grupy rodzajowe.
5. Tworzenie tabel grupujących koszty według zadanych kryteriów
Przykład zestawienia kosztów paliw w odniesieniu na konkretne samochody.
Przykład ustalenia kosztów uzyskania przychodów rachunków telefonicznych w zależności od kryteriów rozmów prywatnych i służbowych.
Omówienie funkcji Excela WYSZUKAJ.PIONOWO (), WYSZUKAJ.POZIOMO () przy wyborze konkretnych danych z zestawienia.
6. Narzędzia do znajdowania powtarzających się danych - duplikacja danych
Przykład zastosowania tabel dla sprawdzenia czy faktury nie uległy powieleniu, czy kwoty z faktur pokrywają się z danymi działów windykacji, czy nie nastąpiło przekłamanie numerów faktur.
Przykład wykorzystania formatowania warunkowego przy duplikacji danych w Excelu.
Przykład wykorzystania tabel. przestawnych przy wyszukiwaniu błędów związanych z powtarzaniem danych.
7. Korzystanie z narzędzia Excela „Tekst jako kolumny”
Wykorzystanie narzędzia arkusza kalkulacyjnego „Tekst jako kolumny” do tworzenia zestawień i ich filtrowania i sortowania.
Rewelacyjne narzędzie „Tekst jako kolumny” służące do podziału danych zapisanych w komórce na kilka kolumn (np. rozbicie imion i nazwisk zapisanych w jednej komórce na dwie oddzielne kolumny).
Filtrowanie zestawień według zadanych kryteriów i wydruk ograniczonych raportów z Excela.
Sortowanie danych w kolumnach raportów.
8. Import danych z programów zewnętrznych do Excela
Odczytywanie plików „xml” w Excelu - na przykładzie kursów walu NBP.
Proste przykłady kwerend danych – pobieranie danych z Internetu.
9. Zabezpieczenie danych arkusza przed ingerencją osób niepowołanych
Zabezpieczenie skoroszytu i poszczególnych arkuszy.
Zabezpieczenie przed zmianami w komórkach.
Ukrywanie kolumn i wierszy.
Ukrywanie arkuszy.
Przykład zastosowania blokowania danych przed dostępem osób niepożądanych.
Przykład „łamania haseł arkusza” w sytuacji utraty hasła - smutny wniosek: niestety nie ma możliwości pełnej ochrony arkusza przed ingerencją osób niepowołanych.
Excel w księgowości. Warsztaty komputerowe
Organizator szkolenia - Polbi, Warszawa
Program opracował Maciej Derwisz
Maciej Derwisz - Excel
MACIEJ DERWISZ
Wykładowca z ponad 25 letnim doświadczeniem, ukierunkowany na nowoczesne formy szkolenia oparte na case-study i wykorzystaniu potencjału intelektualnego uczestników szkoleń (tzw. szkoła fińska). Studiował Cybernetykę Ekonomiczną i Rachunkowość w SGPiS obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Doskonały znawca programu Excel i możliwości użycia go w księgowości, rachunkowości, płacach i kadrach. Twórca kalkulatorów i programów wykorzystujących funkcje i procedury opracowane w języku Visual Basic for Applications.
W Polbi od lat z powodzeniem szkoli z Excela od podstaw do poziomu eksperta. Z jego wiedzy korzystają także specjaliści pracujący w księgowości, kadrach i płacach posługujący się na co dzień Excelem, pragnący rozwijać swoje kompetencje.
Maciej jest wykładowcą powszechnie lubianym, ma niezwykły, naturalny dar przekazywania posiadanej wiedzy. Zajęcia prowadzi w interesujący sposób umiejętnie wiążąc teorię z praktyką. Zawsze perfekcyjnie przygotowany, punktualny, uprzejmy i życzliwy.
Posiada wrodzone predyspozycje do bycia idealnym wykładowcą: empatię, cierpliwość i poczucie humoru. Uczestniczki i uczestnicy szkoleń doceniają jego pasję i zaangażowanie.
