Tabele przestawne w Excelu

Program szkolenia z Excela - Tabele przestawne


1. Zastosowanie tabel przestawnych i ich znaczenie

Omówienie zastosowania tabel przestawnych arkusza kalkulacyjne MS Excel i ich znaczenia w grupowaniu i analizie danych, ze szczególnym uwzględnieniem działów księgowości, finansów i kadrowo-płacowych.

  • Excel - Prezentacja możliwości narzędzia tabel przestawnych.
  • Przykłady poglądowe zastosowania tabel przestawnych Excel’a.
  • Przykłady poglądowe zastosowania wykresów przestawnych arkusza Excel.

2. Przygotowanie danych do analizy w formie tabeli przestawnej

  • Narzędzia sortowania i filtrowania w Ecelu.
  • Narzędzia oczyszczania danych, m.in. funkcje: USUŃ.ZBEDNE.ODSTĘPY(), OCZYŚĆ(), FRAGMENT.TEKSTU().
  • Formatowanie warunkowe – czyli optyczna wizualizacja danych.
  • Zamiana niepoprawnego separatora dziesiętnego (np. kropki na przecinek) w zestawieniach z baz danych oraz programów zewnętrznych.

3. Tworzenie tabeli przestawnej w Excelu

  • Zaznaczanie danych do analizy z wykorzystaniem skrótów klawiaturowych.
  • Rodzaje tabel przestawnych w Excelu.
  • Omówienie narzędzi do tworzenia raportów w ramach narzędzia tabel przestawnych.

4. Tworzenie tabeli przestawnej - podstawowe umiejętności

  • Wykorzystanie kreatora tworzenia tabeli przestawnej.
  • Rozszerzanie zbioru danych – zmiana danych źródłowych w Excelu.
  • Odświeżanie danych tabeli przestawnej.
  • Rozmieszczanie pól w tabeli przestawnej za pomocą Listy pól.
  • Projektowanie układu i formatu tabeli przestawnej (zmiana formy tabeli przestawnej).
  • Grupowanie i rozgrupowanie danych tabeli przestawnej.
  • Sortowanie danych w tabeli przestawnej.
  • „Eksport” danych tabeli do innego arkusza.
  • Formatowanie w Excelu danych wynikowych.
  • Style tabeli przestawnej i inne metody wizualizacji danych.

5. Tworzenie raportu - przykłady praktyczne

  • Tworzenie w Excelu raportu związanego z listą płac.
  • Tworzenie raportu opartego na danych z zestawienia obrotów i sald.
  • Tworzenie raportu opartego o zestawienia sprzedaży towarów.
  • Tworzenie raportu opartego na danych kosztów i przychodów.

6. Tworzenie tabeli przestawnej - umiejętności średniozaawansowane

  • Wykorzystanie wbudowanych funkcji (n.p. suma, średnia, odchylenie standardowe, maksimum i minimum).
  • Wykorzystanie możliwości prezentacji danych w formie udziałów (n.p. % z, % sumy, % wiersza, % kolumny).
  • Tworzenie w Excelu własnych elementów obliczeniowych.
  • Filtrowanie danych tabeli przestawnej różnymi metodami.

7. Tworzenie raportów - przykłady praktyczne

  • Tworzenie w Excelu raportu fluktuacji kosztów.
  • Tworzenie raportu analizy nieobecności pracowników w pracy na podstawie danych kadrowych.
  • Tworzenie raportu analizy wąskich gardeł produkcyjnych.
  • Tworzenie raportu sprzedaży na przełomie lat.

8. Tworzenie tabeli przestawnej – umiejętności zaawansowane

  • Zaawansowane metody przedstawiania wyników w Excelu.
  • Obliczanie wartości w odniesieniu do innych pól tabeli przestawnej.
  • Pobieranie danych z tabeli przestawnej z użyciem funkcji WEŹ.DANE.TABELI().
  • Tabele na podstawie wielu zakresów danych.
  • Kreator tworzenia tabel przestawnych.
  • Narzędzie „Fragmentator”.
  • Narzędzie osi czasu.

9. Przykłady praktyczne

  • Raport sprzedaży w nierównych przedziałach wartościowych.
  • Analiza trendu przyrostu kosztów i przychodów.
  • Raport międzywydziałowy roboczogodzin przepracowanych w zestawieniach płacowych.
  • Raport danych wizualizowanych w przestrzeni okresu czasu.

10. Odrębne narzędzie Excel’a „Wykres przestawny”

  • Omówienie wykresów przestawnych.
  • Tworzenie prostych wykresów na podstawie zestawień danych.
  • Edycja danych na wykresie przestawnym.
  • Edycja i zmiana stylu wykresu.
  • Dodawanie linii trendu.
  • Edycja parametrów osi wykresu.

To szkolenie może być zorganizowane na zamówienie.

Zapraszamy do kontaktu:
Telefon: 721 547 750
E-mail: biuro@polbi.com.pl.