Excel jako wsparcie pracy księgowego, przydatne funkcje
Bierzesz udział w praktycznych ćwiczeniach komputerowych z Excela
Warsztaty dla pracowników działów księgowości i finansów z obsługi programu Excel prowadzi doświadczony i ceniony wykładowca – Maciej Derwisz
W każdej chwili możesz liczyć na pomoc prowadzącego warsztaty
Samodzielna praca z arkuszem kalkulacyjnym przyczynia się do utrwalenia wiedzy
Poznajesz przydatne w księgowości funkcje Excela, potrafisz zoptymalizować pracę w oparciu o narzędzia programu MS Excel
Wstępne wymagania dla uczestników warsztatów - Co to znaczy?
Od uczestników kursu wykorzystania programu Excel w księgowości wymagamy podstawowej wiedzy z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego. Uczestnik szkolenia powinien:
znać podstawy edycji komórek,
umieć pisać proste odwołania (np. =A1 czy =A1+A2),
używać prostych funkcji (np. SUMA()),
wiedzieć, co to jest format danych w komórce (tekstowe, liczbowe, procentowe, daty, itd.),
zaznaczać i kopiować dane,
tworzyć proste zestawienia danych (tabele z nagłówkami i podsumowaniem).
Korzystaj z wiedzy i doświadczenia wykładowcy prowadzącego kurs Excela
Szkolenie komputerowe z wykorzystania Excela w księgowości jest efektywne i przeprowadzane przez wykładowcę z wieloletnim stażem i doświadczeniem dydaktycznym. Prowadzącego zajęcia z Excela dla księgowych cechuje nadzwyczajna cierpliwość, co zapewnia, że zdecydowana większość absolwentów jest w bardzo dobrym stopniu przygotowanych do efektywniejszej pracy posługując się arkuszem kalkulacyjnym.
Kurs Excela w księgowości prowadzony jest metodą „Case study”
Kurs zastosowania Excela w księgowości realizowany jest w formie praktycznych, samodzielnie wykonywanych ćwiczeń na częściowo przygotowanych wcześniej arkuszach pod kierownictwem i z pomocą trenera.
W trakcie pracy trener wyświetla na ekranie rzutnika rozwiązania ćwiczeń wspomagając tym samym pracę samodzielną. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy i nierzadko zmusza do samodzielnego myślenia i podejmowania decyzji o zastosowanych rozwiązaniach.
Warsztatowy charakter szkolenia stacjonarnego pozwala na zdobycie umiejętności niezbędnych do praktycznego stosowania poznanych technik i narzędzi Excela w pracy działach księgowych.
Excel dla księgowych – zakres szkolenia
Excel - Kurs praktycznego zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w działach księgowości, finansowych i pokrewnych. Zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego. Tworzenie praktycznych narzędzi (m. in. zarządzanie należnościami i zobowiązaniami, zestawienie obrotów i sald, sprawozdanie finansowe, i inne). Praca z tabelami danych - tabele przestawne. Narzędzia duplikatów, tekst grupowany kolumnami, salda kont. Zabezpieczenie i import danych.
Szkolenia z Excela w naszej ofercie edukacyjnej
W naszej ofercie kursów z Excela znajdziesz nie tylko pozycje klasyczne ale również wysokospecjalizowane szkolenia, które rekomendujemy w szczególności księgowym i pracownikom działów kadr i płac.
Szkolenie na zamówienie? Ofertę kursów z Excela prezentujemy na naszej stronie internetowej. Jesteśmy również w stanie zorganizować szkolenie wewnętrzne z Excela specjalnie dla Ciebie. Zakres omawianych zagadnień ściśle dopasujemy pod Twoje potrzeby. Opowiedz nam o nich – czekamy na propozycje.
Podsumowanie informacji o kursie - Excel dla księgowego
Excel dla księgowych, warsztaty komputerowe
Czas trwania – 6 godzin (z przerwami), zajęcia na żywo online
Wykładowca – Maciej Derwisz, ekspert wykorzystania Excela w rachunkowości
Szkolenie dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym